کد خبر: ۳۹۶۷۰۱
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
0

همین الان نگاهی به درب ورودی منزلتان بندازید! چه می بینید؟!

به احتمال زیاد، درب های منزل شما هم از نوع ضد سرقت هستند! طبیعی است که چنین درب هایی تا این حد محبوب شده اند و در هر خانه و اداره ای پیدا می شوند.

وقتی که صحبت از امنیت و ایمنی منزل باشد، هیچ چیز بهتر از درب های ضد سرقت قوی و مستحکم نیست. این درب ها چند سالی هست که به بازار عرضه شده اند و به دلیل ساختار و مشخصات ویژه شان، به سرعت توانستند بازار را قبضه کنند.

اما تا چه حد از ساختار درب های ضد سرقت شناخته دارید؟ آیا می دانید که چه کاربردی دارند و در کجا استفاده می شوند؟ انواع مدل های آن را می شناسید؟!

اگر تصمیم به خرید درب های ضد سرقت دارید، توصیه می کنیم قبل از هر چیزی این مطلب را بخوانید. می پرسید چرا؟

چون قرار است ده ها نکته و مطلب جالب در خصوص این درب های ساختمانی به شما بگوییم که حتما به هنگام خرید به کارتان می آید. در نهایت هم قرار است که یکی از بهترین فروشگاه های درب های ساختمانی را به شما معرفی کنیم.

کنجکاو شدید؟ پس به اسکرول کردن این متن ادامه بدهید.

درب ضدسرقت چیست؟

قبل از این که به سراغ معرفی ویژگی ها و مشخصات فنی این درب ها برویم، باید بدانیم که به چه چیزی درب ضد  سرقت می گویند. در واقع چه چیزی باعث می شود که این درب ها در برابر ورود غیرمجاز مقاوم باشند؟!

درب های ضد سرقت به سادگی باز نمی شوند و بیشتر روش هایی که سارقین برای ورود به منزل استفاده می کنند را خنثی می سازند. این معنی کلی درب ضد سرقت است!

این دسته از درب های ساختمانی می توانند ساز و کار خیلی مقاوم و مستحکمی داشته باشند. نگاهی جزئی به این درب ها نشان می دهد که تقریبا در تمام اجزای آن، استحکام و قدرت لحاظ شده است. از جنس چوب به کار رفته در آن تا یراق آلاتی که در درب های ساختمانی استفاده شده است! همه چیز حکایت از قدرت و مقاومت دارد.

درب ضدسرقت

مشخصات فنی درب های ضد سرقت

وقتی که صحبت از مشخصات فنی می شود، منظورمان آن چیزهایی است که اساسا متعلق به درب ضدسرقت می باشد و در دیگر درب ها نمی توان پیدا کرد.

به طور کلی مشخصات فنی درب های ضد سرقت، شامل موارد زیر است:

  • درب های ضد سرقت، ابعاد استاندارد خاصی دارند. بیشتر مواقع این ابعاد 210 در 110 سانتی متر است. ( البته درب هایی با برندهای مختلف می توانند ابعاد دیگری مثل 205 در 105 یا 215 در 115 نیز داشته باشند. بیشتر مواقع درب های ضد سرقت ترک بزرگ تر از دیگر درب ها هستند. در حالیکه کوچک ترین درب های ضد سرقت بازار متعلق به کشور چین است)
  • عایق ساز صوتی و حرارتی هستند( به دلیل ساختار ویژه ای که در ساخت این درب ها به کار می رود، عبور و مرور صدا و حرارت به سختی صورت می گیرد)
  • یراق آلات به کار رفته در ساختار درب های ضد سرقت، کاملا پیشرفته هستند.
  • دستگیره های این درب ها، معمولا از برندهای معروفی مثل کاله و داف ساخته می شوند.
  • چهارچوب درب های ضد سرقت نسبت به درب های معمولی کمی بزرگ تر است.
  • لولای به کار رفته در این درب ها، قدرت بیشتری دارد. چرا که این درب نسبت به دیگر درب های معمولی، وزن بیشتری دارد که تمام این وزن روی لولا می افتد. در نتیجه، باید مقاومت بیشتری داشته باشند. همچنین تعداد این لولاها نیز بیشتر است.
  • جنس روکشی که برای این درب ها استفاده می شود، غالبا ضد آب است. روکش ها را می توان در رنگ های مات و براق خریداری کرد.
  • ورق لنگه ای که در درب های ضد سرقت به کار می رود، حدودا قطری برابر با 1.5 میلی متر دارد. همچنین ضخامت آن 7 سانتی متر است.
  • داخل لنگه ی این درب های ساختمانی را با یونولیت می پوشانند تا عایق سازی صورت بگیرد.
  • می توان درون درب های ضد سرقت را با موادی مثل بتن و پلاستوفوم پر کرد. البته پر کردن این درب ها با پلاستوفوم، گران تر می شود اما مقاومت و ایمنی درب را بالا می برد.
  • درب های ضد سرقت درون ساختار خود یک ورق فلزی بسیار مقاوم و مستحکم دارند که در برابر ضربه و فشار، بسیار مقاوم است.
  • قفل به کار رفته در درب های ضد سرقت، از نوع گاوصندوقی است. قفل های گاوصندوقی از چند جهت وارد چهارچوب درب می شوند و به این ترتیب امنیت آن را افزایش می دهند.
  • محفظه ی این درب ها با نوعی مواد عایق ساز مقوایی به شکل لانه زنبوری پر شده است. در نتیجه، عایق سازی صوتی به طور کامل برقرار می شود.
  • سیستم قفل مرکزی این درب ها از ساختار پیچیده ای بهره مند شده است. تمام زبانه های موجود در این قفل، متحرک هستند. تعداد زبانه ها نیز در قفل های مرکزی 14 عدد است. در دیگر قفل ها نیز 7 عدد زبانه به کار رفته!

مشخصاتی که ذکر شد، به خوبی نشان می دهد وضعیت ایمنی و امنیت درب های ضد سرقت تا چه حد بالاست. به همین دلیل است که بیشتر افراد برای حفظ ایمنی منازل خود به سراغ این درب های ساختمانی می روند.

علاوه بر تمام این نکات، درب های ضد سرقت، ظاهر بسیار زیبایی هم دارند.

ویژگی های ظاهری درب های ضد سرقت

همان طور که اشاره کردیم درب های ضد سرقت بسیار زیبا هستند و می توانند محیط منزل را شیک تر کنند. برخی از ویژگی های ظاهری این درب ها، شامل موارد زیر است:

  • درب های ضد سرقت از جنس چوب های مقاوم و گران ساخته می شوند
  • روکش به کار رفته در درب های ضد سرقت، از چوب طبیعی است
  • روکوب درب های ضد سرقت، زیبایی بیشتری به ظاهر آن می بخشد
  • جنس دستگیره های این درب می تواند از فلز یا چوب باشد که هر یک زیبایی خاص خود را دارند.
  • مدل ها و طرح های این درب های ساختمانی بسیار متنوع است
  • رنگ های به کار رفته در درب های ضد سرقت، از جنس رنگ کوره یا الکترواستاتیک است که مقاومت درب را در برابر خوردگی یا زنگ زدگی بالاتر می برد. به این ترتیب طول عمر درب نیز بیشتر می شود.
  • درب های ضد سرقت ترک زیبایی بی نظیری دارند و در میان تمام محصولاتی که در بازار درب های ساختمانی هستند، این درب ها زیبایی و جلوه ی دیگری دارند.

مشخصات فنی چهارچوب درب های ضد سرقت

همان طور که اشاره کردیم، چهارچوب درب های ضد سرقت با دیگر درب ها متفاوت است و ویژگی های مخصوص به خود را دارد.

در ادامه به برخی از ویژگی های فنی چهارچوب درب های ضد سرقت اشاره کرده ایم:

  • این چهارچوب ها باید جنس مقاوم و مستحکمی داشته باشند. به همین دلیل است که از جنس ورق فولادی نرم ساخته می شوند. ضخامت این ورق ها در درب های استاندارد حدودا 14 الی 24 سانتی متر است.
  • قطر ورق به کار رفته در ساختار چهارچوب درب ضد سرقت، 1.8 میلی متر است.
  • اطراف چهارچوب درب از نوعی لاستیک درزگیر استفاده می کنند که علاوه بر عایق سازی حرارتی، از انتقال صوت نیز جلوگیری به عمل می آورد و یکی از اصلی ترین مشخصه های این درب های ساختمانی است.
  • رنگ به کار رفته در ساختار چهارچوب درب ضد سرقت هم از جنس رنگ الکترواستاتیک یا همان پوست ماری است که در دمای بسیار بالای کوره( 240 درجه ی سانتی گراد) قرار گرفته است.
  • چهارچوب درب های ضد سرقت را می توان به صورت آماده نیز خریداری کرد. ضخامت استاندارد این چهارچوب ها حدود 14 الی 24 سانتی متر است. در نتیجه می توان آن را تغییر داد و برای دیوارهای آماده و کناف مناسب هستند.
  • چهارچوب درب های ضد سرقت، برش صاف و بدون انحنایی دارند که از اصلی ترین مزیت های این چهارچوب هاست. البته در محل اتصال به دیگر مقاطع، برش فارسی بدون موج روی این چهارچوب ها اعمال می شود.
  • درب های ضد سرقت و چهارچوب مخصوص آن ها ضد دیلم می باشند و نمی توان با استفاده از اهرم، آن ها را باز کرد. البته طبیعتا با صرف زمان و فشار کافی، بلاخره هر دربی باز خواهد شد اما فراموش نکنید که این چهارچوب ها در قیاس با چهارچوب های مهمولی، مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

در انتها باید یادآور شویم که نصب چهارچوب های درب ضد سرقت، بسیار خاص و ویژه است. به نحوی که به نیروی متخصص نیازمند خواهید شد. زمانی که درب را روی چهارچوب سوار می کنیم، باید مراقب باشیم که شکاف میان درب و چهارچوب بیشتر از 5 میلی متر نشود. چرا که ممکن است به امنیت درب خدشه وارد کند و یا این که امکان اهرم کردن درب توسط سارقین مهیا شود.

به طور کلی درب های ضد سرقت و چهارچوب هایشان، بهترین درب هایی هستند که می توانید برای ورودی واحد مسکونی تان استفاده کنید. مقاومت بالا، طول عمر مناسب، زیبایی منحصر به فرد و قیمت مناسب باعث شده که خرید درب های ضد سرقت از هر لحاظ به صرفه و مناسب باشد.

قیمت در ضدسرقت

مشخصات درب های ضد سرقت رستا چوب

یکی از بهترین فروشگاه هایی که درب های ضد سرقت را عرضه می کند، رستاچوب است. این فروشگاه که بیش از 17 سال است به کار تولید و عرضه ی درب های ساختمانی مشغول است، انواع مدل ها و طرح های درب ضد سرقت و دیگر درب های ساختمانی را عرضه می کند.

به طور کلی اگر بخواهیم برخی از مزیت های رستاچوب را عنوان کنیم، باید گزینه های زیر را برشمریم:

  • تمام درب های ضد سرقت تولید شده در این تولیدی، بالاترین سطح کیفیت در متریال و ساخت را دارند
  • کلیه ی درب های ساختمانی عرضه شده توسط این فروشگاه، گارانتی و ضمانت نامه دارند
  • درب های ضد سرقت موجود در فروشگاه رستا چوب، مدل ها و طرح های متنوعی دارند. تلاش بر این بوده که تمام سلایق را پوشش بدهند.
  • یراق آلات به کار رفته در درب های ساختمانی این فروشگاه، از بهترین برندهای ترک ( داف و کاله) هستند.
  • شما می توانید سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و از خدمات پشتیبانی نیز بهره مند شوید
  • در مدت زمان کوتاهی پس از ثبت سفارش، درب ضد سرقت مربوطه به دست شما خواهد رسید.
  • درب های ضد سرقت این فروشگاه، با قیمت کاملا مناسبی عرضه می شوند.

تمام این دلایل باعث شده که این فروشگاه قدیمی و معتبر به محل بسیار مناسبی برای خرید انواع درب های ساختمانی تبدیل شود. شما هم می توانید هم الان سری به رستاچوب بزنید و بهترین کالای مورد نظرتان را سفارش دهید.

قیمت انواع درب های ضد سرقت

همان طور که در بخش های مختلف این مطلب اشاره کردیم، درب های ضد سرقت انواع و اقسام زیادی دارند. در نتیجه نمی توان گفت که قیمت هر یک از آن ها چقدر است.

به طور خلاصه می توان چنین دسته بندی کرد:

درب های ضد سرقت ترک

این درب ها، قیمت گران تری نسبت به دیگر درب های ضد سرقت موجود در بازار دارند. کیفیت ساختشان بسیار بالاست و سنگین هستند. عموما از چوب های وزین و گران ساخته می شوند و بهترین یراق آلات را به کار می برند.

درب های ضد سرقت ایرانی

قیمت درب ضد سرقت ایرانی کاملا مناسب است. در واقع شما می توانید کیفیتی مشابه درب های ترک را با قیمتی بسیار ارزان تر خریداری کنید. به همین دلیل است که برای مصارف اقتصادی، خرید درب های ضد سرقت ایرانی را توصیه می کنیم.

درب ضد سرقت چینی

این درب ها، اقتصادی و ارزان قیمت هستند. اما از بابت کیفیت ساخت و متریال نمی توانیم چنین قاطعیتی داشته باشیم. بیشتر مواقع درب های چینی بعد از چند سال نیاز به ترمیم یا تعویض پیدا می کنند. در ضمن برندهای متفرقه ی زیادی در بازار درب های ضد سرقت چینی وجود دارد که تشخیص جنس باکیفیت و اصیل را سخت می کند.

به طور کلی اگر به دنبال قیمت های مناسب و کیفیت فوق العاده هستید، توصیه می کنیم خرید خود را از فروشگاه رستا چوب انجام دهید. این فروشگاه امکان ثبت سفارش آنلاین را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است. بنابراین می توانید در ابتدا با خیال راحت، مدل ها و طرح های درب ضد سرقت را مشاهده کرده و سپس بهترین خرید ممکن را داشته باشید.

درب ساختمانی

سوالات رایج در مورد درب ضد سرقت

با وجود تمام توضیحاتی که در خصوص این موضوع ارائه شده، ممکن است هنوز هم سوالاتی در خصوص درب ضد سرقت داشته باشید. در ادامه برخی از رایج ترین پرسش هایی که در مورد درب ضد سرقت و ویژگی های فنی آن وجود دارد را پاسخ داده ایم:

آیا درب ضد سرقت، ضد دیلم است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ یک از درب های ساختمانی به طور صد در صد و قطعی، ضد دیلم نیستند. کافیست فشار و زمان کافی برای اهرم کردن درب وجود داشته باشد. بنابراین اگر فروشنده ای تضمین صد در صد داد که درب مورد نظر شما، ضد دیلم است، توصیه می کنیم حرف او را باور نکنید.

نصب درب ضد سرقت چگونه است؟

معمولا نصب درب ضد سرقت کار ساده و راحتی نیست. مگر این که ابعاد چهارچوب کنونی درب استاندارد درب های ضد سرقت باشد. به این ترتیب کافیست ابتدا، لولاها را وصل کرده و سپس درب را روی آن سوار کنید. توصیه ی ما این است که در این مسیر از کمک های افراد خبره و کارشناس استفاده کنید تا درب آسیب نبیند.

درب ضد سرقت ترک بهتر است یا ایرانی؟

همه چیز به بودجه ی شما بستگی دارد. اگر هزینه ی خرید درب ضد سرقت ترک را دارید، توصیه می کنیم به سراغ خرید این محصول بروید. اما اگر قیمت برایتان مهم است و در عین حال، نمی خواهید درب بی کیفیتی خریداری کنید، اولین پیشنهاد ما درب های ایرانی ضد سرقت است.

بهترین برند درب های ضد سرقت چیست؟

اگر سری به بازار درب های ساختمانی بزنید، با انبوهی از کالاهای مختلف و برندهای متنوع رو به رو می شوید. مهم نیست که کدام برند را خریداری می کنید. اصلی ترین نکته این جاست که حتما از فروشگاه معتبری خرید کنید تا نسبت به اصالت و کیفیت درب ضد سرقت اطمینان داشته باشید.

سخن آخر

در نهایت باید عنوان کنیم که درب های ضد سرقت به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و ساختار مقاومی که دارند، بهترین انتخاب برای ساختمان به حساب می آیند.

البته توصیه می کنیم قبل از خرید این درب های ساختمانی، اطلاعات کافی راجع به انواع و اقسام این درب ها به دست بیاورید و مطمئن شوید که بهترین گزینه را انتخاب کرده اید.

برخی مواقع درب های ضد سرقت برای کاربردی که شما انتظارش را دارید، مناسب نیستند. در نتیجه هزینه ای که می کنید، بیهوده خواهد بود. 

در آخر فراموش نکنید که خرید درب های ضد سرقت باید با دقت بالا انجام شود. متاسفانه بازار این درب های ساختمانی پر از برندهای متفرقه شده است و نمی توان به سادگی جنس اصل را از تقلبی تشخیص داد.

فراموش نکنید که فروشگاه های معتبر و با اصالت، بهترین مکان برای خرید شما هستند. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: