April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

اگر شما نیز از دندان های از دست رفته یا دندان هایی که به شدت آسیب دیده اند رنج می برید و آنها به سادگی قابل ترمیم نیستند، به احتمال زیاد تحقیقاتی انجام داده اید و متوجه شده اید که بهترین راه حل برای این وضعیت، ایمپلنت دندان می باشد.

به هر حال، یک لبخند ناخوشایند می تواند ضربه ای شگرف به اعتماد به نفس شما وارد کند، و هیچ کس سزاوار این نیست که احساس کند نمی تواند به طور کامل لبخند بزند، صرفاً به دلیل ظاهر دندان هایش.

پس اگر در این وضعیت هستید، ایمپلنت دندان یک روزه را نیز می توانید به عنوان یک گزینه عالی در نظر بگیرید. به طور کلی، جراحی ایمپلنت دندان روشی عالی برای جایگزینی موثر تمام دندان های از دست رفته یا آسیب دیده است تا لبخند شما به بهترین شکل ظاهر شود.

در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد که آیا شما کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت یک روزه یا فوری هستید یا خیر.

چه کسانی کاندید ایمپلنت های دندان یک روزه هستند؟

بهترین روش برای فهمیدن اینکه آیا کاندیدای خوبی برای ایمپلنت دندان یک روزه هستید یا خیر، مراجعه به یک مرکز تخصصی کاشت دندان است. در این مرکز قطعا معاینه کامل دندانپزشکی انجام خواهند شد تا مشخص گردد که آیا این فرآیند، برای نیازهای شما مناسب است یا خیر.

در واقع، این معاینه به جز مشخص نمودن اینکه واجد شرایط هستید، به دلیل بالا بودن قیمت ایمپلنت دندان نیز لازم است، زیرا بعدا متحمل هزینه خواهید شد.

به طور کلی اگر شرایط شما با معیارهای زیر مطابقت داشته باشد، ممکن است کاندیدای خوبی برای ایمپلنت دندان فوری باشید:

  • یک یا چند دندان شما از بین رفته یا آسیب دیده است.

  • تراکم استخوان کافی در اطراف ایمپلنت داشته باشید.

  • دندان های خود را بیش از حد به هم فشار نمی دهید یا در واقع به هم نمی سایید.

  • بافت دهان سالمی دارید.

  • هیچ مشکل پزشکی که می تواند در بهبود استخوان اختلال ایجاد کند، ندارید.

حالا به سراغ مهمترین سوالاتی می رویم که باید برای این روش از خود بپرسید:

- آیا دندان های آسیب دیده یا از دست رفته دارید؟

ناگفته نماند که برای اینکه کاندیدای مناسبی برای عمل ایمپلنت دندان در یک روز باشید، در واقع باید به آن نیاز داشته باشید. این بدان معنی است که شما باید دندان های آسیب دیده یا از دست رفته داشته باشید.

علاوه بر این، آنهایی که فقط یک دندان از دست داده اند یا فقط یک دندان آنها نیاز به جایگزینی دارد، کاندیدای این روش نیستند. روش کاشت دندان در یک روز به منظور ارائه نتایج چشمگیر برای افرادی انجام می شود که نیاز به درمان برای کل قوس بالایی، قوس پایینی یا هر دو دارند. با ایمپلنت دیجیتال کار شما راحت تر هم خواهد شد.

- آیا در سلامت کامل هستید؟

سوال بعدی که باید از خود بپرسید این است که آیا از سلامتی خوبی برخوردار هستید یا خیر. اگر دندانپزشک شما معتقد نیست که شما استانداردهای بهداشتی را رعایت می کنید، بعید است که ایمپلنت دندان یک روزه را به شما توصیه کند.

برخی از شرایط که می تواند بر کاندیدا بودن شما بر این روش تأثیر بگذارد عبارتند از:

  • دیابت

  • سیستم ایمنی ضعیف

  • پوکی استخوان

- آیا توده استخوانی کافی در فک خود دارید؟

روش‌های قبلی ایمپلنت دندان مستلزم آن است که استخوان فک شما دارای توده و تراکم مناسب باشد. گاهی اوقات چنان آسیبی به فک بیمارانی که دندان های خود را از دست می دهند وارد می شود که واجد شرایط برای این روش‌ ها نیستند.

اگر این موضوع برای شما نگران کننده است، خبر خوبی برای شما داریم. کاشت دندان فوری مستلزم این نیست که فک شما با استاندارد خاصی از نظر آسیب مطابقت داشته باشد زیرا می تواند مستقیما ایمپلنت ها را با بافت استخوانی قوی تر ترکیب کند. این یک مزیت بزرگ است زیرا نیاز به هر نوع پیوند استخوان را از بین می برد و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

نحوه عملکرد دندان های جدید در ایمپلنت یک روزه

به طور کلی لثه ها و فک شما حتی اگر ایمپلنت های دندان یک روزه را انجام می دهید باید بهبود یابند. در روز درمان به شما تاج های موقت داده می شود. پس از بهبود کامل دهان، تاج های دائمی برای جایگزینی تاج های موقت به شما داده می شود. در حقیقت این کار باعث می شود که در روز اول یک لبخند کامل و پس از چند ماه لبخند دائمی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: