کد خبر: ۳۹۶۹۰۰
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون یک هزار و۱۰۰ قرارداد اجاره ثبت شده و لحظه به لحظه در حال افزایش است.

ثبت یک هزار و ۱۰۰ قرارداد اجاره مسکن در سامانه املاک و مستغلات از ابتدای اردیبهشت

هادی عباسی گفت: اولین بار است که این سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور بین موجر و مستاجر راه اندازی می‌شود در اولین گام شروع به کار این سامانه امکان ثبت و استعلام قرارداد‌های ثبت شده برای قرار داد‌های اجاره است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی، برای ورود به این سامانه نیاز به دریافت رمز یک بار مصرف است و هر کدام از موجران و مستاجران باید در هنگام عقد قرارداد دو شاهد داشته باشند

او می‌گوید: این سامانه قابلیت استعلام گیری دارد و در آن از ابتدای اردیبهشت یک هزار و۱۰۰ قرارداد ثبت و از امروز به صورت رسمی راه اندازی شده و در تمامی ساعت‌های شبانه روز کار می‌کند و پاسخ گوی تلفنی به صورت سیستماتیک دارد.

عباسی گفت: دو سامانه کد رهگیری در حال حاضر وجود دارد که از طریق مشاوران املاک هم می‌توانند کد رهگیری دریافت کنند و مسیر دیگری هم از طریق این سامانه است که برای دریافت کد رهگیری هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود. مشاوران املاک پیش از این برای دریافت کد رهگیری هزینه دریافت می‌کردند.

عباسی گفت: هنگام عقد قرارداد در این سامانه با دریافت کد رهگیری مالک و موجر از مالیات معاف می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: