April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
برای جلوگیری از مغفول ماندن شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» لازم است
کد خبر: ۳۹۳۱۸۴
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
برای آنکه دانش بنیان به فراموشی سپرده نشود و برنامه ریزی‌ها نصف و نیمه رها نشود، باید دبیرخانه‌ای با هدف ارزیابی میزان تحقق اهداف دانش بنیان تشکیل شود.

دانش بنیان نیازمند تشکیل دبیرخانه

پیشرفت به گزینه‌های بسیاری نیاز دارد که استفاده از دانش و فناوری برای تحقق به پیشرفت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دانش و فناوری می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد، باعث افزایش بهره وری شود، در تمامی بخش‌ها تحول ایجاد کند، بی نیازی به کالا‌های خارجی را باعث شود و خودکفایی را رقم بزند. نگاهی به اهمیت دانش بنیان باعث شده تا شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شود. ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند مصداق حرکت به سوی تولید با محوریت دانش باشد تا با تحقق شعار سال، ولایتمداری را اثبات کند.

در این رابطه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در بسترسازی توسعه، ارتقای فناوری مرتبط با زیست بوم هر منطقه، ایجاد خلاقیت و نوآوری در چارچوب اقتصاد مقاومتی دارند گفت: از همین رو حمایت از توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان به منظور توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و تکنولوژی و افزایش اثربخشی فعالیت‌های اقتصادی، در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار داد.

افشار فتح الهی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات ویژه در جهت افزایش تولید، تجاری سازی محصولات دانش بنیان و تامین نیاز‌های این شرکت‌ها از جمله اقداماتی است که به زودی انجام خواهد شد گفت: ایجاد ساز و کاری برای سرعت بخشیدن به فرآیند‌های اداری و کاهش بوروکراسی از دیگر برنامه‌هایی است که برای افزایش حمایت از این شرکت‌ها در سازمان منطقه آزاد قشم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وجود مرکز بین المللی رشد و پارک زیست فناوری خلیج فارس گفت: با توجه به وجود این مرکز، زیرساخت‌های مورد نیاز برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در جزیره فراهم است و تلاش می‌کنیم با ایجاد مزایای ویژه، زمینه فعالیت این شرکت‌ها را تسهیل کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه به نقش شرکت‌های دانش بنیان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایمان داریم گفت: حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در جزیره قشم را جزو یکی از اصول اساسی حوزه اقتصادی می‌دانیم.

نکته بسیار مهم این است که در آخرین روز‌های سال ۱۴۰۱ قرار داریم و بزودی سال جدید با رویکردی جدید فرا می‌رسد. اما نباید فراموش کنیم که در سال جدید باید بر ریلی حرکت کنیم که در سال جاری بنا نهاده شده است. بنابر این از هم اکنون این گرانی وجود دارد که در سال جدید، دانش بنیان به فراموشی سپرده شود و این ظرفیت نادیده گرفته شود.

برای آنکه دانش بنیان به فراموشی سپرده نشود و برنامه ریزی‌ها نصف و نیمه رها نشود، باید مطالبه گری در سال جدید در دستور کار قرار گیرد. به همین دلیل لازم است دبیرخانه‌ای با هدف ارزیابی میزان تحقق اهداف دانش بنیان تشکیل شود تا تمامی دستگاه‌ها را زیر نظر داشته باشد و با محوریت دانش بنیان، به سراغ تک تک دستگاه‌ها برود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: