کد خبر: ۱۳۰۴۰۸
۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
0
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه گفت: مرز خسروی تاکنون بازگشایی نشده ولی کلیه امکانات لازم برای پذیرایی و استقبال از زائرین اربعین حسینی در این مرز مهیا شده است.
پول‌نیوز- مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه گفت: مرز خسروی تاکنون بازگشایی نشده ولی کلیه امکانات لازم برای پذیرایی و استقبال از زائرین اربعین حسینی در این مرز مهیا شده است.

شهریار حیدری عصر روز شنبه در گفت و گویی افزود: حج و زیارت تاکنون به زائرین اربعین حسینی برای بازگشت به کشور از طریق مرز خسروی اعلام رسمی و توصیه ای نداشته است.

وی اظهار کرد: با این وجود اگر زائرین اربعین حسینی مرکز خسروی را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند از نظر ما منعی وجود ندارد و امکانات لازم برای پذیرش آنها در مرز مستقر شده است.

فرماندار قصرشیرین نیز گفت: تمام امکانات و ظرفیت های موجود در این شهرستان آماده استقبال و پذیرایی از بازگشت احتمالی زائران حسینی از مرز خسروی به کشورمان است.

افشین رضایی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در چند روز اخیر تلاش های زیادی با هدف افزایش امکانات و تجهیزات موجود در پایانه مرزی خسروی برای استقبال احتمالی از زائران حسینی صورت گرفته و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: با هدف ارایه خدمات مطلوبتر به زائران حسینی و تسهیل در ورود هموطنان به کشورمان، تعداد 'گیت های' ورود و خروج مسافران در مرز خسروی از هشت گیت به 20 گیت افزایش یافته است.

وی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته تمام دستگاههای اجرایی خدمات رسانی از جمله هلال احمر، شبکه بهداشت، آموزش و پرورش، پایانه حمل و نقل، سپاه و بسیج تا بازگشت احتمالی زائران از کربلای معلی در حالت آماده باش هستند و بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای پذیرایی و استقبال بهتر از عاشقان اباعبدالله الحسین در مرز خسروی استفاده خواهد شد.

فرماندار قصرشیرین، ظرفیت پایانه مسافری مرز خسروی برای پذیرش زائران حسینی در روز را 10 هزار نفر ذکر کرد و گفت: با افزایش شمار گیت ها و همچنین ماموران نیروهای انتظامی و سپاه، مشکلی برای پذیرش زائران حسینی در این مرز وجود ندارد.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد، در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) عراق و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: