April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
صالحی از رشد صنایع و نیاز جدی به تخلیه و بارگیری خبرداد
کد خبر: ۳۹۳۶۴۶
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0

ضرورت تسریع در ساخت اسکله‌های بندر پارسیان

سرپرست مدیریت پروژه بندر پارسیان به تشریح روند احداث اسکله‌های بندر پارسیان پرداخت وگفت: اسکله‌های بندر پارسیان تنها اسکله‌های کشور که بدون کوچکترین وابستگی به خارج ساخته شده است.

محمد صالحی با تاکید بر اینکه هیچ بندری در ایران پیدا نمی‌شود که ساخت آن صددرصد به وسیله ایرانی و با امکانات ایران باشد گفت: بندر پارسیان بدون آنکه حتی یک دلار یا یورو برای ساخت آن هزینه شده باشد، ۱۰۰ درصد به همت متخصصان ایران و با پول ملی ساخته شده است.

وی با یادآوری اینکه قرار بود بندر پارسیان به وسیله کشور‌های خارجی ساخته شود گفت: پس از آن که تحریم‌ها جدی شد و شرکت‌های خارجی از ایران رفتند، ناچار شدیم خودمان دست به کار شویم.

سرپرست مدیریت پروژه بندر پارسیان با تاکید بر اینکه پس از یک دوره رکود و تغییر مدیریت، عملیات اجرایی بندر پارسیان با جدیت آغاز شد گفت: اگرچه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نقش تاثیرگذاری در رونق اقتصادی هر سه استان بوشهر، هرمزگان و فارس دارد، اما سال‌ها این بنادر رها شده بود تا یک باره با تغییر مدیریت و روی کارآمدن علی اصغر علامه، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان جان دوباره‌ای گرفت.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه ساخت اسکله‌ها وجود داشت گفت: اگر چه متوجه شدیم با محدودیت‌های بسیاری رو به رو هستیم، اما کار را متوقف نکردیم و اگر امروز چهار اسکله بندر پارسیان روزانه بدون هیچ مشکلی در زمینه تخلیه و بارگیری خدمات رسانی می‌کند، همه نتیجه دستاورد‌های کارگران زحمتکش و نیرو‌های متخصص ایرانی و مدیریت توانمند منطقه ویژه است.

 

ضرورت تسریع در ساخت اسکله‌های بندر پارسیان

وی با اعلام اینکه در بندر پارسیان حتی از یک مورد کالای خارجی برای ساخت استفاده نشده است گفت: تمامی امور از طراحی تا اجرا و بهره برداری، به دست ایرانیان بوده است.

صالحی با اعلام اینکه بزرگترین مشکل پروژه‌های کشور اعتبار است که برای ساخت اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نیز مشکل اعتبار داشتیم گفت: قرارگاه خاتم تامین اعتبار اینجا را پذیرفت و در رفع مشکلات احداث این چهار اسکله، نقش اساسی داشت.

وی با اعلام اینکه یکی از جدی‌ترین مشکلات بنادر، تجمیع لای و افزایش سطح دریاست که پهلوگیری کشتی‌ها را با مشکل رو به رو می‌کند گفت: چاره این کار لایروبی است و امروزه لایروبی بندر پارسیان با جدیت و به صورت مستمر انجام می‌شود و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

 

بیشتر بخوانید:

بندر پارسیان در خدمت تولید و صادرات


سرپرست مدیریت پروژه بندر پارسیان با اعلام اینکه لایروبی می‌بایست بر اساس یک سری شرایط خاص مورد تایید استاندارد‌های محیط زیست صورت بگیرد گفت: تمامی آنچه به وسیله دستگاه‌های لایروبی از کف بندر برداشته می‌شود، با توجه به دستورالعمل‌های زیست محیطی در خشکی تخلیه می‌شود، بنابراین هیچ مشکلی با محیط زیست نداریم.

وی با اعلام اینکه زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ناهموار است گفت: هر مقدار لایی که از کف دریا در بنادر پارسیان برداشته می‌شود، در دره‌های منطقه ویژه تخلیه می‌شود که به دلیل خاصیت این لای ها، از استحکام و مقاومت قابل توجهی برخوردار است و بهترین پوشش برای پر کردن دره‌ها و ایجاد مناطق مسطح است.

صالحی با اعلام اینکه نمی‌توان لایروبی بندر را نادیده گرفت گفت: آبخور اسکله‌های بندر پارسیان ۱۶ متر است تا کشتی‌هایی به ظرفیت ۶۰۰۰ کانتینر و ۱۰۰ هزار تنی بتوانند در آن پهلو بگیرند، بنابراین اگر لایروبی به موقع صورت نگیرد، پهلو گرفتن کشتی‌ها با مشکل روبه رو میشود، زیرا سطح آب خور کاهش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، بندر پارسیان می‌بایست ۱۹ اسکله داشته باشد گفت: خوشبختانه اکنون با ۴ اسکله ساخته شده، بهره برداری به صورت کامل صورت می‌پذیرد و نیاز موجود رفع می‌شود.

سرپرست مدیریت پروژه بندر پارسیان به روند سریع ایجاد صنایع و توسعه منطقه ویژه پارسیان اشاره کرد و گفت: با توجه به توسعه و ایجاد صنایع در مناطق ویژه پارسیان و لامرد و صنعتی شدن این بخش از استان‌های هرمزگان و فارس، باید هرچه سریعتر اسکله‌های دیگر نیز احداث و راه اندازی شود تا مشکلی برای تخلیه و بارگیری کالا‌های وارداتی و صادراتی که در آینده نزدیک رشد چشمگیری خواهد داشت، نداشته باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: