کد خبر: ۱۳۰۵۶۳
۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
0
پول‌نیوز - در هشت ماهه سال جاری ایران از صادرات زعفران حدود 116 میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، در هشت ماهه سال جاری کشور ایران حدود 79.7 میلیون دلار زعفران در بسته‌های 10 تا 30 گرمی آماده برای خرده فروشی صادر کرده است که این مقدار حدود 0.35 درصد از کل ارزش صادرات ایران را تشکیل می‌دهد.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته درآمد ایران از این ردیف تعرفه صادرات زعفران برابر 73.9 میلیون دلار بوده است که این آمار حاکی از افزایش هفت درصد وزن و ارزش صادرات زعفران‌های خرده فروشی است.

قیمت متوسط هر کیلوگرم از این نوع زعفران در سال جاری نیز برابر 1463.3 دلار یا حدود چهار میلیون و 700 هزار تومان است.

از سوی دیگر زعفران با ردیف تعرفه‌ای دیگر در بسته بندی‌های بیش از 30 گرمی نیز صادر می‌شود که درآمد هشت ماهه ایران از صادرات این زعفران برابر 36.1 میلیون دلار بوده است.

در هشت ماهه سال گذشته نیز ایران 10 میلیون دلار زعفران در بسته‌های بیش از 30 گرمی صادر کرده است که بررسی آمار نشان دهنده افزایش 200 درصدی وزن و 260 درصدی ارزش صادرات این ردیف تعرفه از زعفران است.

قیمت متوسط هر کیلوگرم از این نوع زعفران در سال جاری نیز 1381.9 دلار یا حدود چهار میلیون و 420 هزار تومان بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: