April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۸۷۳
۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
0
پول‌نیوز - آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان امروز یکشنبه، با انتقاد از فرانسه و ایتالیا، اصلاحات مالی انجام شده در این دو کشور را ناکارآمد دانست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، وی در مصاحبه ای با روزنامه دی ولت آلمان افزود: کمیسیون اروپا تاریخی را تعیین کرده است که فرانسه و ایتالیا تا آن تاریخ باید تدابیر اضافی را انجام دهند.

وی افزود: این امر قابل توجیه است زیرا هر دو کشور در روند انجام اصلاحات هستند، اما کمیسیون همچنین در گزارشی بروشنی اعلام کرده است آنچه باید تا آن تاریخ انجام پذیرد، باز هم کافی نیست و ناکارامد است.

اتحادیه اروپا ماه گذشته به کشورهای فرانسه، ایتالیا و بلژیک سه ماه دیگر وقت داد تا کسری بودجه خود را کاهش دهند اما در همان حال هشدار داده بود که اگر نتوانند هزینه های خود را کاهش دهند یقینا باید تدابیر تنبیهی را تحمل کنند.

کمیسیون اروپا که شاخه اجرایی اتحادیه اروپاست، بشدت از فرانسه انتقاد و اعلام کرد پاریس در کاهش کسری بودجه پیشرفت جزیی و ناچیزی داشته است.

فرانسه باید کسری بودجه خود را به کمی بیش از 4 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2015برساند، در حالیکه بر اساس قوانین اتحادیه اروپا کسری بودجه باید 3 درصد باشد.

دولت فرانسه میزان رشد اقتصادی را در سال 2014 میلادی 0.4 درصد و میزان کسری بودجه را 4.4 درصد تولید ناخالص داخلی اعلام کرده است.

برغم آن که فرانسه در بودجه 2015 میلادی خود صرفه جویی 21 میلیارد یورویی را لحاظ کرده ، میزان کسری بودجه را 4.3 درصد تولید ناخالص داخلی اعلام کرده است که به دلیل فاصله قابل توجه با تعهداتش در قبال اتحادیه اروپا مجبور شد این میزان را به 4.1برساند.

دولت فرانسه اول اکتبر (9 مهر ماه) همزمان با ارائه لایحه بودجه سال 2015 میلادی به مجلس به شکست تازه اش در کاهش کسری بودجه اذعان کرد. همچنین دولت با اعلام ناکامی در بازگرداندن تعادل بودجه تا سال 2017 میلادی که پیشتر وعده آن را داده بود، تاریخ 2019 میلادی را برای حل مشکل کسری بودجه تعیین کرد.

میشل ساپن وزیر دارایی فرانسه بتازگی اعلام کرده است که دولت در نظر دارد با به کار گیری اقدامات و دستور العمل های جدید میزان بدهی عمومی را در 2015 به سه میلیارد و 600 میلیون یورو برساند. برآورد اولیه دولت برای بدهی عمومی در سال 2015 میلادی سه میلیارد و 700 میلیون یورو اعلام شده بود.

اختلاف نظرهای فراوانی در بروکسل بر سر این موضوع ظهور کرده است که چطور باید شکست پاریس و رم را در کاهش کسری بودجه جبران کرد، در حالیکه برلین بر رعایت اصول مالی تاکید دارد و بارها از دو کشور خواسته است به تعهدات خود عمل کنند.

گویینتر اوتینگر کمیسیونر پیشین انرژی اروپا که اصالتا آلمانی است، ماه گذشته در مقاله ای از فرانسه بخاطر نقض قوانین بشدت انتقاد کرد.

وی که از متحدان نزدیک مرکل به شمار می آید، نوشت: تمدید ضرب الاجل برای این کشورها بدون اینکه گام های عینی برداشته شود درست نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: