کد خبر: ۳۹۶۵۹۹
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
همت گفت: در زمینه علوم و فناوری آب، در بین تمام کشور‌های تولیدکننده علم جهان، با ۲ پله صعود نسبت به سال ۲۰۲۱، در رتبه چهارم ایستاده‌ایم.

صعود ایران به جایگاه چهارم دنیا در تولید علم مرتبط با علوم و فناوری آب

دبیر ستاد توسعه دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست گفت: داده‌های جدید نشریافته توسط رنکینگ سایماگو که برگرفته از داده‌های اسکوپوس است، نشان می‌دهد که در حوزه Water Science and Technology در سال ۲۰۲۲ در بین تمام کشور‌های تولیدکننده علم جهان، در رتبه چهارم ایستاده‌ایم. این در حالی است که در ۲۵ سال اخیر، ایران در این زمینه گوی سبقت از ۵۳ کشوری که از ما برتری علمی داشته‌اند، ربوده است. در حال حاضر ایران بالاتر از کشور‌هایی مانند انگلستان، آلمان، کانادا، فرانسه، روسیه، ژاپن، هلند، سوئد، سوئیس، نروژ و بسیاری دیگر از کشور‌ها قرار گرفته است.

همت با اشاره به اهمیت داده‌های اسکوپوس در نظام رتبه‌بندی علم جهان افزود: در سال ۲۰۲۱ رتبه ششم جهان و در سال ۲۰۲۲ رتبه چهارم جهان را در اختیار گرفتیم که افتخار بزرگی است. وارد شدن کشور در بین ۵ کشور برتر جهان در این زمینه، نشان‌دهنده رشد علمی قابل قبول کشور در این حوزه و اراده قوی اساتید، فناوران و دانشجویان در جهت رشد و تعالی کشور است.

وی با بیان این که کشور ایران در حال حاضر در اکثر حوزه‌های علمی در جهان صاحب رتبه‌های برتر و یا خوب است، افزود: با توجه به شرایط موجود و جریان قابل قبول تولید علم و توسعه فناوری در کشور می‌توان گفت که از مرحله باور «توانستن» عبور کردیم و در بسیاری از حوزه‌ها، دانشمندان، اساتید، دانشجویان و فناوران در اندیشه «فتح قله‌ها» و بهترین بودن هستند.

دبیر ستاد توسعه دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست ادامه داد: نقطه کانونی حرکت کشور‌ها به سمت پیشرفت و اقتدار، فهم توانستن و باور واقعی به آن است. جوانان و اندیشمندان کشوری که توانستن خود در عرصه‌های علمی و فناوری را باور کنند، دروازه‌های پیشرفت را فتح خواهند کرد و افق‌های روشنی برای خود و کشور خواهند ساخت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: