April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
معاون پزشکی قانونی از ۱۹۰۰ فوتی در حوادث کار ۱۴۰۱ خبرداد
کد خبر: ۳۹۵۸۰۲
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
0
معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور آمار کشته شدگان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

جان باختن کارگران در قربانگاه بی توجهی

«مسعود قادی پاشا» درباره آمار متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۱ گفت: در مجموع ۱۹۰۰ نفر در سال ۱۴۰۱ در حوادث ناشی از کار، جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ۹۲۶ نفر بود، ۱.۳ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از کل تلفات حوادث کار در سال گذشته یکهزار و ۸۷۰ نفر مرد و ۳۰ نفر زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده در حوادث کار در سال ۱۴۰۰ یکهزار و ۹۱۰ و تعداد زنان ۱۶ نفر بوده است.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور خاطرنشان کرد: در این مدت استان‌های تهران با ۳۹۹ نفر، اصفهان با ۱۷۶ نفر و استان‌های خراسان و مازندران با ۱۱۶ فوتی بیشترین آمار و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با سه نفر، زنجان با پنج نفر و ایلام با ۹ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث کار را داشته‌اند.

قادی پاشا تصریح کرد: سقوط از بلندی همواره بیشترین سهم را در آمار تلفات حوادث کار به خود اختصاص می‌دهد و نزدیک به نیمی از تلفات را شامل می‌شود. در سال گذشته نیز ۸۶۱ نفر از قربانیان حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند که ۴۵.۳ درصد کل تلفات را دربر می‌گیرد و ۱.۳ رشد داشته است.

وی با اشاره به دومین مورد تلفات در حوادث کار گفت: پس از سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت با ۴۱۴ فوتی، ۲۱.۸ درصد از کل تلفات حوادث کار به خود اختصاص داده و در رتبه دوم دلایل مرگ در حوادث کار قرار گرفته است، دلایلی همچون برق گرفتگی، سوختگی و کمبود اکسیژن در رتبه‌های بعدی مرگ در حوادث کار قرار دارند.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به آمار مصدومان حوادث کار در سال ۱۴۰۱ گفت: در سال گذشته آمار مصدومان حوادث کار که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند، ۷.۳ درصد کاهش یافته است، در این مدت ۲۶ هزار و ۷۴ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که ۱۲۹۳ نفر آنان زن و ۲۴ هزار و ۷۸۱ نفر آنان مرد بوده‌اند.

قادی پاشا تصریح کرد: همچنین بیشترین مصدومان حوادث کار مربوط به استان‌های تهران با ۲۹۴۳ نفر، اصفهان با ۲۷۹۷ نفر و خراسان رضوی با ۲۲۸۱ نفر بوده است. کمترین مصدومان حوادث کار نیز در استان‌های سیستان و بلوچستان با ۱۷۶ نفر، خراسان جنوبی ۱۹۸ نفر و هرمزگان با ۲۶۶ نفر بوده است.

گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: