April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۸۰۰
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
0

موهای خشک و آسیب دیده آزاردهنده هستند و نیاز به مدیریت و مراقبت مداوم دارند. روغن ترنج برای مو به دلیل مجموعه ای از مزایایی که برای موهای خشک و آسیب دیده دارند، بسیار محبوب شده است. روغن ترنج ریزش مو را کاهش می دهد، با شوره سر مقابله میکند و به افزایش درخشندگی موهای شما کمک میکند. با این حال، آیا ارزش خرید و استفاده از محصولاتی که از روغن ترنج استفاده کرده اند وجود دارد؟

در ادامه این مقاله به بررسی فواید روغن ترنج برای انواع موها مخصوصا موهای خشک، نحوه استفاده از آن به روش های مختلف و عوارض جانبی احتمالی آن خواهیم پرداخت.

روغن ترنج چیست؟ 

آیا میدانستید؟ کلمه ترنج از کلمه ترکی beg-armade به معنی ارباب گلابی ها گرفته شده است. روغن ترنج از پوست ترنج استخراج می شود. این روغن طعمی تند دارد و به عنوان طعم دهنده استفاده می شود. پس از استفاده، رایحه ای ملایم مرکباتی و گل مانند از خود پخش می کند. در حالی که برخی از متخصصان معتقدند می تواند پوست سر را درمان کند، اما بسیاری از مردم این سوال را دارند که آیا روغن ترنج واقعا تاثیرات عمیقی بر سلامت مو دارد یا خیر.

آیا روغن ترنج واقعا برای موهای شما مفید است؟ 

اگر بخواهیم سر راست به این سوال پاسخ دهیم، با یک بله قاطع مواجه خواهیم شد. اسانس و روغن ترنج به درمان انواع مشکلات مو کمک می کند و دارای خواص ضد میکروبی است که ممکن است به مبارزه با برخی از مشکلات پوست سر کمک کند. در بخش زیر با 5 مزیت بالقوه این روغن شگفت انگیز بیشتر آشنا خواهیم شد.

5 مزیت خاص روغن ترنج برای مو

1- افزایش رشد مو

روغن ترنج دارای خواص ضد التهابی است. در مطالعات گیاه شناسان و پزشکان، روغن وعصاره ترنج محتوای کلاژن را تقویت کرده و رشد موی شما را تقویت می کند.

2- کاهش شوره سر

از سال های دور، اسانس ترنج به دلیل خواص ضد میکروبی آن شناخته شده است . در نتیجه تحقیقات دانشمندان، این روغن در پاکسازی پوست سر و کاهش تجمع شوره موثر باشد. در نتیجه استفاده اصولی از این روغن می تواند شوره سر را کاهش دهد.

3- افزایش درخشندگی مو

استرس و تنش ها می‌تواند روی موها و پوست سر شما تاثیر منفی بگذارد. آنتی اکسیدان های موجود در روغن ترنج با این عوامل استرس زا مبارزه کرده و درخشندگی مو را افزایش دهند. بهتر است برای افزایش درخشندگی مو می توانید از نرم کننده دو فاز ارایبا که حاوی روغن ترنج استغاده کنید.

4- کمک به کاهش موخوره

روغن ترنج به نرم شدن و صاف کردن موهای آسیب دیده شما کمک کند. موخوره نیز یکی از آسیب های شایع ناشی از گرما و رنگ های بی کیفیت است. اسیدهای چرب طبیعی و قدرتمند روغن ترنج میتواند تمام موخوره های شما را در مدت زمان کوتاهی درمان کند.

5- درمان پوست سر

روغن ترنج پوست سر تحریک شده را درمان میکند و حتی جریان خون را در این ناحیه افزایش میدهد. در گذشته تمدن های باستانی مانند مصر، هند و چین از روغن ترنج به عنوان یک درمان مکمل و جایگزین محبوب درمانی برای درمان پوست سر حداقل 6000 سال پیش استفاده می کردند.

نحوه استفاده از اسانس ترنج 

از آنجایی که روغن ترنج عمدتاً به عنوان اسانس استفاده می شود، نباید مستقیماً روی پوست سر مالیده شود. حتما این روغن را با روغن حامل (مانند روغن نارگیل، روغن بادام شیرین، روغن جوجوبا یا روغن زیتون) مخلوط کنید. این اسانس خوراکی نیست و بهتر است همراه با محصولات درمانی موی خود استفاده شود. در این بخش چند روش برای استفاده از این روغن برای موهای خود آورده شده است. همچنین میتوانید از سایت لوازم آرایشی معتبر اقدام به خرید سایر لوازم آرایشی و مراقبت از مو را تهیه کنید.

  •  ماساژ پوست سر 

 یک تا دو قطره از این روغن را با یک قاشق غذاخوری روغن حامل دلخواه خود مخلوط کنید و به آرامی آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. برای بهترین نتیجه یک شب آن را بگذارید.

  • اضافه کردن به محصولات مراقبتی و آرایشی

 می‌توانید دو تا پنج قطره روغن ترنج را به شامپوها، نرم‌کننده‌ها و ماسک‌های موی خود اضافه کنید تا بتوانید تاثیرات را مشاهده کنید. قبل از استفاده از روغن ترنج، مهم است که عوارض جانبی احتمالی و اقدامات احتیاطی که باید انجام دهید را در نظر بگیرید.

عوارض جانبی و اقدامات احتیاطی 

اسانس ترنج رقیق نشده ممکن است در برخی افراد باعث مشکلات آلرژیک شود. اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کنید متوجه خواهید شد که دچار یک واکنش آلرژیک می شوید: قرمزی پوست سر، احساس سوزش سر و تاول از شایع ترین مشکلات و حساسیت ها به روغن ترنج است.

روغن ترنج به لطف خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی که دارد، فواید زیادی برای موهای شما دارد. می توانید پس از مخلوط کردن آن با روغن حامل، آن را مستقیماً به پوست سر خود بمالید. همچنین می توانید آن را در ترکیب با سایر روغن های ضروری و حامل دیگر برای تغذیه موهای خود امتحان کنید. همچنین می توانید خرید محصولات لوکس و اصل خود را در لوکسین لوکس انجام دهید و از تجربه ای متفاوت در خرید اینترنتی بهره مند شوید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: