April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۳۶۷
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
0

استارگیت فایننس

یکی از اصلی‌ترین دلایل علاقه بسیاری از افراد به ارزهای دیجیتال، امکان انجام معامله به‌صورت ناشناس است. در سال‌های اخیر باتوجه‌به پیشرفت فناوری دیفای، صرافی‌های غیرمتمرکز با امکانات متعددی راه‌اندازی شده‌اند که امکان انجام معامله به‌صورت ناشناس را در اختیار افراد قرار می‌دهند. یکی از خاص‌ترین آن‌ها که توسط کمپانی لایرزیرو لب طراحی شده، استارگیت است. در این مقاله قصد داریم این صرافی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن را به شما معرفی کنیم.

معرفی استارگیت فایننس

صرافی غیرمتمرکز که باهدف ایجاد محیطی برای تبادل دارایی‌های بومی طراحی شده و جزو پروژه‌هایی به‌حساب می‌آید که امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربر می‌تواند در تأمین نقدینگی استخرهای مشخص شده شرکت و سرمایه خود را استیک کند. سپس سود حاصل از سرمایه‌گذاری را دریافت کرده و آن را به کیف پول خود منتقل کند. در صورت انجام این کار، کاربران می‌توانند در رأی‌گیری‌های برگزار شده از سوی صرافی شرکت کنند و در آینده آن تأثیرگذار باشند.

برای انتقال دارایی به این صرافی و استفاده از خدمات آن باید کیف پول خود را به‌حساب صرافی متصل کنید. تیم توسعه‌دهنده استارگیت به شکلی این پلتفرم را طراحی کرده است تا کاربران با هر سطح دانش و مهارت بتوانند به‌راحتی از امکانات آن استفاده کنند.

سیاست کار طراحان این پروژه، تمرکز روی استیل کوین‌هاست؛ زیرا احتمال شکست پروژه‌های اجرا شده به دلیل داشتن پشتوانه بسیار کمتر است. توجه داشته باشید که برخلاف تصور بسیاری از افراد، این پروژه کاملاً جامعه‌محور است و کمپانی LayerZero آن را مدیریت نمی‌کند. هدف این کمپانی ارائه اطلاعات و اسناد معتبر در مورد کوین‌های مختلف است تا در سرمایه‌گذاری دچار اشتباه نشوند.

برطرف‌کردن مشکلات سه‌گانه در بریج

قبل از راه‌اندازی پروژه استارگیت فایننس برای بریج کردن دو ارز دیجیتال با یکدیگر از روشی به نام Fractured Liquidity استفاده می‌شد. در این روش باید برای هر ارز، استخری جداگانه در نظر گرفته شود که فرایند انجام کار را پیچیده می‌کند. در Stargate برای حل این مشکل از روش نقدینگی یکپارچه استفاده می‌شود که به طراحان این اجازه را می‌دهد تا برای انجام عملیات بلاکچین‌های مختلف از یک استخر نقدینگی استفاده کنند. البته باید بدانید که استفاده از این مزیت رایگان نیست.

مهم‌ترین موضوع در این روش، وجود نقدینگی کافی در استخر است؛ زیرا ممکن است چندین تراکنش در حال انجام و درخواست برداشت وجه خود را به شبکه ارسال کرده باشند. اگر این استخرها قبل از تکمیل فرایند خالی شوند، مشکلات بسیار بزرگی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شود. Layerzero برای برطرف‌کردن این مشکل، نقدینگی بلاک‌چین‌های مختلف را در یک محل جمع‌آوری می‌کند و به‌این‌ترتیب موجب بهبود کارایی آن‌ها می‌شود.

انجام سریع تراکنش

ویژگی دیگر استارگیت، انجام سریع تراکنش و انتقال سریع دارایی‌ها به زنجیره مقصد است. برای این کار از دو روش lock+mint و burn+redeem استفاده می‌شود که به‌جای انتقال دارایی، آن را مستقیماً در مقصد ایجاد می‌کند. توجه داشته باشید که در این روش امکان برگرداندن یک دارایی به بلاک‌چین مبدأ وجود ندارد؛ زیرا از روش مینت برای انجام تراکنش استفاده شده است. اصلی‌ترین مشکل در این روش، ارسال دارایی مصنوعی برای شخص دریافت‌کننده و لزوم تبدیل آن به دارایی مدنظر قبل از استفاده است.

امکان تبادل دارایی‌های بومی

در استارگیت لازم نیست برای انجام معاملات، دارایی بومی خود را به یک دارایی رپید تبدیل کنید. کاربر می‌تواند نقل‌وانتقال را مستقیماً انجام دهد. در برخی پلتفرم‌ها چنین امکانی وجود ندارد. به طور مثال در مولتی چین اگر قصد جابه‌جایی USDC را داشته باشید؛ ولی نقدینگی موجود در استخر کافی نباشد، یک anyUSDC به شما داده می‌شود. دلیل اصلی این کار انجام سریع و تضمین شده است.

نقدینگی یکپارچه

ازآنجایی‌که کاربران می‌توانند دارایی بومی خود را در این پلتفرم معامله کنند، توسعه‌دهندگان باید از الگوریتمی استفاده کنند که نیاز به ایجاد استخر برای هر جفت‌ارز نباشد. این الگوریتم تشخیص می‌دهد برای انجام مبادله به ایجاد چند استخر نیاز است. توجه داشته باشید که این تعداد رابطه مستقیمی با تعداد بلاک‌چین‌های مبدأ دارد. افزایش این تعداد موجب کاهش کارایی سرمایه می‌شود.

الگوریتم دلتا

استارگیت از مکانیزم بین زنجیره‌ای و الگوریتم دلتا استفاده می‌کند تا مشکلات بریج را برطرف کرده و برای کاربران این امکان را فراهم کند تا توکن‌های بومی و نقدینگی بین زنجیره‌ای را انتقال دهند. بریج‌ها امکان انتقال دارایی بومی بدون نیاز به توکن واسطه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا مشکل ترکیب‌پذیری یا پردازش اطلاعات ایجاد نشود.

 

ویژگی‌های استارگیت فایننس

این پروژه ویژگی‌های متعددی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

انتقالات استارگیت

یکی از ویژگی‌های مهم Stargate امکان مبادله دارایی‌ها با نسبت یک‌به‌یک در بلاک‌چین‌های مختلف است. دلیل اصلی انجام چنین کاری، وجود یک استخر نقدینگی مشترک است که انتقال بین Blocchain مبدأ و مقصد را تضمین می‌کند. به همین دلیل است که کاربران، دغدغه‌ای از بابت تأمین نقدینگی و انجام نشدن تراکنش‌ها یا دریافت دارایی‌های رپد توکن نخواهند داشت.

استخرها

در این پلتفرم، کاربران می‌توانند به استخرهای نقدینگی مختلف دسترسی داشته باشند و در صورت داشتن دارایی‌های مربوط به هر شبکه، نقدینگی کیف پول خود را به استخرها منتقل کنند. توجه داشته باشید که استارگیت فقط از استیل کوین‌ها پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل فقط کاربرانی که این دارایی‌ها را دارند قادر به استفاده از خدمات این صرافی هستند.

فارمینگ

کشت سود یا ییلد فارمینگ یکی از امتیازاتی است که توسعه‌دهندگان برای کسانی که نقدینگی استخرهای آن‌ها را تأمین می‌کنند در نظر گرفته‌اند. اگر شخصی این کار را انجام دهد در ازای آن STG دریافت خواهد کرد که می‌تواند آن را نگهداری یا با دارایی دیگر مبادله کند. اگر می‌خواهید درآمد غیرفعال برای خود ایجاد کنید فارمینگ یک گزینه مناسب به‌حساب می‌آید.

استیکینگ

با داشتن توکن STG و استیک کردن آن می‌توانید پاداش خود را در قالب veSTG دریافت کنید. دارندگان این ارز حاکمیتی می‌توانند در رأی‌گیری‌های برگزار شده برای توسعه و ایجاد تغییرات در استارگیت شرکت کنند.

جمع‌بندی درباره استارگیت فایننس

این پروتکل استارگیت فایننس با ارائه راهکارهای مختلف موفق شد مشکل بریج در انجام تبادلات ارزها را برطرف کند و به همین دلیل کاربران زیادی را ترغیب کرد تا از خدمات ارائه شده توسط آن‌ها استفاده کنند. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند این پلتفرم و ارز حاکمیتی آن، آینده بسیار درخشانی دارند و پیش‌بینی کرده‌اند قیمت توکن استارگیت تا ده سال آینده به مرز 75 دلار می‌رسد. در این مقاله ویژگی‌های این صرافی غیرمتمرکز را بررسی کردیم تا کاربران مختلف در صورت علاقه به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها از این پلتفرم استفاده کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: