April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۶۶۶۲
۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳
0
همواره خودروهای آمریکایی را به توان و قدرت بالا می شناسیم اما پس از سپری شدن دهه 60 و 70 میلادی عملا مصرف بالای سوخت، مهندسی موتور آمریکایی را در برابر ژرمن ها به عقب راند.
پول‌نیوز، مازیار دانیالی - قدرت و سرعت از زمان ساخت اولین خودرو تا کنون، همواره مورد توجه قرار داشته است. هر چند در گذشته این آرزوها بیشتر در پیست های اتومبیلرانی مورد توجه بوده است. اما امروزه شاهد آن هستیم که خیابان های استاندارد شهری میدان رقابت "اسب بخاری" خودروسازان برتر جهان شده است. اسپرت های قدیمی با مصرف سوخت بالا جای خود را به قلب های تپنده چند صد اسب بخاری با آمار مصرف-سوخت- تحسین برانگیز داده اند.

مشتریان بازار خودرو در روزگار کنونی خواهان معرفی مدل هایی هستند که نه تنها استانداردهای ایمنی و کیفیت ساخت بالایی داشته باشند بلکه در زیر درپوش موتور نیز کارخانه ای چند صد اسب بخاری برآورده کننده لذت آنها از رانندگی باشد.

در این میدان رقابت جدید آلمانی ها به مراتب موفقیت بیشتری دارند. به عبارت دیگر ما همواره خودروهای آمریکایی را به توان و قدرت بالا می شناسیم اما پس از سپری شدن دهه 60 و 70 میلادی عملا مصرف بالای سوخت، مهندسی موتور آمریکایی را در برابر ژرمن ها به عقب راند و این بنز، ب ام و و فولکس واگن بودند که با تولید خودروهای قدرتمند و البته کم مصرف میدان را به دست گرفته و مشتریان را به سمت خود جذب کردند. هر چند شرایط این معادله در چند سال اخیر دچار تحول جدی شده و آمریکایی ها نیز با خودروهای عضلانی دوست داشتنی جدید و مدیریت مصرف حرفه ای سوخت بار دیگر به میدان آمده اند.
در میدان رقابت "اسب بخاری" ها، اخیرا مرسدس بنز مدل جدیدی را معرفی کرده که قطعا مخاطبان زیادی را امسال(2014) به سمت خود جذب خواهد کرد. سی 63 کوپه با تیونینگی از آ ام گ محصولی است که مرسدس حساب ویژه ای برای حضور موفق در بازار جهانی بر آن دارد. این محصول بر اساس طرح پایه سی کلاس کوپه طراحی شده است. اما نام آ ام گ بر توانایی های آن نسبت به مدل استاندارد(سی کلاس کوپه) افزوده است.
یک موتور 8 سیلندر در نهایت خروجی 507 اسب بخاری را برای این نمونه ممکن می سازد. طی 3.3 ثانیه سرعت این خودرو از صفر به 60 کیلومتر در ساعت می رسد. سی 63 جدید ظاهری به مراتب خشن تر از نمونه های قبلی خود دارد و امکان شخصی سازی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. افزودن کریستال های سوآروفسکی به قسمت های داخلی  و همچنین چراغ جلوی خودرو و همچنین استفاده از پوشش فیبر کربن در تزئینات داخلی قابل سفارش هستند.

در شرایطی که کمپانی سازنده به تازگی این محصول را معرفی کرده اما در چشم انداز خود نیز به تولید اس65 کوپه با تیونینگ آ ام گ اشاره کرده که از موتوری 12 سیلندر برخوردار است و احتمالا در نمایشگاه خودرو پاریس(فرانسه) رونمایی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: