کد خبر: ۱۲۹۱۵۶
۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
0
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی بخشی از ناوگان جدید راهداری زمستانی شامل كامیون‌های مورد استفاده در نمك‌پاشی و برف‌روبی جاده‌ها به ادارات كل راه و شهرسازی استانهای سردسیر اعزام شدند.
پول‌نیوز- با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی بخشی از ناوگان جدید راهداری زمستانی شامل كامیون‌های مورد استفاده در نمك‌پاشی و برف‌روبی جاده‌ها به ادارات كل راه و شهرسازی استانهای سردسیر اعزام شدند.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مهندس داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس این سازمان، در بازدید از مراحل خط تولید سایپادیزل با اعلام این مطلب افزود: با هدف نوسازی ناوگان راهداری كشور، در این مرحله چهل دستگاه كامیون تولید داخل كشور كه قابلیت نصب دستگاه نمك‌پاش و برف‌روب را دارد در آستانه فصل بارندگی به استان‌های سردسیر كشور جهت انجام عملیات راهداری زمستانی تحویل داده شد و ادامه استفاده از تجهیزات و وسایل مدرن در راهداری كشور را جهت انجام هرچه بهتر عملیات نگهداری از راهها و ایجاد آسایش مسافران جزء برنامه‌های اصلی سازمان می‌باشد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یكی از مباحث بسیار مهم در نوسازی ناوگان را كاهش مصرف سوخت ذكر كرد و گفت: موتورهای نسل جدید در مقایسه با موتورهای نسل قدیم از مصرف سوخت كمتری برخوردارند، به همین دلیل قانونگذار در قانون بودجه سال جاری به وزارت نفت اختیار قانونی داده است تا بتواند در پروژه‌هایی كه در زمینه مصرف سوخت صرفه‌جویی دارند از جمله نوسازی ناوگان، مشاركت و همكاری كند.

وی با بیان اینكه این تبصره به عنوان یك تبصره دائمی در مجلس شورای اسلامی مطرح است، ابراز امیدواری كرد با تصویب این تبصره در مجلس، به عنوان یك قانون دائمی و همیشگی ماندگار شود.
مهندس كشاورزیان خاطرنشان كرد: در همین راستا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهینه‌سازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را در دستور كار دارد و مذاكرات اولیه با شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت انجام شده است كه در حال حاضر این طرح مراحل تصویب خود را در وزارت نفت می‌گذراند و پس از تصویب در شورای اقتصاد، وارد عملیات اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینكه محاسبات نشان می‌دهد نوسازی ناوگان، صرفه‌جویی خوبی در پی خواهد داشت، تصریح كرد: میزان كاهش مصرف در مورد كشنده‌ها بسیار قابل ملاحظه بوده ضمن اینكه شركت بهینه‌سازی مصرف سوخت پذیرفته‌ است صرفه‌جویی پنج سال اول را به صورت یارانه سوخت یا پرداخت اولیه بپردازد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به ظرفیت بالای تولید ناوگان سنگین در كشور گفت: ركوردهای قبلی در كشور نشان می‌دهد ظرفیت تولید 50 هزار دستگاه انواع كامیون در كشور وجود دارد، اما اعمال برخی سیاست‌ها و مدیریت‌ها باعث شده در سال‌های گذشته شاهد افت جدی تولید در كشور باشیم. به همین دلیل در قانون برنامه پیش‌بینی شده است واردات كامیون‌ كمتر از سه سال مجاز اعلام شود كه شركت‌ها هم اخیراً از این مصوبه قانونی استفاده می‌كنند.

وی افزود: اعتقاد بر این است كه در كوتاه‌مدت با توجه به نیاز كشور و وجود 125 هزار دستگاه كامیون بالای 25 سال كه باید نوسازی شوند، تضادی بین این دو مصوبه مبنی بر مصوبه واردات و تولید داخل وجود ندارد.

مهندس كشاورزیان با اشاره به ظرفیت بالا و مناسب سازندگان داخلی و توان مهندسی قابل توجه ابراز امیدواری كرد شرایط كشور كه در حال ورود به یك وضعیت مطلوب می‌باشد كارخانه‌ها انشاءا.... مطابق ظرفیت خود دستگاه تولید كنند. در كنار آن نیز بحث واردات به عنوان ابزاری برای ارتقای كیفیت، چه در زمینه خودروهای سواری و چه در زمینه خودروهای سنگین مطرح است و دولت‌ نیز تلاش می‌كند با ابزار تعرفه‌ای از تولید داخل حمایت كند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: