April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۰۰۹
۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
0
بانک مهر اقتصاد در چهارمین دوره ارزیابی جایزه سلامت اداری عنوان سازمان برتر را در حوزه سرمایه انسانی و مدیریت سلامت اداری را به خود اختصاص داد.
بانک مهر اقتصاد سازمان برتر شد پول‌نیوز- بانک مهر اقتصاد در چهارمین دوره ارزیابی جایزه سلامت اداری که با حضور رحمان دوست - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اسفنانی - سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس و الله وردی - معاون پارلمانی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و جمعی از مقامات دولتی و مدیران شبکه بانکی کشور برگزار شد، عنوان سازمان برتر را در حوزه سرمایه انسانی و مدیریت سلامت اداری را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دکتر نتاج – مدیر عامل بانک – در پنل تخصصی این مراسم به ارائه مطالبی در خصوص وجوه پایداری شرکتی پرداخت و گفت: یک بنگاه اقتصادی برای تداوم فعالیت خود باید پنج متغییر اخلاق، محیط زیست، راهبری، اقتصاد و اجتماع را همواره مورد توجه قرار دهد که دو متغییر اخلاق و اقتصاد به عنوان مهم ترین ارکان و وجه متغییر این نظریه از اهمیت بالایی برخوردارند.

وی در تشریح متغییر راهبری گفت: در متغییر راهبری، مسئولیت فعالیت یک بنگاه به تمام کارکنان آن واگذار می شود بدین معنی که نظارت و مراقبت از فعالیت های یک بنگاه با توجه به مباحثی که در مدیریت سلامت اداری مد نظر است نباید تنها بر عهده یک معاونت باشد بلکه تمامی افراد سازمان در آن دخیل هستند.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد خاطر نشان کرد: کنترل های داخلی باید از دارایی های بنگاه در قبال هر گونه سوء استفاده، سرقت و آسیب دیدگی حفاظت کند که این مقوله در مقایسه با سایر عوامل از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که یک بنگاه چیزی غیر از دارایی های آن نیست.

نتاج محیط کنترلی، شناسایی و ارزیابی ریسک، فعالیت های کنترلی، اطلاعات و ارتباطات، خود ارزیابی، نظارت، پایش و اصلاح نارسایی ها را از اجزای کنترل های داخلی عنوان کرد و ادامه داد: هر چه مسئولیت افراد در سازمان بالاتر می رود نقش آن ها در سلامت سازمان افزایش می یابد و این دقیقا همان نکته ای است که در آموزه های دینی ما نیز بر آن تاکید فراوان شده است.

بانک مهر اقتصاد سازمان برتر شد

وی با بیان اینکه محیط کنترلی با تاثیر بر وجدان کنترلی کارکنان جو عمومی سازمان را شکل می دهد، ابراز داشت: سرمایه انسانی در بخش های مختلف ارکان کنترل های داخلی تاثیر بسیاری داد، چنانچه سرمایه انسانی یک سازمان ویژگی های لازم را داشته باشد آن سازمان از بستر مناسبی که لایه زیرین کنترل های داخلی را تشکیل می دهد بهره مند می شود.

نتاج با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف سازمان، نیازمند برخورداری از سازمانی سالم هستیم، اظهار کرد: در سازمان سالم  کارکنان از اجرای وظایف خود احساس رضایت می کنند و همین رضایت شغلی به افزایش کارآیی آنان منجر می شود، لذا باید در عمل مستمرا و با روش های شناخته شده میزان نارضایتی افراد را رصد کنیم.

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به اینکه متغییرهای رفتار شغلی، اخلاق کار و فرهنگ حاکم بر سازمان در بحث سرمایه انسانی باید پیوسته مدیریت شوند، افزود: بین تعداد اعضای متعهد به فرهنگ سازمانی و میزان تعهد اعضا به فرهنگ سازمانی رابطه ای تعاملی برقرار است و هر چه تعداد اعضا بیشتر باشد طبیعتا میزان تعهد آن ها به فرهنگ سازمانی هم بیشتر خواهد بود.

نتاج در پایان سخنان خود به بیان گزارشی اجمالی از روند شکل گیری بانک مهر اقتصاد و اقدامات و فعالیت های این بانک در عرصه پولی و مالی کشور پرداخت.

گفتنی است در بخش بانکی بانک های ملت، تجارت، ملی، پاسارگاد، اقتصاد نوین، انصار، صنعت و معدن، رفاه کارگران، توسعه صادرات، کارآفرین و موسسه اعتباری توسعه در این ارزیابی حضور داشتند که بانک مهر اقتصاد در حوزه سرمایه انسانی و مدیریت سلامت اداری، حائز عنوان سازمان برتر شد.

بانک مهر اقتصاد سازمان برتر شد

بانک مهر اقتصاد سازمان برتر شد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: