رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار؛
کد خبر: ۳۹۳۲۲۸
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۵
0
عشقی گفت: ما در دوره جدید پنج نوع صندوق متنوع راه‎‌اندازی کردیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند با هر گونه سلیقه در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کنند.

آقای مجید عشقی در آئین رونمایی از نخستین صندوق بخشی بازار سرمایه گفت: ما در دوره جدید پنج نوع صندوق متنوع از جمله صندوق تضمین اصل سرمایه، صندوق اهرمی، صندوق املاک مستغلات و صندوق بخشی را راه‎‌اندازی کردیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند با هر گونه سلیقه و هر میزان از ریسک در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کنند.

او افزود: هرچند پیش از این صندوق‌های دارا یکم و پالایش یکم وجود داشتند، اما این نخستین صندوق بخشی است که در صنعت پتروشیمی راه افتاده و سال آینده شاهد صندوق‌های بخشی بیشتری خواهیم بود.

کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در یک صنعت خاص، با راه‌اندازی صندوق بخشی

او گفت: هدف از معرفی صندوق بخشی این است که بتوانیم متناسب با نیاز مشتریان به همه ذائقه‌های موجود بازار پاسخ بدهیم. بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در یک حوزه هستند و در عین حال نمی‌خواهند ریسک تک سهم بودن را به دوش بکشند، که با راه‌اندازی صندوق بخشی این امکان فراهم شد.

به گفته عشقی، امید است این ابزار به کاهش ریسک معاملات به ویژه برای سهامدارانی که وقت و انرژی کافی یا سواد مالی برای خرید و فروش سهام ندارند، کمک کند.

او می‌گوید: رایزنی‌های لازم در مورد بودجه سال آینده انجام شده از آنجایی که تعیین نرخ و قیمت گذاری در اختیار دولت است، لذا نرخ خوراک از احکام بودجه حذف شده و قطعا تصمیم منطقی در مورد آن گرفته خواهد شد و نرخ خوراک قطعا کمتر از ۷۰۰۰ تومان است.

فعلا خودرو‌های وارداتی در بورس کالا عرضه نمی‌شود

عشقی افزود: قرار بر این بود عرضه خودرو‌های وارداتی در بورس کالا باشد، اما بر اساس مصوبه هیئت دولت قرار شد این عرضه‌ها در سامانه یکپارچه خودرو صورت بگیرد و فعلا عرضه‌ای در بورس کالا نداریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: