April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۱۵۴
۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
0
معاون اول رئیس جمهور گفت: توطئه سیاسی جدی در رابطه با کاهش بهای نفت اتفاق افتاده و اصلا پذیرفته نیست که این موضوع یک مسئله اقتصادی باشد.
پول‌نیوز- معاون اول رئیس جمهور گفت: توطئه سیاسی جدی در رابطه با کاهش بهای نفت اتفاق افتاده و اصلا پذیرفته نیست که این موضوع یک مسئله اقتصادی باشد.

اسحاق جهانگیری شامگاه سه شنبه در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه حضور در استان ها با انگیزه در جریان قرار گرفتن سیاست های دولت و شنیده شدن مشکلات و مسائل استان ها انجام می شود، اظهار داشت: ایران در مقطعی به دلیل فشارهای ظالمانه و تحریم دچار مشکلات جدی در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی و مسائل داخل شد.

وی با بیان اینکه مردم به دعوت مقام معظم رهبری در حماسه ۲۴ خرداد سال گذشته دولت تدبیر و امید را انتخاب کردند، ادامه داد: به عنوان نمایندگان دولت وظیفه داریم سیاست های دولت را دنبال و از امید مردم به کار آمدی نظام و برون رفت از مشکلات پاسداری کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه راه پاسداری این است که مردم احساس کنند گره ها باز شده و مشکلات آنها در حال رفع شدن است، عنوان کرد: در بخش های مختلف قدم های خوبی برداشته شده است.

جهانگیری با بیان اینکه در بحث سیاست هسته ای از حقوق هسته ای دفاع و در چهارچوب منویات مقام معظم رهبری حرکت می کنیم، بیان کرد: از حقوق هسته ای ایران دفاع و حتی آن را در دنیا جا انداختیم چراکه حق هسته ای چیزی نیست که دیگران بدهند بلکه می خواهیم حق هسته ای ایران را در دنیا جا بیاندازیم و تحریم ها را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه تثبیت حقوق هسته ای، حفاظت از دستاوردها و برداشته شدن تحریم ها ویژگی توافقاتی است که می خواهیم انجام دهیم، افزود: توانسته ایم این موضوع را در دنیا جا بیندازیم که دنیا با ملت با فرهنگ و متمدن ایران نمی تواند با زبان زور حرف بزند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران جزیره ثبات منطقه خاورمیانه است، بیان کرد: گروه هایی در کشورهای دیگر درست شده که حرکت های ضد اسلامی و ضد دینی انجام می دهند و دنیا به این نتیجه رسیده کسی که می تواند این گروه ها را از صحنه خارج کند جمهوری اسلامی ایران است.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه ایران توانایی دارد گروه داعش را از صحنه کنار بزند، بیان کرد: اکنون در دنیا وضعیتی پیش امده که تمام کشور ها در تلاش هستند که با جمهوری اسلامی وارد تعامل شوند.

هیچ مدیر توانایی نباید به خاطر مسائل حزبی و گروهی از صحنه حذف شود

وی با بیان اینکه علاقمند هستیم همه نیروهای انقلاب در صحنه انقلاب حضور داشته باشند و از همه توانمندی های کشور باید برای پیشرفت کشور استفاده کرد، اظهار داشت: هیچ مدیر توانایی نباید به خاطر مسائل حزبی و گروهی از صحنه حذف شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید شرایطی ایجاد شود که همه نیروهای علاقمند به نظام و ایران احساس کنند که امکان خدمت فراهم است، ابراز داشت: انسجام درونی بزرگترین صحنه از اقتدار ایران در جهان است.

جهانگیری با بیان اینکه در صحنه اقتصادی فضا متفاوت است و دو مشکل جدی تورم و رکود وجود دارد، ادامه داد: با سیاست های در نظر گرفته شده برای رفع مشکل تورم و رکود اقتصادی امیدی در دل مردم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از آرامشی که در فضای اقتصادی کشور ایجاد شده نتیجه وجود امید در دل مردم برای آینده است، عنوان کرد: باید از امیدی که در دل مردم ایجاد شده پاسداری کرد و هرکس که می خواهد به این امید آسیب برساند در واقع خیانت کرده و همچنین باید در این راستا سیاست های عالمانه به کار گیریم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نمی توان تصور کرد در مدت یک سال و نیم تورم ۴۰ درصد به کمتر از ۱۷ درصد برسد اما اتفاق افتاد، ادامه داد: دولت تصمیم گرفت که منضبط باشد.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه تا پایان سال جاری درخصوص تورم به عدد بهتری خواهیم رسید ولی باید مواظبت کرد، ادامه داد: امیدواریم در سال آینده تورم تک رقمی شود.

ایجاد اشتغال و رونق در اقتصاد کشور مهمترین اولویت دولت است

وی با بیان اینکه همه مردم و اقتصاد دانان باید همت کنند تا تورم تک رقمی داشته باشیم، افزود: ایجاد اشتغال و رونق در اقتصاد کشور مهمترین اولویت دولت است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اتفاق مهمی در بحث نفت افتاده و یک توطئه سیاسی جدی در رابطه با کاهش بهای نفت رخ داده و اصلا پذیرفته نیست که این موضوع یک مسئله اقتصادی باشد، افزود: ایران در دو سال گذشته دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت صادر کرد و با فروش نفت کشور را اداره می کرد اما امروز به علت تحریم ها کل صادرات نفت خام ایران به یک میلیون بشکه رسیده است.

جهانگیری با بیان اینکه از یک میلیون بشکه صادرات نفت خام ایران تا امسال ۵۰ درصد به حساب صندوق توسعه ملی و ۱۴ و نیم درصد به نفت داده می شد، عنوان کرد: امسال کشور را با فروش ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزار بشکه نفت اداره می کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای منطقه نباید روابط خود با هم را تیره کنند و این مسائل در ذهن مردم ایران می ماند، بیان کرد: ایران کشور بزرگی در منطقه است.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه دولت مصمم است با سیاست های مقام معظم رهبری و برنامه های دقیق حتی اگر نفت به کمتر از ۴۰ دلار برسد باز کشور را به بهترین شکل اداره کند، اضافه کرد: مدیران در استان ها باید برای خدمت در هر شرایطی آماده باشند و وقت بگذارند و مشکلات را حل کنند.

وی با بیان اینکه از مدیران قاطع دفاع می کنیم و هیچ کجا مدیران را تنها نمی گذاریم مگر اینکه بخواهند به بیت المال دست درازی کنند، افزود: مدیر باید قاطع و تصمیم گیر باشد و همت کند و به صحنه کار آید.

بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد ایران باشد

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولتی با چنین دفاعی از بخش خصوصی در تاریخ کم بوده است و بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد ایران باشد، عنوان کرد: غیر از بخش خصوصی باید شرکت های سرمایه گذاری وارد کار شوند چراکه امروز یکی از بزرگترین سرمایه های ایران از دولت گرفته شده و به شرکت های سرمایه گذاری داده شده است.

جهانگیری با بیان اینکه شرکت های سرمایه گذاری بیش از اینکه به منافع خود فکر کنند باید بیندیشند شرایط کشور چگونه است و پای در صحنه گذارند، ادامه داد: اگر پنج شرکت سرمایه گذاری به صحنه آیند مشکل کمبود بودجه از محل نفت حل می شود.

وی با بیان اینکه از روزی که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح کرد ۱۵ جلسه شورای اقتصاد با حضور وزیران تشکیل داده ایم، افزود: جلسات بسیاری درخصوص اقتصاد مقاومتی برگزار شد که اقتصاد مقاومتی چگونه انجام شود که به سرنوشت سیاست اصل ۴۴ دچار نشود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی سیاست و برنامه نوشته شده و هدف تعیین شده و هر دستگاهی برای خود کتابی دارد، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی هم درون زا و هم برون نگر است و باید تعیین شود که چه اتفاقاتی باید بیفتد تا اقتصادی با جامعه بیرون تعامل داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از کارهایی که شرکت های سرمایه گذاری و بخش خصوصی باید در آن به دولت کمک کنند طرح های عمرانی نیمه تمام کشور است، افزود: اگر بخواهیم با بودجه موجود طرح های عمرانی را انجام دهیم ۲۰ تا ۳۰ سال طول می کشد تا برخی از طرح ها به بهره برداری برسند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بودجه محدود است و باید به طرح هایی داده شود که پیشرفت فیزیکی بالایی دارد و می تواند به زودی به بهره برداری برسد، ابراز داشت: روی اقتصاد خوش بین هستیم و برای آن وقت گذاشته ایم و امیدواریم که مدیران نیز وقت بگذارند.

همدان مهمترین استان کشور و نگین ایران است

جهانگیری با بیان اینکه از نظر دولت همدان مهمترین استان کشور و نگین ایران است، عنوان کرد: همدان مردم خوب، انقلابی و خانواده های بزرگ داشته و همه ویژگی های خوب در استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید برای مشکلات همدان راهکار پیدا کرد، افزود: وضع بارندگی کشور خوب نیست و برای مواجه نشدن با مشکل آب باید با برنامه ریزی جلو برویم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امسال هزار میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار در کشور در نظر گرفته شد و برای سال آینده نیز بیشتر از این مبلغ در نظر گرفته شده است، ادامه داد: باید به مسائل و مشکلات سدهای همدان رسیدگی شود.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه سال گذشته شش هزار و ۶۰۰ روستا در کشور با تانکر آبرسانی شدند، افزود: اکنون وضعیت بدی درخصوص مسئله آب وجود دارد و حتی کیفیت آب برخی شهرها خوب نیست.

وی با بیان اینکه تکمیل راه آهن همدان از کارهای اولویت دار است، عنوان کرد: ۲۵۰ میلیون دلار از طریق فاینانس برای راه آهن کشور در نظر گرفته شد و مشکل راه آهن همدان نیز حل خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید برای موضوع گردشگری و صنایع تبدیلی همدان وقت گذاشته شود، عنوان کرد: استانی مثل همدان کشاورزی نیست و همدان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه های نخست و دوم کشور را دارد و استانی با پتانسیل بالا در بخش کشاورزی است و باید برای محصولات کشاورزی همدان صنایع تبدیلی ایجاد کرد.

جهانگیری با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش در سال آینده ۲۱ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: بودجه دانشگاه ها افزایش خوبی داشته و برای آن ردیف متمرکز در نظر گرفته شده است.

منبع:مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: