مدیر برق و انرژی سالکو تشریح کرد
کد خبر: ۳۹۴۳۷۲
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
محسن منصوری مدیر برق و انرژی مجتمع آلومینیوم جنوب بیان کرد: صنعت آلومینیوم به برق وابسته است و همینطور انرژی به گاز و آب و برق که نوعی مواد اولیه است که برای تغذیه دیگ‌ها و مذاب آلومینیوم انرژی را تبدیل می‌کنند.

بحران سازی نوسانات برق در خط تولید+ فیلم

مدیر برق و انرژی مجتمع آلومینیوم جنوب(سالکو) با تاکید بر اینکه صنعت آلومینیوم به برق وابسته است گفت: هر گونه نوسان در انتقال برق به خطوط تولید زیان وارد می کند.

محسن منصوری با تاکید بر اینکه برق در صنعت الومینیوم مواد اولیه محسوب می شود گفت: قلب صنعت آلومینیوم رکتیفایر است که برق سراسری را که برق متناوب است به برق دی سی تبدیل می کند، برقی که دیگ های مذاب و آلومینیوم را تغذیه می کند.

وی افزود: برق دی سی انرژی مورد نیاز ۲ سالن احیا که هر کدام به طول یک کیلومتر است را تامین می کند گفت: برق به صورت مثبت و منفی در مدار قرار گرفته که جریان برق از ابتدای سالن آغاز می شود و پس از آنکه به انتهای سالن می رسد، به ترانس های برق باز می گردد.

مدیر برق و انرژی مجتمع آلومینیوم جنوب با اعلام اینکه پنج ترانس رکتیفایر در آلومینیوم جنوب وجود دارد گفت: سالن احیا همان جایی است که الکترویز شکل می‌گیرد و آلومینیوم مذاب به وجود می آید.

وی نسبت به تبعات نوسان برق هشدار داد و گفت: اگر جریان برق در دیگ های ذوب آلومینیوم کم یا زیاد شود، دمای مواد مذاب دچار تغییرمی شود و اگر دمای آلومینیوم مذاب با ۲۰ درجه اختلاف از 960 به 940 کاهش یابد، آلومینیوم در دیگ ها خمیری شکل میشود که در نتیجه مقاومت آلومینیوم بالا می رود، که برای بازگشت به حالت مذاب، انرژی بیشتری مصرف می کند.

منصوری با اعلام اینکه اگر برق سراسری دچار نوسان شود، این نوسانات باعث اشکال در تولید آلومینیوم مذاب می شود گفت: در نتیجه ۲۵۸ دیگ مذاب آلومینیوم که سالن احیای کارخانه آلومینیوم جنوب را تشکیل می‌دهد، با مشکل رو به رو می شود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: