April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۵۷۹
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
0

در نیمهٔ اول سال 2022، پس از وقوع زمستان کریپتو اکوسیستم ترا فروپاشید. به‌دنبال این فروپاشی، رابطهٔ بسیاری از تریدرها با استیبل‌کوین‌ها دچار تغییر پارادایم شد. در اثر این فروپاشی، بسیاری از توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال نتوانستند ادعای خود درمورد ذخایر خود را اثبات کنند، به همین دلیل سرمایه‌گذاران زیادی خواستار شفافیت بیشتر نهادهای مربوط به این ارزهای دیجیتالی در ارائه گواه ذخایر خود شدند. تتر یا همان usdt یکی از استیبل‌کوین‌های بود که سرمایه‌گذاران زیادی خواستار انتشار گواه ذخایر آن شدند. در گزارش‌های اخیر این موضوع بیان شده‌است که شرکت ضرب‌کنندهٔ Tether بدون شفافیت به فعالیت خود در بازار ادامه داده‌است. در این گزارش‌ها ادعا شده‌است که این شرکت توکن‌های تتر را به استقراضی در اختیار کاربران خود قرار داده‌است. از سوی دیگر شرکت ضرب‌کنندهٔ usdt این موارد را مخفی نگه داشته است.

تمامی این اتهامات و گزارش‌ها باعث شده‌است تریدرها به پشتوانهٔ توکن Tether شک داشته باشند. تمامی این تنش‌ها زمانی که صرافی FTX فروپاشید بیشتر شد، به همین دلیل ریو کالینز، یکی از بنیان‌گذاران Tether، مجبور شد تا در شبکهٔ CNBC حاضر شود و از اقدامات این شرکت در برابر اتهامات دفاع کند. او اظهار داشت که مدارک ذخایر Tether را به‌صورت مستمر در وب‌سایت خود منتشر می‌کند. همچنین او بیان کرد که Tether یکپارچگی خود را در طول تاریخچه فعالیت خود حفظ کرده‌است. در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را کمی بیشتر با این ارز دیجیتالی آشنا کنیم.

معرفی ارز دیجیتال تتر

افرادی که به معاملات ارز دیجیتال علاقه دارند و در این حوزه فعالیت می‌کنند، حتماً بارها اسم تتر را شنیده‌اند. Usdt یک استیبل‌کوین معروف است که توانسته است محبوبیت زیادی در بین تریدرها به‌دست آورد. منظور از استیبل‌کوین‌ها، ارزهای دیجیتالی است که پشتوانهٔ دلار دارند و قیمت آن‌ها ثابت است. به زبان ساده‌تر، می‌توانیم بگوییم که قیمت هر واحد از Tether برابر با یک دلار است و به همین دلیل قیمت این رمزارز ثابت است.

برخی از استیبل‌کوین‌ها با طلا یا سایر کالاهای ارزشمند دیگر پشتیبانی می‌شوند. ارز دیجیتال Tether در جولای سال 2014، با نام Realcoin راه‌اندازی شد، ولی بعد از چند ماه، در همان سال اسم آن به Tether تغییر یافت. این ارز دیجیتالی در سال 2015 به صرافی بیت فینکس اضافه و به یکی از ارزهای قابل‌معامله در این صرافی تبدیل شد. این استیبل‌کوین در حال حاضر با ارزشی بالای 80 میلیارد دلار در بازار ارزهای دیجیتال با نام اختصاری Usdt در حال گردش است.

مزایای استفاده از استیبل‌کوین‌ها

تتر یکی از استیبل‌کوین‌های مهم در بازار است و کمتر کسی پیدا می‌شود که با این ارز دیجیتالی آشنایی نداشته باشد. امروزه کاربران از این ارز برای تأمین نقدینگی و کاهش ضررهای مالی خود در برابر نوسانات بازار استفاده می‌کنند. مهم‌ترین مزیتی که استیبل‌کوین‌ها در بازار دارند، این است که تریدرها می‌توانند از آن‌ها به‌عنوان راهی برای فرار از بازارهای نزولی استفاده کنند. به این منظور سرمایه‌گذاران می‌توانند از دارایی‌های خود را بدون تبدیل به پول‌های فیات محافظت کنند. ارزش ارزهای استیبل به یک پول فیات یا دارایی باارزش وابسته است.

معرفی انواع استیبل‌کوین تتر

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، ارز دیجیتال Tether دارای پشتوانهٔ دلاری است، به همین دلیل قیمت آن ثابت است. شرکت Tether در سال‌های ابتدایی بیان کرده بود که قیمت هر واحد usdt برابر یک دلار است، اما این پشتوانه را در سال 2019 تغییر داد. براساس گزارشی که در سال 2021 توسط خود شرکت usdt منتشر شد، معلوم شد که تنها 2.9 درصد Tetherها دارای پشتوانه دلار هستند. براساس همین گزارش، بیش از 65 درصد از توکن‌های Tether با سفته بدون وثیقه پشتیبانی می‌شوند. در حال حاضر استیبل‌کوین تتر با 4 نوع پشتوانه در بازار وجود دارد. انواع استیبل‌کوین Tether عبارت‌اند از:

  • استیبل‌کوین usdt با پشتوانه دلاری؛

  • استیبل‌کوین usdt با پشتوانهٔ یورو؛

  • استیبل‌کوین usdt با پشتوانه یوان چین؛

  • استیبل‌کوین usdt با پشتوانه یک اونس طلا.

چه کسانی می‌توانند از استیبل‌کوین تتر استفاده کنند؟

امروزه هر فردی که در بازار سرمایه فعالیت می‌کند، با توکن تتر آشنایی دارد و کمتر کسی پیدا می‌شود که از این توکن استفاده نکرده باشد. بسیاری از سرمایه‌گذاران برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتالی خود از این توکن استفاده می‌کنند. به عبارتی دیگر، بیشتر تریدرها برای دریافت سود حاصل از فروش دارایی‌های خود، آن‌ها را به Tether تبدیل می‌کنند. این توکن جزو اولین استیبل‌کوین‌ها در بازار ارز دیجیتال است، به همین دلیل تمامی سرمایه‌گذاران با آن آشنایی دارند و اکثر صرافی‌های ارز دیجیتال از این ارز پشتیبانی می‌کنند.

خرید تتر برای معامله‌گران مزایای بسیار خوبی به‌همراه دارد، به همین دلیل افرادی که قصد انجام معاملات بزرگ را دارند، معمولاً دارایی‌های خود را به آن تبدیل می‌کنند. قیمت تتر ثابت است و به همین دلیل استفاده از آن در بازارهای نزولی برای سرمایه‌گذاران بسیار کاربردی است. شما می‌توانید برای خرید usdt را از لینک زیر اقدام کنید.

خرید تتر: https://wallex.ir/markets/usdt

خرید usdt به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا از دارایی‌های خود را بدون تبدیل آن‌ها به ارز فیات در برابر نوسانات بازار محافظت کنند. تریدرهای با نگه‌دارای دارایی‌های خود به شکل Tether در یک صرافی، می‌توانند هزینهٔ تراکنش‌های خود را کاهش دهند. این کاهش تراکنش تا زمانی است که آن‌ها مایل به دریافت دارایی خود به شکل دلار باشند.

روش پرداخت تتر چگونه است؟

یکی از سؤالات متداولی که درمورد این استیبل‌کوین بسیار پرسیده می‌شود، این است که پرداخت Tether چگونه انجام می‌شود؟ این توکن نیز همانند سایر ارزهای دیجیتالی موجود در بازار، امکان استفاده در تمامی سیستم‌های مالی بین‌المللی را دارد. این توکن بدون نیاز به تبدیل ارز یا پرداخت هزینه‌های اضافی در تمامی نقاط جهان قابل‌انتقال و پرداخت است.

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که تتر اولین استیبل‌کوین موجود در بازار ارزهای دیجیتال است که در سال 2014 معرفی و نام‌گذاری شد. استیبل‌کوین‌ها به ارزهایی گفته می‌شوند که قیمت آن‌ها ثابت است و زیاد دچار نوسانات نمی‌شوند. معمولاً استیبل‌کوین‌ها با یک ارز فیات یا دارایی باارزش دیگر پشتیبانی می‌شوند. پشتوانهٔ توکن تتر دلار آمریکاست، یعنی قیمت تتر ثابت است و ارزش هر واحد آن یک دلار آمریکاست. استفاده از استیبل‌کوین‌ها در بازارهای سرمایه برای تریدرها مزایای بسیار خوبی به‌همراه دارند. معمولاً در بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران برای تأمین نقدینگی و کاهش ضررهای مالی در اثر نوسانات بازار، از این ارز استفاده می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: