April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۹۲۶
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
0
وزیر کشور ترکیه فاش کرد همتای مجارستانی‌اش به آنکارا هشدار داده مراقب دخالت آمریکا در روند انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه باشند.

روشن شدن چراغ خطر دخالت آمریکا در انتخابات ترکیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ۴۹.۵۲ درصد آرا را به دست آورد. در مقابل کمال قلیچداراوغلو، رقیب او از هفت حزب مخالف ۴۴.۸۸ درصد آرا را به خود اختصاص داد. قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ مه برگزار شود. برای برنده شدن، یک نامزد به اکثریت آرا نیاز دارد. از روز شنبه رای گیری در نمایندگی‌های خارجی ترکیه آغاز شد.

از سویی دیگر به گفته سویلو وزیر کشور ترکیه، جورج سوروس که به نمایندگی از آمریکا از انقلاب‌های رنگی در کشور‌ها حمایت مالی کرد، قصد داشت بر انتخابات مجارستان نیز تأثیر بگذارد.

او گفت: ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، سوروس و همه افرادش را از کشورش اخراج کرد. اوربان پس از آن با ۸۰ درصد آرا پیروز انتخابات شد. پینتر ساندور، وزیر کشور مجارستان دوست من است. ما دائما در تماس هستیم. او به ما گفت که خزانه داری آمریکا برای تاثیرگذاری در انتخابات (ترکیه) پول تخصیص داده است. او هشدار داد که ما نیز مراقب باشیم.

این درحالی است که قلیچداراوغلو، نامزد دیگر انتخابات ترکیه و مورد حمایت کشور‌های غربی مخصوصا آمریکا ادعا کرده است روسیه در روند انتخابات دست دارد. ادعایی که مقامات کشور ترکیه و روسیه آن را رد کرده و فضاسازی رسانه‌ای در نزدیکی انتخابات خواندند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: