April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۰۸۰
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
0

طراحی سایت پزشکی در حقیقت طراحی مطب مجازی یک پزشک است. همانطور که موقعیت مکانی، دکوراسیون و حال و هوای مطب حقیقی از لحاظ جلب اعتماد و آرامش بر روی مراجعان و بیماران تأثیرگذار است.

شما به‌عنوان یک پزشک چقدر به اعتبارتان اهمیت می‌دهید؟ فرض می‌کنیم روزی بیشتر از 50 بیمار ویزیت می‌کنید؛ اما آیا این تمام چیزی است که در زندگی حرفه‌ای خود می‌خواهید؟ مثلا دوست ندارید، یک پزشک شناخته شده باشید و از شما با عنوان پزشکی معتبر و متخصص یاد کنند؟

طراحی سایت پزشکی و امکانات آن نیز در جذب مخاطب بسیار تأثیرگذار است. اساساً در فضای اینترنت شناخت ویژگی‌ها، امکانات و ترفندهای خاص این حوزه بسیار اهمیت دارد. یک متخصص طراحی سایت به خوبی می‌تواند از تک تک مؤلفه‌های موجود در سایت برای جذب مخاطب بیشتر استفاده کند.

در حالی که استفاده نادرست از امکانات موجود نیز می‌تواند به اعتبار سایت و دیده شدن آن ضربه وارد کند. ضمن اینکه با کمک فرایندهای خاصی مانند سئوی سایت می‌توان ارتقاء رتبه سایت و جذب بیشتر را تسریع نمود.

طراحی سایت پزشکی برای پزشکان و کلینیک

اهمیت طراحی سایت پزشکی برای پزشکان و کلینیک

اگر تا الان برای ورود به دنیای آنلاین، مقاومت کرده‌اید، بهتر است کم کم به آن فکر کنید، هر چه زودتر این تصمیم را بگیرید، از بقیه جلوتر می‌‌افتید و زودتر شناخته می‌شوید.

چون 90 درصد سایت‌های پزشکی که می‌بینیم، تنها برای نوبت دهی آنلاین یا آدرس مطب، طراحی شده‌اند و هیچ فعالیتی در آن‌ نمی‌شود.

فارغ از اینکه همین الان از شرایطتان راضی هستید، یا تازه وارد این حرفه شده‌اید، داشتن یک سایت برای خود یا کلینیک‌تان، را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چون داشتن سایت، در کنار اعتبار و شهرتی که پیدا می‌کنید، ورودی زیادی از موتورهای جستجو مانند گوگل به‌دست می‌آورید.

آیا می‌دانستید، عبارتی مانند قیمت ایمپلنت دندان ماهانه بیش از 480 هزار بار سرچ دارد؟ یا کلینیک پوست بیش از 170 هزار بار؟ یا کلینیک زیبایی 320 هزار سرچ؟

طراحی سایت پزشکی همانند طراحی سایت های دیگر، یک ضرورت در زمینه پرشکی و درمانی محسوب می شود. با طراحی وب سایت حرفه ای، روند درمان برای بیماران، پزشکان و کلینیک های درمانی با سرعت انجام می شود. پزشکان با استفاده از سایت می توانند با بیماران خود در ارتباط باشند و اطلاعات و مقالات پزشکی را در اختیار بیماران قرار دهند.

علاوه بر این طراحی وبسایت پزشکی امکان مقایسه را برای بیماران فراهم می کند تا بتوانند بهترین متخصص در زمینه های مختلف را پیدا کنند. ارائه خدمات آنلاین هزینه درمان را کاهش می دهد. زیرا دیگر نیازی به پرداخت هزینه های رفت و آمد مخصوصا برای افرادی که در شهر های دیگر هستند، نیست.

طراحی وبسایت پزشکی باعث دیده شدن تخصص پزشکان و معرفی آن های می شود. در این صورت باید برای معرفی خود خلاقیت به خرج دهید.

طراحی سایت پزشکی برای پزشکان و کلینیک

وب سایت پزشکی و ویژگی‌های آن

همانطور که گفتیم امروزه هر کسب و کاری نیازمند داشتن یک سایت خوب برای خودش است و قشر پزشکان نیز عده زیادی را تشکیل می‌دهند پس از این بحث جدا نخواهند بود. در واقع وب سایت پزشکی یک بستر آنلاین است که به طور ویژه برای پزشکان طراحی شده است.

در ظاهر آن از المان‌های این علم بهره گیری می‌شود تا بازدیدکننده خودش را با فضای آن وقف دهد. علاوه بر این‌ها چنین سایتی باید دارای ویژگی‌های خاصی نیز باشد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • طراحی متناسب با فضای پزشکی
  • دسته بندی خدمات پزشک
  • سیستم نوبت دهی آنلاین
  • ویزیت از راه دور
  • امکان پرداخت آنلاین و آنی
  • واکنشگرا بودن

مهم ترین ویژگی طراحی وب سایت پزشکی ارتباط متقابل با بیماران است. بیماران می توانند سوالات درمانی خود را از پزشک خود بپرسند بدون این که از خانه خارج شوند. علاوه براین پزشکان می توانند مقالات پزشکی برای مطالعه و آگاهی بیماران بفرستند.

همچنین می توانند برای بیمارانی که واقعا نیازی به حضور آن مخصوصا در دوران کرونا و با وجود مشغله های کاری ویزیت آن ها را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

مزایای داشتن سایت پزشکی

اعتبار پزشکان

در دنیای امروز طراحی سایت پزشکی بهترین گزینه برای افزایش اعتبار پزشکان است. اگر این امر به یک تیم متخصص طراحی سایت سپرده شود در مدت زمان کوتاهی می‌توان نتایج ملموس آن را مشاهده نمود. در گذشته بهترین روش شناسایی بهترین پزشکان، معرفی توسط بیماران بود. هنوز هم معرفی توسط بیماران یکی از بهترین روشهای شناخت پزشکان متخصص است.

اما این فرصت وجود دارد که با استفاده از امکانات یک سایت از ابزارهای دیگری نیز برای افزایش اعتبار و شهرت پزشکان استفاده نمود. هر پزشک به راحتی می‌تواند مدارک تخصصی، رزومه کاری، و نمونه کارهای خود را (با رعایت اصول حریم شخصی) در سایت خود بارگذاری نموده و به طور کامل خود را معرفی نماید.

این امر از یک سو تأثیر بسزایی در جلب اعتماد مخاطبین دارد و از سوی دیگر موجب صرفه‌جویی در وقت پزشک و منشی او می‌شود. ضمن اینکه ارائه مقالات تخصصی در سایت با در نظر گرفتن اصول سئو می‌تواند اعتبار علمی و شهرت پزشک در جامعه را افزایش دهد.

ارتباط مستقیم با مخاطب

درست یا غلط؛ اغلب مردم این روزها به کسب اطلاعات از اینترنت معتاد شده‌اند. از دستور پخت غذا گرفته تا درمان خانگی یا روند درمان تخصصی سرطان همه و همه در فضای اینترنت جستجو می‌شود.

در واقع اغلب مردم ترجیح می‌دهند در مرحله اول اطلاعاتی در مورد حوزه مورد نظر خود کسب کنند و سپس در صورت نیاز به متخصص مراجعه کنند. اما در مورد جستجو در اینترنت در حوزه پزشکی، خطر ارائه اطلاعات تخصصی توسط افراد غیرمتخصص وجود دارد.

در حالی که یک پزشک متخصص با ارائه مقالات تخصصی و راه‌اندازی بخش پرسش و پاسخ در سایت خود می‌تواند از این فضا به بهترین وجه بهره‌برداری نماید. این اقدام در جلب اعتماد مخاطب و افزایش شهرت پزشکان نیز بسیار مؤثر است.

ارائه خدمات آنلاین

یکی از مهمترین مزایای طراحی سایت پزشکی امکان ارائه خدمات آنلاین است. خدمات آنلاین در حوزه‌های مختلف روز به روز در حال گسترش است.

در حوزه پزشکی موارد متعددی وجود دارد که می‌تواند در قالب خدمات آنلاین ساماندهی شود. مهمترین خدمات آنلاین پزشکی عبارتند از:

مشاوره پزشکی آنلاین

تشکیل پرونده پزشکی اینترنتی

نوبت دهی اینترنتی پزشکان

معرفی مراحل و شیوه‌های مختلف درمان در قالب محتوای متنی، تصویری و ویدئویی

ارائه نمونه کارهای پزشکان

پاسخگویی به پرسش‌های کاربران

راه‌اندازی بخش نظرسنجی از بیماران

فروش تجهیزات پزشکی

حل مشکلات پزشکان

طراحی سایت پزشکی به سادگی می‌تواند بسیاری از مشکلات پزشکان را برطرف نماید. یکی از مشکلات رایج در مطب پزشکان تعیین وقت دقیق و زمان بسیاری است که برای تشکیل پرونده یا توضیحات کلی هدر می‌رود.

در حالی که این مراحل می‌تواند بدون نیاز به حضور فیزیکی اشخاص و به صورت آنلاین انجام شود. حتی مشاوره آنلاین پزشکی می‌تواند از مراجعات غیرضروری بیماران به مطب جلوگیری نماید. در برخی موارد، تشخیص پزشک بر اساس آزمایشات و تصویربرداری انجام می‌شود.

اینگونه موارد نیز با خدمات اینترنتی به راحتی قابل انجام است. با وجود سایت از حجم کار منشی مطب نیز کاسته می‌شود. زیرا پاسخ به سؤالات تکراری مراجعان اعم از هزینه‌های درمان، بیمه‌های طرف قرارداد، آدرس مطب و ساعات کار در فضای سایت به سادگی انجام می‌شود.

شناسایی بهترین پزشکان

امروزه مردم برای خرید ساده‌ترین مایحتاج خود نیز از نظرات سایر مشتریان استفاده می‌کنند. بدون شک در یک حوزه تخصصی مانند انتخاب پزشک و شیوه درمان نیز این مسئله بسیار کارآمد است.

هیچ چیز به اندازه تأیید بیماران قبلی یک پزشک نمی‌تواند در جلب اعتماد بیماران جدید مؤثر باشد. بنابراین راه‌اندازی بخش نظرسنجی در سایت یک پزشک علاوه بر اثبات توانایی و اعتبار آن پزشک در جلب اعتماد بیماران جدید نیز بسیار تأثیرگذار است.

امکانات سایت پزشکی حرفه ای

دسترسی آسان

در طراحی سایت پزشکی، دسترسی آسان کاربر باید در اولویت قرار گیرد. در واقع طراحی سایت باید به گونه‌ای باشد که به اصطلاح کاربرپسند باشند. کاربر سایت باید به آسانی بتواند به بخش مورد نظر خود در سایت دسترسی داشته باشد. طراحی شلوغ، استفاده بیش از حد از المان‌های متحرک و حتی فونت نامناسب می‌تواند بر تعامل کاربر و سایت تأثیرگذار باشد.

دکمه فراخوان عملیاتی مشخص و واضح

وب سایت جایی است که می توانید اطلاعات مربوط به برند، کسب و کار و خدماتتان را در آن قرار داده و با کاربران به اشتراک بگذارید ولی در طراحی سایت پزشکی/درمانی باید سعی کنید وب سایت شما چیزی فراتر از تنها یک ویترین یا بروشور باشد بلکه کاربر را دعوت به تعامل با سایت و انجام عملیاتی در سایت نماید.

مثلاً یکی از بهترین خدماتی که سایت های پزشکی میتوانند به صورت آنلاین ارائه کنند امکان رزرو وقت به صورت آنلاین است. در هر صفحه از سایت خود اطلاعات تماس و همچنین یک دکمه رزرو وقت آنلاین قرار دهید. به این ترتیب وب سایتی قوی خواهید داشت که کاربران بیشتری را به خود جذب میکند.

همچنین میتوانید از فرم تماس و یا امکان مشاوره آنلاین هم برای پاسخگویی به سؤالات کاربران استفاده کنید. در کل راه های ارتباطی زیادی با بیماران ایجاد کنید تا راحتتر به شما و خدماتتان دسترسی داشته باشند.

موتور جستجوی قوی

به تناسب وسعت یک سایت باید از یک موتور جستجوی قوی برای سایت استفاده شود. امروزه اگر کاربر به هر دلیلی نتواند موضوع مورد نظر خود را در یک سایت پیدا کند خیلی زود آن را ترک می‌کند. بنابراین یک موتور جستجوی قوی برای تبدیل کاربر به مشتری وفادار بسیار اهمیت دارد.

بهینه سازی حرفه ای

اگر بهترین وب سایت را هم داشته باشید ولی کسی نتواند آن را پیدا کند، هیچ فایده ای نخواهد داشت. 68% افراد به دنبال خدمات پزشکی آنلاین در اینترنت جستجو میکنند، بنابراین سرمایه گذاری در سئو سایت و بهینه سازی آن در موتورهای جستجو یک مسئله کلیدی و مهم است. به این ترتیب کاربران در صورت جستجوی کلمات مرتبط با زمینه کاری شما به راحتی سایتتان را پیدا خواهند کرد.

محتوای مناسب

ارائه محتوای باکیفیت برای هر سایت تخصصی لازم است. ارائه اطلاعات پزشکی با رعایت اصول سئو یکی از راه‌های افزایش بازدید سایت و شهرت پزشک است. در کنار آن، ارائه مقالات تخصصی نیز بر اعتبار پزشک می‌افزاید.

پشتیبانی قوی

به تناسب ارائه خدمات آنلاین در یک سایت پزشکی باید پشتیبانی کافی نیز ارائه شود. اگر خدمات ثبت‌نام، نوبت‌دهی و مشاوره آنلاین و یا فروش تجهیزات پزشکی در سایت پزشک موجود باشد پشتیبانی سایت اهمیت زیادی دارد.

جذابیت بصری

در کنار تمام ویژگی‌های فنی، طراحی سایت پزشکی باید آرامش‌بخش بوده و رضایت کاربران را تأمین نماید. استفاده از تصاویر با کیفیت بالا، رنگهای شاد و المان‌های جذاب در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

لینک های ارتباطی بین شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها

همانطور که حتماً باید از وبلاگ ها یا شبکه های اجتماعی خودتان به وب سایت خود لینک دهید، در وب سایت هم باید لینک هایی به شبکه های اجتماعی و وبلاگ های خود قرار دهید. سعی کنید ار هر راهی کاربر به شما دسترسی داشته باشد و در هر پلتفرمی که هست بتواند با شما ارتباط بگیرد.

خدمات پزشکی و درمان به صورت آنلاین به طرز چشمگیری در حال افزایش است. پزشکان و متخصصان می توانند برای معرفی تخصص و خدمات خود اقدام به طراحی سایت پزشکی کنند. اگر شما هم می خواهید با طراحی وب سایت و اپلیکیشن پزشکی خدمات خود را به روز کرده و به صورت آنلاین ارائه دهید کافیست با کارشناسان پلتفرم حافظ – 02191015373 در ارتباط باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: