کد خبر: ۱۳۱۳۲۶
۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
0
ما تنها كشوري در منطقه هستيم كه از اين فناوري استفاده مي كنيم و در جهان 11 كشور از آن در شبكه برق خود استفاده مي كنند كه شبكه را به صورت آنلاين رصد مي كند.
ساده سازي شبكه در راستاي هوشمند سازيپول‌نیوز- مهندس "همايون حائري" گفت: هدف از هوشمندسازي، كاهش پيچيدگي هاي شبكه برق و ساده سازي آن است و اگر هوشمندسازي بدون نياز و ضرورت صورت گيرد، به طور قطع پيچيدگي هاي شبكه را افزايش مي دهد به همين سبب ما در صنعت برق كشور شاخص هاي هوشمندسازي در جهان را بررسي كرديم و گام هايي در جهت هوشمندسازي شبكه برق كشور برداشته ايم.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، حائري از به كارگيري (PMU (phasor measurement unit در شبكه قدرت ايران خبر داد و گفت: ما تنها كشوري در منطقه هستيم كه از اين فناوري استفاده مي كنيم و در جهان 11 كشور از آن در شبكه برق خود استفاده مي كنند كه شبكه را به صورت آنلاين رصد مي كند.

وي اظهار داشت: هم اكنون 27 PMU در سطح شبكه استفاده مي شود كه به زودي تعداد آنها به 100 عدد مي رسد.

گفتني است مركز pmu شبكه برق كشور در سال 92 توسط وزارت نيرو در شركت مديريت شبكه برق ايران افتتاح و در پست هاي مختلف شبكه برق نيز نصب شد.

مهندس حائري تبادل دوسويه توان و اطلاعات را از ديگر ويژگي هاي شبكه هوشمند دانست و گفت: هم اكنون با تمام كشورهاي داراي مرز خاكي با جمهوري اسلامي ايران، انرژي الكتريكي تبادل مي كنيم و به زودي نيز ارتباط الكتريكي ما با كشورهاي حاشيه خليج فارس ازطريق كابل دريايي ميسر مي شود.

وي تركيب سامانه هاي SCADA و PMUها را از برنامه هاي آينده صنعت برق براي ايجاد هم افزايي بيشتر در جهت هوشمندسازي شبكه برق عنوان كرد و گفت: سامانه SCADA از مدل شبكه براي تخمين اطلاعات استفاده مي كند اما PMUها نيز از خود شبكه به صورت real time اطلاعات را به ما مي دهند.

وي افزود: جزيره هرمز به عنوان اجراي پايلوت هوشمندسازي شبكه برق درنظر گرفته شده است كه در زمان نه چندان دور قابليت يك شبكه برق كاملا هوشمند را خواهد داشت.

حائري اجراي طرح كاهش تلفات صنعت برق را طرحي علمي و جهادي توصيف كرد و گفت: براساس ميثاق نامه اي كه با صنعت برق بسته شده است، ظرف يك سال تلفات برق از 16 درصد به زير 10 درصد كاهش مي يابد كه كار بسيار مشكل و سنگيني است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: