April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۸۲۷
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
محققان چینی امیدی را در دل بیماران دارای آسیب دیدگی در چشم روشن کرده‌اند و آن قرنیه مصنوعی است.

ایمپلنت مصنوعی چینی‌ها برای درمان چشم‌های آسیب دیده

قرنیه مصنوعی می‌تواند تنها گزینه در برخی موارد شدید و زمانی که سیستم ایمنی بیمار پیوند‌های دیگر را رد می‌کند، باشد. یک متخصص در جنوب چین یکی از جراحانی است که از قرنیه مصنوعی ساخته شده توسط این کشور استفاده می‌کند تا امیدی به بیمارانی که آسیب چشمی شدید دارند و گزینه‌های دیگری برای درمان ندارند، بدهد.

«گو جیان جون» (Gu Jianjun) استاد چشم پزشکی در مرکز چشم پزشکی ژونگشان- بیمارستانی وابسته به دانشگاه سان یات سن - در شهر جنوبی گوانگژو، اولین پذیرنده نسخه چینی اصلاح شده قرنیه مصنوعی است. این فناوری به آخرین راه حل برای برخی از بیماران دکتر گو که نمی‌توانند قرنیه پیوندی انسان را تحمل کنند، تبدیل شده است.

در میان اولین بیماران این متخصص قرنیه که این درمان را امتحان کرد، می‌توان به یک کارگر کشتی‌سازی در استان گوانگدونگ اشاره کرد که وی در ابتدا پس از پاشیدن ماده‌ای که برای آب بندی استفاده می‌شود چشم‌هایش دچار آسیب شد و همین امر سبب ایجاد سوراخی در هر دو قرنیه وی شد. پس از آن این فرد تحت عمل پیوند دوگانه قرنیه قرار گرفت.

اما بدن او پس از دو سال بافت قرنیه اهدایی را رد کرد و پیوند دوم آن نیز تنها شش ماه طول کشید تا اینکه سیستم ایمنی دوباره به پیوند خارجی حمله کرد.

گو در این باره گفت: بیمار به سختی می‌توانست چیزی ببیند یا خودش راه برود. فشار چشم او با آب مروارید ناپایدار بود. احتمال بهبود بینایی حتی در صورت دریافت پیوند اهدایی دیگر بسیار کم بود.

به همین دلیل دکتر گو ترتیبی داد که کارگر کارخانه کشتی‌سازی به عنوان بخشی از یک آزمایش بالینی توسط شرکت بیوتکنولوژی «گوانگدونگ جیایو میشی» (Guangdong Jiayue Meishi) مستقر در گوانگژو، پیوند مصنوعی دریافت کند.

اکنون سه سال از عمل جراحی می‌گذرد و او هنوز به وضوح می‌بیند. کیفیت زندگی او نیز بسیار بهبود یافته است.

این شرکت در اکتبر ۲۰۲۱ مجوز ساخت قرنیه‌های مصنوعی خود را بر اساس طراحی دستگاهی که اولین بار در سال ۱۹۹۲ در ایالات متحده تایید شد، دریافت کرد.

«کراتوپرتز بوستون» - پرکاربردترین قرنیه مصنوعی - توسط چشم پزشک «کلیز دالمن» در بیمارستان چشم و گوش ماساچوست در ایالات متحده اختراع شد. تا ژانویه ۲۰۱۹، حدود ۱۹۰۰۰ دستگاه در سراسر جهان استفاده شده است، اما دستگاه ایالات متحده توسط مقامات چینی تأیید نشده است و استفاده از آن در بیمارستان‌های تعیین شده مانند بیمارستان‌های منطقه آزمایشی گردشگری پزشکی بین‌المللی «Hainan Boao Lecheng» مجاز نیست.

حدود ۱۶۰ جراح در سراسر کشور برای استفاده از این فناوری که در ۳۰ بیمارستان موجود است، آموزش دیده‌اند. این شرکت قصد دارد این تعداد را به ۱۰۰ بیمارستان در سال جاری گسترش دهد که تقریباً سه چهارم استان‌های چین را پوشش می‌دهد.

«اریک هوانگ» مدیرکل این شرکت گفت: همچنین هدف آن تبلیغ این محصول به سایر کشور‌های آسیایی از جمله اندونزی است.

وی گفت: ما هنوز در مراحل اولیه معرفی قرنیه مصنوعی به بیماران و متخصصان پزشکی هستیم. ممکن است چند سال طول بکشد تا بازار محصول جدید را بپذیرد. این شرکت گفت که از طراحی دستگاه آمریکایی تنظیم دقیق وضوح، ویژگی‌های نوری و ضخامت آن برای ایجاد نسخه‌ای که با چشم‌های آسیایی سازگارتر است، استفاده کرده است.

منبع:اس سی ام پی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: