April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۹۲۲
۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ فروردین با حضور رئیس جمهور در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود.

آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ فروردین

نشست خبری تشریح برنامه‌های سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه قرآن برگزار شد.

معاف گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از شنبه ۱۲ فروردین در مصلی امام خمینی افتتاح می‌شود و تا شنبه ۲۶ فروردین ادامه دارد. ساعت نمایشگاه از ساعت ۱۷ بعدازظهر تا یک بامداد خواهد بود. البته در شب‌های قدر مراسم‌های این شب تا ساعت ۲۲ شب خواهد بود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: طبق روال هرسال برنامه خادمان قرآن کریم و تجلیل از خادمان با حضور رئیس جمهور انجام خواهد شد. شعار نمایشگاه باتوجه به رویکرد جوانانه نمایشگاه «می‌خوانمت» است که خطاب به قرآن است. یعنی «می‌خوانمت» تا آرامش بگیرم. می‌خوانمت، چون دوستت دارم.

رئیس سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه تکلیف کرده همه وزارتخانه‌ها در نسبت با قرآن و نمایشگاه قرآن ماموریت تعریف شود تا بعد به جلسه هیئت دولت ارائه شود. در نهایت توسط رئیس جمهور به این ماموریت ماده واحده‌ای تعلق گیرد تا این ماموریت به همه دستگاه‌ها ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه امسال چند رویکرد مورد توجه نمایشگاه قرآن بوده و از سوی رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شده، بیان کرد: یکی از بخش‌های اصلی نمایشگاه بخش کودک و نوجوان است. بخش کودک یعنی باغ آیات توسعه سه برابری پیدا کرده است. بخش نوجوان یا دهه هشتادی‌ها توسعه دو برابری پیدا کرده است.

معاف درباره دومین رویکرد نمایشگاه توضیح داد: مسئله بانوان و دختران جزو رویکرد‌های نمایشگاه امسال است و برنامه‌های مفصل خواهیم داشت. یکی دیگر از رویکرد‌های نمایشگاه این است که به سمت بین‌المللی شدن به معنای واقعی کلمه حرکت کند. طبق آخرین آمار ۲۲ کشور در نمایشگاه بین‌المللی حضور فعال دارند. همچنین، وزرای فرهنگ و اوقاف هفت کشور برای بازدید نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

رئیس سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن با بیان اینکه ۴۹ کمیته و بخش در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم داریم، خاطرنشان کرد: ۳۰ قطعه محتوایی با شعار می‌خوانمت خواهیم داشت. همچنین، در تلوبیون پخش زنده ۷ ساعته و مستقل داریم. در پلتفرم‌های پر مخاطب هم پخش زنده برنامه‌های نمایشگاه را تدارک دیدیم.

به گفته وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآنی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا انتهای این سال ۳۰ نمایشگاه استانی و هفت نمایشگاه خارج از کشور را درنظر گرفته است. فعلاً نمایشگاه قرآن مشهد و نمایشگاه قرآن اصفهان نهایی شده است.

معاف با بیان اینکه ترجمه قرآن کریم همیشه مسئله مردم ما بوده، بیان کرد: در نمایشگاه امسال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مرکز ملی ترجمه قرآن کریم رونمایی می‌کند. همچنین در نمایشگاه قرآن کریم آخرین ترجمه‌های قرآن به ۱۰۸ زبان ترجمه می‌شود. از طرفی، بخش ترویج نهضت نهج البلاغه خوانی از بخش‌های دیگر نمایشگاه خواهد بود.

رئیس سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن با بیان اینکه پویش جلسات قرآنی هم از دیگر برنامه‌های نمایشگاه با مدیریت دستگاه‌هاست، بیان کرد: از آنجایی که این جلسات خانگی قرآنی افول کرده، همکاران راهکاری اندیشیدند که خانه بزرگی را تدارک دیدند که حلقه‌های قرآن‌خوانی را به سبک گذشته احیا کنند. بخش ارائه مفاهیم قرآنی به کودکان، ایجاد مراکز مشاوره در بخش‌های مختلف، برگزاری نشست‌ها، جام مسابقات رمضان تحت عنوان بازی‌های کامپیوتری، مسابقات مهارتی، استعدادیابی، سرگرمی‌های قرآنی، غرفه‌های محصولات حجاب با تخفیفات و ... از دیگر بخش‌های نمایشگاه خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: