April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۵۷۴
۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
0
یک بانک کانادایی اعلام کرد، کاهش قیمت جهانی نفت بر روسیه و نیجریه به دلیل وابستگی بالای اقتصادی به نفت، بیشترین تأثیر منفی را خواهد داشت.
پول‌نیوز- یک بانک کانادایی اعلام کرد، کاهش قیمت جهانی نفت بر روسیه و نیجریه به دلیل وابستگی بالای اقتصادی به نفت، بیشترین تأثیر منفی را خواهد داشت.

به گزارش به نقل از بیزینس اینسایدر، بانک RBC Capital Markets کانادا طی آخرین تحقیقات خود اعلام کرد روسیه و عربستان در مجموع حدود 30 درصد از نفت جهان را تأمین می کنند.

بر اساس این تحقیقات، سهم ایران از بازار نفت بین المللی 3.47 درصد ارزیابی شده اند.

تحقیقات بانک RBC Capital Markets می افزاید کاهش قیمت جهانی نفت بر روسیه و نیجریه به دلیل وابستگی بالای اقتصادی به نفت، بیشترین تأثیر منفی را خواهد داشت.

بر اساس این گزارش عربستان 15.11 درصد و روسیه 13.99 درصد از نفت بازار جهانی را تولید می کنند.

از دیگر کشورهای با سهم بالا در بازار نفت جهانی می توان به امارات با 5.65 درصد، عراق با 4.32 درصد، کویت با 4.03 درصد، نیجریه با 6.7 درصد، آنگولا با 3.53 درصد، مکزیک با 3.5 درصد، نروژ با 4.23 درصد و قطر با 2.98 درصد اشاره کرد.

ارزش مالی کل حجم نفت مبادلاتی در بازار بین المللی 1.31 هزار میلیارد دلار برآورد شده است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: