کد خبر: ۱۳۰۵۵۲
۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
0
«بتهوون» به‌عنوان قدیمی‌ترین فروشگاه موسیقی ایران، 61‌سالگی‌اش را جشن خواهد گرفت.
پول‌نیوز- «بتهوون» به‌عنوان قدیمی‌ترین فروشگاه موسیقی ایران، 61‌سالگی‌اش را جشن خواهد گرفت.

مدیر مرکز موسیقی «بتهوون» با اعلام این مطلب گفت: «بتهوون» در آستانه‌ی 61سالگی، غافلگیری‌هایی برای مخاطبانش دارد و به همین مناسبت برای روزهای 25، 26 و 27 آذرماه برنامه‌هایی را ترتیب داده است.

بابک چمن‌آرا اظهار کرد: در این سه روز، هنرمندانی که سابقه‌ی همکاری با مرکز ما را داشته‌اند و آلبوم‌های‌شان از طریق «آواخورشید» منتشر شده است، در فروشگاه حضور می‌یابند و با مخاطبان دیدار خواهند داشت. ساعت حضور هر هنرمند متعاقبا اعلام خواهد شد.

او ادامه داد: در این سه روز، برای مخاطبان فروشگاه تخفیف نیز در نظر گرفته شده و مردم با خریدن هر آلبوم، 10 درصد تخفیف از فروشگاه خواهند گرفت. همچنین، از لوح فشرده‌ی دو نمایش، یعنی «p2» به کارگردانی سیدمرتضی میرمنتظمی و «ماضی استمراری» ‌به کارگردانی ندا هنگامی رونمایی خواهد شد.

قدیمی‌ترین فروشگاه موسیقی ایران (+عکس)

چمن‌آرا در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی تاریخ تولد «بتهوون» گفت: مرکز موسیقی بتهوون در سال 1332 و با نام صفحه‌فروشی بتهوون کار خود را آغاز کرد، اما کسی یادش نیست که فروشگاه دقیقا چه روزی فعالیتش را آغاز کرده است. به همین دلیل در پنجاهمین سال تأسیس این مرکز، تصمیم گرفتیم از کریم چمن‌آرا (عموی بابک چمن‌آرا) تجلیل کنیم و 50سالگی مرکز بتهوون را جشن بگیریم. بعد از آن، سالروز تولد بتهوون (آهنگساز آلمانی) را مبنای تولدهای فروشگاه قرار دادیم.

فروشگاه «بتهوون» برای اولین‌بار در سال ۱۳۳۲ توسط برادران چمن‌آرا (کریم، عباس، احد و محسن) در مغازه‌ی کوچکی در خیابان منوچهری افتتاح شد. 10 سال بعد از افتتاح، این فروشگاه به مغازه‌ای بزرگ‌تر در خیابان ولی‌عصر (عج) کمی بالاتر از تقاطع خیابان انقلاب و ولی‌عصر (عج) منتقل و به مرکزی فرهنگی برای علاقه‌مندان به موسیقی تبدیل شد.

براساس برخی اطلاعات موجود، کریم چمن‌آرا گفته است که مشکلاتی مانند به آتش گرفتن ۱۰۰ هزار صفحه از آثار موسیقی سنتی و کلاسیک ایرانی در انباری در مهرآباد تهران (۲۳ خرداد ۱۳۵۹) و تعطیل شدن فروشگاه در سال‌های ۱۳۶۶ و ۱۳۷۱ به‌دستور اداره‌ی اماکن باعث شد که کسب و کار این فروشگاه از رونق بیفتد. به‌دلیل این رکود، در سال ۱۳۷۱ کریم چمن‌آرا با فروش مغازه‌ی محل فروشگاه بتهوون، از عرصه‌ی توزیع موسیقی کناره گرفت.

چند سال بعد، بابک چمن‌آرا (برادرزاده‌ی کریم چمن‌آرا) تصمیم گرفت که مغازه‌ی قرارگرفته در کنار محل سابق فروشگاه بتهوون را به مرکزی فرهنگی با نام «مرکز موسیقی بتهوون» تبدیل کند. او همچنین یک شرکت تولید موسیقی‌ را با نام «آوا خورشید» در سال ۱۳۸۳ به ثبت رساند.

در سال ۱۳۸۳ گردانندگان مرکز موسیقی بتهوون مجبور به فروش ساختمان اصلی فروشگاه در خیابان ولیعصر (عج) شدند، تا بتوانند بدهی‌های مربوط به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در بخش تولید آلبوم در شرکت «آوا خورشید» را پرداخت کند. پس از این تاریخ، فروشگاه به محلی اجاره‌ای در میدان مادر منتقل شد. در ۲۴ تیرماه ۱۳۸۸ نیز این فروشگاه در مکانی جدید در خیابان سنایی با فضایی متفاوت بازگشایی شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: