April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۸۴۱
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور گفت: نقشه راه خاک کشور توسط موسسه تحقیقات خاک و آب تدوین خواهد شد.

نقشه راه خاک کشور تدوین می‌شود

نشست مشترک معاونت آب و خاک و موسسه تحقیقات خاک و آب کشور با عنوان نقشه راه خاک‌های کشور در موسسه تحقیقات خاک و آب کشور برگزار شد.

هادی اسدی رحمانی - رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور - درباره اهداف برگزاری این نشست گفت: با توجه به دستور معاون آب وخاک وزارت جهاد کشاورزی، نقشه راه خاک کشور توسط موسسه تحقیقات خاک و آب با توجه به هفت دهه نقش آفرینی در نظام تحقیقاتی - اجرایی کشور باید تدوین شود.

او افزود: نقشه راه تدوین شده دارای شش محور شامل شناسایی منابع خاک و ارزیابی اراضی، پایش کمی و کیفی خاک‌های کشاورزی، حفظ و پایداری حاصلخیزی خاک، افزایش کربن آلی خاک‌ها، پیشگیری از تخریب و آلودگی منابع خاک و بازسازی آن و ترویج، فرهنگسازی و ساماندهی نظام‌های آموزشی- تحقیقاتی کشور است که با توجه به ظرفیتی که در معاونت آب و خاک وجود دارد، امیدواریم عملیاتی شود. در سال ۱۴۰۱ این موسسه با اعتبارات خود کار‌های آغازین را در این خصوص انجام داده است.

صفدر نیازی شهرکی- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی - درباره نتایج برگزاری این نشست گفت: در بخش کشاورزی مجموعه خاک مظلوم واقع شده است. در همین راستا، جلسات متعددی را در موسسه خاک و آب برگزار کردیم و مقرر شد تا یک نقشه راهی برای خاک در برنامه هفتم داشته باشیم و معاونت این طرح را اجرایی کند. موسسه تحقیقات خاک و آب هم ناظر به مجموع عملیات باشد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: منابع خاک کشور و بهره‌برداری از آن ظرفیتی برای دستیابی به امنیت غذایی است که باید بررسی شود و بر اساس آن الگوی کشت طراحی شود. برنامه نقشه راه خاک پس از نهایی شدن و تصویب نهایی باید عملیاتی شود که تحقق این امر به عهده معاونت آب و خاک است.

نیازی عنوان کرد: همفکری و هماهنگی بین موسسه تحقیقات آب و خاک و معاونت مهم‌ترین هدف این نشست بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: