کد خبر: ۳۹۴۵۲۴
۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
گزارش‌های منتشر شده در انگلیس از تحویل تانک‌های پیشرفته چلنجر انگلیس به اوکراین حکایت دارد.

تانک‌های پیشرفته انگلیس به اوکراین رسید

همزمان بانخستین سفر ولودیمر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به لندن از آغاز جنگ در این کشور، دولت انگلیس وعده داد بزودی پس از پایان دوره آموزش نظامیان اوکراینی، تانک‌های چلنجر ۲ را همراه آنان راهی جبهه‌های جنگ اوکراین خواهد کرد.

اکنون وزارت دفاع اوکراین تایید کرده است که تانک‌های وعده داده شده انگلیس تحویل این کشور شده است.

دولت انگلیس که همراه امریکا پیشتاز ارسال سلاح‌های تهاجمی به اوکراین شده است وعده داده بود دست کم ۱۴ دستگاه تانک پیشرفته چلنجر تولیدی این کشور را به اوکراین اهدا کند و آموزش نظامیان اوکراینی را نیز برای به کارگیری موثر این تانک‌ها در دستور کار قرار داده است.

آنچه در روز‌های اخیر جنجال آفرین شد وجود اورانیوم ضعیف شده در مهمات تانک‌های چلنجر است که به گفته کارشناسان پیامد‌های مخربی برای انسان‌ها و دیگر جانداران و محیط زیست دارد و واکنش‌های گسترده‌ای را نیز در پی داشته است.

دولت انگلیس با اذعان به وجود اورانیوم ضعیف شده در مهمات اهدایی به اوکراین گفته اورانیوم ضعیف شده گلوله‌های چلنجر را موثر‌تر و ضریب تخریب و نفوذ آن علیه اهداف را بیشتر می‌کند.

مقامات روسیه با محکوم کردن این اقدام انگلیس، ضمن تاکید بر پاسخ متناسب علیه این اقدام لندن گفتند: غرب در حال به کار گیری سلاح‌هایی با اجزای هسته‌ای است.

همزمان دولت انگلیس از افزایش کمک‌های نظامی و تسلیحاتی و همچنین مالی بیشتر به اوکراین خبرداد. انگلیس از زمان جنگ اوکراین پس از امریکا، بیشترین کمک مالی و نظامی را به اوکراین کرده است.

این در حالی است که ماههاست قشر‌های مختلف مردم و نهاد‌های ضد جنگ و صلح طلب با محکوم کردن رویکرد دولت‌های غربی در بر افروختن هر چه بیشتر اتش جنگ در اوکراین، از دولت انگلیس خواستند به جای دمیدن در آتش جنگ، برای برقراری صلح تلاش کند.

آنان همچنین از دولت انگلیس خواستند به جای افزایش بودجه نظامی و نوسازی تسلیحات هسته‌ای این کشور با بودجه‌های کلان، دست کم بخشی از ان را صرف رفع مشکلات و کمبود‌های شدید بخش خدمات عمومی به ویژه بهداشت و درمان، آموزش و حمل و نقل کند.

بر اساس اعلام سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس هم اکنون بیش از هفت میلیون بیمار از جمله بیماران سرطانی و کودکان بیمار در صف انتظار درمان و عمل جراحی اند که به علت کمبود نیرو و امکانات در بحران بهداشت و درمان به سر می‌برند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: