April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۷۶۷
۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
۲۸
احتمال این که در آینده نزدیک شاهد تولید تسلا در ایران باشیم، بسیار پایین است ولی همین که نماینده یک خودروساز معتبر آمریکایی به ایران آمده و مذاکراتی داشته است، خبر بسیار خوب و علامت مثبتی برای اقتصاد ملی است.
پول نیوز - خبرهای منتشره حاکی از آن است که نماینده خودروسازی معتبر "تسلا" به ایران آمده است تا در صورت مهیا بودن زمینه ، تولید این خودروی آمریکایی در ایران آغاز شود.

البته بدیهی است که تا تحقق این تولید راهی طولانی وجود دارد و پیش و بیش از همه چیز به مهیا شدن زمینه های سیاسی و دیپلماتیک وابسته است.

درباره این آمریکایی که شاید به ایران بیاید

تسلا ، البته در ایران چندان شناخته شده نیست چه ان که ایرانیان، صنعت خودروسازی ایالات متحده را به خودروهایی مانند فورد و جی ام و کادیلاک و شورلت و دوج و ... می شناسند.

علت این که تسلا در ایران معروف نیست، علاوه بر تازه تأسیس بودنش (2003 میلادی) رشته ای است که این خودروسازی در آن فعالیت می کند و آن، تولید اتومبیل های برقی است که صنعتی نوظهور در جهان به شمار می رود.

درباره این آمریکایی که شاید به ایران بیاید

آنچه تسلا را در این رشته سرآمد کرده ، این است که تا قبل از این کمپانی، هیچ تولید کننده ای نتوانسته بود خودروی برقی برای مسافت های طولانی تولید کند. اما تسلا توانست خودرویی بسازد که با یک بار شارژ ، می تواند 480 کیلومتر را طی کند.

مشکل دیگر خودورهای برقی، سرعت کم آنها بود که صرفاً به کار مصارف شهری و نمایشگاهی می آیند. اما تسلا قادر است تا 210 کیلومتر سرعت بگیرد که یک رکورد بی نظیر برای خودروهای برقی است. جالب است بدانید "صفر تا صد" آن 5.6 ثانیه است که در بسیاری از خودروهای بنزینی هم چنین صفر تا صدی یک امتیاز ویژه است.

درباره این آمریکایی که شاید به ایران بیاید
ساختمان مرکزی تسلا در پالو آلتو، کالیفرنیا

تسلا خودروی مناسبی برای خانواده های پرجمعیت است که 5 صندلی برای بزرگسالان دارد و علاوه بر آن ، ظرفیت دو کودک را نیز به طور جداگانه دارد. با توجه به این قابلیت، می توان از آن به عنوان خودرویی برای حمل مسافر نیز استفاده کرد.

البته با توجه به نرخ ارز در ایران که در حال حاضر بیش از 3300 تومان است، قیمت تمام شده این خودرو (مدل مطرح S) بدون توجه به عوارض گمرکی اش،حدود 250 میلیون تومان است. بنابر این لازم است از انواع ارزان تر آن در ایران تولید شود که البته باز هم در مقیاس اقتصاد ایران گران است.

درباره این آمریکایی که شاید به ایران بیاید

با این اوصاف اگر قرار است این خودرو در ایران تولید شود و احیاناً در بخش حمل و نقل عمومی به کار رود، باید محاسبات آن با ارز دولتی صورت گیرد. این تأکید بدین دلیل است که در شهرهای بزرگ، برای حل مشکل آلودگی هوا یکی از راه های اساسی، تبدیل ناوگان حمل و نقل عمومی از بنزینی به برقی است.

درباره این آمریکایی که شاید به ایران بیاید

به هر روی، احتمال این که در آینده نزدیک شاهد تولید تسلا در ایران باشیم، بسیار پایین است ولی همین که نماینده یک خودروساز معتبر آمریکایی به ایران آمده و مذاکراتی داشته است، خبر بسیار خوب و علامت مثبتی برای اقتصاد ملی است.
همچنین حضور نماینده ای از آمریکا در تهران می تواند برای خودروسازان اروپایی ، کره ای و چینی که به بازار ایران می اندیشند، رویداد نامناسبی باشد و آنها را وادار به انعطاف در قراردادهایشان با ایران نماید. 

درباره این آمریکایی که شاید به ایران بیاید
تسلا در حال شارژ شدن



تسلا موتورز
نوع خودروسازی
بنا نهاده ۲۰۰۳
بنیانگذاران

ایلان ماسک
مارتین ابرهارد

جفری بی. استرابل
دفتر مرکزی ایالات متحده آمریکا پالو آلتو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا
مدیر عامل ایلان ماسک
رئیس هیئت مدیره ایلان ماسک
محصولات تسلا رودستر
تسلا مدل اس
تسلا مدل ایکس
درآمد ۲٫۰۱۳ $ میلیارد دلار (۲۰۱۳)
سود خالص ۷۴ $ میلیون دلار (۲۰۱۳)
مجموع دارایی ۲٫۴۱۷ $ میلیارد دلار (۲۰۱۳)
دارندگان ایلان ماسک (۲۷٪)
تویوتا (۰٫۲۷٪)
دایملر آ گ (۰٫۱۴٪)
کارکنان ۶٫۰۰۰ نفر (۲۰۱۴)
وب‌گاه www.teslamotors.com
برچسب ها: تسلا ، خودرو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳۹۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۸
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
13:03 - 1393/09/15
عالیه
مشتریشم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
13:29 - 1393/09/15
موافقم
رضا
Iran, Islamic Republic of
13:55 - 1393/09/15
عمرا بتونه با پرايد يا پزو 405 رقابت كنه، الكي زحمت نكشه ورشكست ميشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
13:25 - 1393/09/15
اگر در مسئولان اراده اي براي حل مشكل آلودگي وجود دارد و ارزشي براي جان مردم قائلند اين خودرو ها بايد بدون عوارض گمركي در مرحله اول براي تاكسي و در مرحله دوم جهت استفاده شخصي وارد شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
13:33 - 1393/09/15
كاش اتوبوس هاي خصوصي و بي ارتي برقي ميشد .اگر قرارداد توليد انبوه بسته مي شد براي كلان شهرها اونم در رنگ ها و انواع متفاوت خيلي براي محيط زيست خوب ميشد .
واقعا اين براي تهران اصفهان مشهد و ... بهترين گزينه است تميز و شيك و براي محيط زيست مناسب. وقتش رسيده كمي هم به فكر حيوانات زبون بسته باشيم كه اونها رو به خاطر آلودگي زيست محيطي داريم از بين مي بريم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
14:06 - 1393/09/15
خوش اومد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
14:18 - 1393/09/15
خيلي سالاره.كي مياد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
16:01 - 1393/09/15
پس پراید بدبخت اونوقت چکار کنه !!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
18:48 - 1393/09/15
به نظر من دولت باید بیاید و قرارداد تآمین خودروهای عمومی را با این شرکت ببندد و هوای شهرها را بهینه کند و ضمن ایجاد محل های آموزش سعی در زمینه سازی تعمیرات اتومبیل های برقی نماید چراکه اگر سرویس و تعمیرات وجود نداشته باشد هیچ راننده با سابقه ایی جرآت استفاده از خود رو برقی را ندارد.ضمن اینکه اتومبیل های برقی به دست انداز و گرد وغبار بسیار حساس هستند البته آبگرفتگی معابر همین الآن هم برای زانتیا و ماشین های جدید مشکل زا هست. ما اول باید متمدن شویم و همسو با آن عناصر تمدن را بهره وری کنیم .
بهمن
Iran, Islamic Republic of
22:04 - 1393/09/15
بسیارعالی
اگه این کار صورت بگیره خودم اولین مشتریتونم
بهمن
Iran, Islamic Republic of
22:04 - 1393/09/15
بسیارعالی
اگه این کار صورت بگیره خودم اولین مشتریتونم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
23:18 - 1393/09/15
بخدا ارزش دارد که دولت کل شرکت های خودروساز داخلی را تغییر ماهیت بدهد و حق تولید و و لایسنس این محصول را بخرد با تیراژ بالا تولید کند و تحویل مردم بدهد
اگر این خودرو 20 سال هم در ایران تولید شود باز در آخر بیست سال آتی همچنان یک خودرو استراتزیک و عالی و مناسب هست
نه آلودگی دارد
ایمنی عالی دارد
ظاهر و ارگونومی معرکه دارد
حامد
Iran, Islamic Republic of
23:48 - 1393/09/15
لطفا 100 دستگاه ثبت کنید برای سرویس مدرسمون لازم داریم شماره کارت یا شماره حساب فراموش نشه
سپاولد
Iran, Islamic Republic of
00:14 - 1393/09/16
اقا جان دلواپسم.
دلواپس !!! میفهمی !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
09:46 - 1393/09/16
باسلام
دست ما که به عكسهاشم نميرسه
سینا
United States
09:58 - 1393/09/16
هر پیشرفتی که وابستگی نیاره و راحتی وآرامش ایجاد بکنه خوبه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
10:17 - 1393/09/16
همه چیز را میگذاریم و میرویم و انهم وای بحال کسانی که بدون توشه باشند
ناشناس
-
11:40 - 1393/09/16
بااین دلار 3300 الی 3600 تومانی وعوارض گمرکی قیمت سر به فلک میزندکاری کنید که بادریافتی 10000000 ریال در ماه هم بشود انتظار کشیدشاید روزی به آن دسترسی پیدا کرد.
سعید
United States
12:42 - 1393/09/16
این ماشینا رو چند درصد مردم ایران می تونن بخرن؟؟؟ ما نیاز به یه ماشین با کیفیت زیر 40 تومن داریم و یکیم زیر 30 تومن ... اینا که زیر 100 تومن نیستن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
14:28 - 1393/09/16
اقا جون بی خود دلتون رو صابون نزنید.
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
15:30 - 1393/09/16
حتما یک میلیارد قیمتشه عملا فقط چند نفر بتونن بخرن..........
فرشید
Iran, Islamic Republic of
22:56 - 1396/03/13
120 تا 160 میلیون تومان
موسوي
Iran, Islamic Republic of
17:40 - 1393/09/16
با توجه به وجود آفتاب زياد در ايران اگر بتونند از تكنولوژي شارژ خورشيدي هم در سقفش استفاده كنند چه خواهد شد.!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
19:07 - 1393/09/16
خدا من تسلا میخوام...
ناشناس
Germany
20:00 - 1393/09/16
این از اون محالاته که یه همچین خودرویی را بیارن و اونوقتم وارد ناوگان حمل و نقل شهری کنند! بیشتر مثل یه آرزویی میمونه که خوابش را ببینی!
گل اقا
Iran, Islamic Republic of
18:58 - 1393/09/29
اگه ارزون باشه من سه تا می خرم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
10:42 - 1394/10/27
ایران باید بخشی از سهام این کمپانی را بخرد تا هم در سود آن شریک شود وهم برای کل شهرهای بزرگ از خودروی برقی استفاده کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
20:02 - 1395/03/31
دولت میدون بده همین پژو206 یا تیبا رو برقییش میکنیم. ما هم میتوانیم اما سرمایه نداریم .3مشکل اساسی سر راه تولید داخلی است: 1- ایجادزمینه وسرمایه برای تولید باطریهای شارژی 2- ایجاد زیرساختهاو سرمایه برای ایستگاههای شارژ برقی در کشور 3- ایجاد کارخانجات تولید قطعات برقی مشابه نوع خارجی و زیرساختهای تولید خودروبرقی .ما قادر به تبدیل خودروها با تجهیزات تولید خارج هستیم اما صرفه با قطعات و تجهیزات داخلی خواهد بود که متآسفانه کاغذ پاره ها این امکان برای حداقل 5 سال آینده از ایران گرفته اند! ما باید رشته برق خودرو در دانشگاهها ایجاد کنیم و تولید قطعات برقی خودرو را در اولویت دانش تحقیق و توسعه کشوری قراردادهو با واردات تجهیزات الکترونیکی خاص منابع خویش را افزایش دهیم.هدف گذاری تولید خودرو برقی (فارغ از قطعات چینی) برای سال 2025 دوراز دسترس نیست.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: