April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۸۴۵
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
0

تعمیرات و بازسازی خانه یک بنا به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که با انجام دادن آن بر روی یک بنا عمر آن سازه را افزایش داده و با انجام تعمیرات در آن به حفظ و ماندگاری آن بنا کمک می‌کند. بازسازی خانه و ساختمان قوانین و روش‌های خود را دارد. خانه‌های فرسوده و قدیمی کلنگی بیشتر از دیگر خانه‌ها به بازسازی نیاز دارند.

همانطور که همه ما می‌دانیم اقدام برای بازسازی خانه و نوسازی آن تصمیم بزرگی است که با توجه به عوامل مختلفی مانند میزان بودجه در دسترس شما و نیازهایتان باید گرفته شود. شما باید در درجه اول این موضوع را مشخص کنید که چه فضاهایی از منزل شما نیاز به بازسازی دارد و آیا این بازسازی به زیر ساخت‌ها مانند تاسیسات هم مربوط می‌شود یا خیر؟

باز سازی و تعمیرات

مراحل بازسازی منزل به چه صورت است؟

پس از آنکه هدف خود را از بازسازی خانه با توجه به بودجه و نیازهایتان مشخص کردید حالا باید به سراغ فرآیند اصلی بازسازی بروید که این پروسه شامل دو مرحله کلی است: بازسازی زیرساخت ساختمان و بازسازی دکوراسیون بنا.

بازسازی زیرساخت ساختمان شامل تغییر یا تعمیر قسمت‌های حیاتی خانه مانند لوله کشی و برق می‌شود که به نیازهای روزانه شما مربوط می‌شود. بازسازی دکوراسیون نیز شامل مواردی می‌شود که مربوط به ظاهر و زیبایی دیزاین داخلی خانه شما است و همه فضاهای خانه که می‌خواهید آن را نوسازی کنید، در بر می‌گیرد.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان چطور انجام می‌شود؟

به منظور برآورد هزینه بازسازی خانه قدیمی از هزینه‌های دیگری که باید انجام دهید مطمئن شوید و پس از آن به سراغ تهیه یک لیست جامع از قسمت‌هایی که می‌خواهید بازسازی خانه را در آن انجام دهید بروید. پس از آن هزینه هر کدام را به صورت حدودی برآورد کرده و زمانی که هر کدام از این بخش‌ها برای بازسازی نیاز دارند را نیز معین کنید.

البته در مرحله برآورد هزینه بازسازی خانه کلنگی و در همه مراحل دیگر نباید فراموش کرد که مشورت گرفتن از کارشناسان در زمینه بازسازی خانه‌های فرسوده بسیار ضرورت دارد. هزینه‌های بازسازی خانه‌های فرسوده در حالت کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • هزینه خرید مصالح
  • هزینه حمل و نقل زباله
  • هزینه تعمیرات (در صورت نیاز شما)
  • هزینه تغییر دکوراسیون (در صورت نیاز شما)
  • هزینه مجریان، پیمانکاران، کارگران و نیروهای حضور یافته در پروژه بازسازی

هزینه مجریان عمدتا به دو روش اصلی روزمزد و کنترات محاسبه می‌شود که در روش روزمزد عمدتا از این روش برای پروژه‌هایی استفاده می‌شود که متراژ بالایی ندارند و برای مجری به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست تا بر اساس متر مربعی کار کند، دستمزد استاد کاران حرفه‌ای معمولا روزانه میان ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

اما در روش کنتراتی کمی موضوع فرق می‌کند و این روش که در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی اجرا می‌شود، پیمانکار به صورت کلی قیمتی را برای انجام پروژه در نظر می‌گیرد که در این روش سرعت انجام کار نیز بیشتر است و پیمانکار تشویق می‌شود تا سریعتر پروژه را در زمان کوتاهی به پایان برساند تا به دستمزد خود برسد.

 

به منظور برآورد هزینه بازسازی خانه قدیمی از هزینه‌های دیگری که باید انجام دهید مطمئن شوید و پس از آن به سراغ تهیه یک لیست جامع از قسمت‌هایی که می‌خواهید بازسازی خانه قدیمی را در آن انجام دهید بروید. پس از آن هزینه هر کدام را به صورت حدودی برآورد کرده و زمانی که هر کدام از این بخش‌ها برای بازسازی نیاز دارند را نیز معین کنید.

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟

برآورد هزینه بازسازی خانه کلنگی همیشه از مهم‌ترین دغدغه مالکان در این زمینه است که در صورت بهره گیری از دانش فنی و تجربی افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توان از هزینه‌های آشکار و پنهان عملیات بازسازی خانه قدیمی کم کرد.

در جدول زیر حدود هزینه ساخت و اجرای بازسازی خانه‌های فرسوده در میانگین مناطق مختلف ذکر شده که قیمت مصالح ساختمانی با توجه به کشور تولید کننده، برند، درجه کیفیت و میزان متراژ کار و سختی آن تعیین شده است. به بازه این هزینه‌ها ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش یا افزایش با توجه به تفاوت قیمت‌ها باید در نظر بگیرید.

البته نباید فراموش کرد که به هزینه‌های بالا، هزینه حمل و نقل، ابزارآلات، دستمزد کارگران ساختمانی، حق الزحمه پیمانکار (برای پروژه‌های بازسازی نسبت به حجم کار بین ۲۵ – ۱۵ درصد هزینه‌های اجرایی است) ، بیمه ، مالیات و ضریب بالاسری نیز اضافه می‌شود.

باز سازی و تعمیرات

بازسازی خانه قدیمی با کمترین هزینه

 به منظور بازسازی خانه کلنگی و مدیریت هزینه‌های آن باید برنامه ریزی را در اولویت کار هایتان قرار دهید چرا که عدم برنامه ریزی در این زمینه موجب پیشامدهایی می‌شود که خسارات مالی بسیاری را می‌تواند به همراه داشته باشد.

همچنین با در نظر گرفتن برنامه ریزی برای بازسازی خانه‌های فرسوده، اگر قصد بازسازی خانه کلنگی خود را دارید اما بودجه شما محدود است می‌توانید از گزینه‌های جایگزین و موقت برای بازسازی بخشی از خانه استفاده کنید.

شما باید ابتدا مشخص کنید که کدام بخش از خانه شما در اولویت بازسازی است. برای مثال اگر اتاق خواب شما کسل کننده و قدیمی و بی روح شده، آن را در اولویت کارتان قرار دهید و به جای هزینه‌های گزاف بازسازی از یک کاغذ دیواری با رنگ و طرح جذاب استفاده کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: