کد خبر: ۱۲۹۸۷۸
۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
0
قاتلی در سردشت از چوبه دار نجات یافت.
پول‌نیوز- قاتلی در سردشت از چوبه دار نجات یافت.

به گزارش روابط عمومی مرکز امور شورای حل اختلاف کشور، قاتلی در سردشت از چوبه دار نجات یافت.

با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف سردشت، فردی که محکوم به قصاص نفس بود پس از تحمل 13 سال حبس و یک بار اجرای نافرجام حکم قصاص و اخذ رضایت بی قید و شرط از اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت.

یک مقام قضایی گفت: با پیگیری‌های مستمر دادگستری و اعضای شوراهای حل اختلاف سردشت و تشکیل جلسات متعدد صلح و سازش با حضور معتمدین محلی، روحانیت منطقه سرانجام ساعاتی قبل از اجرای حکم قصاص با رضایت اولیای دم، قاتل از چوبه دار نجات یافت.

این مقام قضایی اضافه کرد: در پی ارتکاب قتل عمدی توسط قاتل سردشتی و رسیدگی‌های لازم در دادگستری سردشت و صدور حکم محکومیت به قصاص نفس ( اعدام) در محل واقعه جنایت، حکم صادره توسط دیوان عالی کشور تائید شد و پس از اجرای ناقص و نافرجام حکم قصاص، سرانجام با وساطت شورای حل اختلاف سردشت و متنفذین منطقه و سران عشایر اولیای دم، رضایت قطعی و بلا قید و شرط خود را در خصوص قصاص محکوم علیه اعلام کردند.

براساس این گزارش، طی سال های اخیر شوراهای حل اختلاف حوزه قضایی سردشت در برقراری صلح و سازش بخصوص در زمینه اختلافات قومی و قبیله ای و عشیره‌ای گام های موثری برداشته‌اند بطوریکه اخیراً در سه پرونده قتل دیگر، چهارنفر با صلح و سازش از قصاص حتمی نجات یافتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: