کد خبر: ۳۹۶۹۰۷
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
قاضی با رسیدگی به جریان خرید ۴۴ میلیارد دلاری توئیتر، شکایت سهامداران علیه ایلان ماسک را بی منطق خواند.

شکایت سهامداران توئیتر علیه ایلان ماسک شکست خورد

چارلز بریر، قاضی منطقه‌ای آمریکا در سانفرانسیسکو در تصمیمی اعلام کرد ویلیام هیرزنیاک، حق شکایت ندارد، زیرا اشتباهات مرتبط با خرید ماسک را به چالش کشیده است نه منصفانه بودن خود خرید را.

این قاضی گفت: شاکی، آسیب مرتبط با افشای خرید ۹.۲ درصد از سهام توئیتر توسط ایلان ماسک را نشان نداد. طبق این شکایت، افشاگری مذکور به ایلان ماسک اجازه داد پیش از اعلام خرید شرکت توئیتر، میزان بیشتری از سهام این شرکت را به قیمت ارزانتری خریداری کند.

همچنین او اعلام کرد هیچ مدرکی از این که ماسک به دو دوست خود در هیات مدیره توئیتر کمک کرد وظایف امانتداری خود را به نفع منافع ماسک زیر پا بگذارند، نیافته است. این دو نفر، جک دورسی، یکی از موسسان توئیتر و ایگون دوربان، از شرکای مدیریتی شرکت سرمایه گذاری خصوصی سیلور لیک هستند.

ماسک علاوه بر توئیتر، شرکت خودروسازی برقی تسلا را هم اداره می‌کند و طبق آمار مجله فوربس، دومین فرد ثروتمند در جهان است.

هیرزنیاک در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۲۲، یک ماه پس از آن که توئیتر، پیشنهاد ماسک برای خرید این شرکت به قیمت ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم را پذیرفت، از این میلیاردر شکایت کرد.

توئیتر از آن زمان تلاش کرده است درآمد تبلیغاتی خود را حفظ کند، زیرا بعضی از تبلیغ کنندگان به دلیل نگرانی از تغییر سیاست محتوا و تاثیر منفی آن بر تبلیغاتشان، این پلتفرم را ترک کرده‌اند.

ایلان ماسک ۱۲ ماه مه، لیندا یاکارینو، مدیر سابق تبلیغات شرکت "ان بی سی یونیورسال" را به عنوان مدیرعامل جدید توئیتر انتخاب کرد.

منبع: رویترز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: