April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۶۳۱
۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
0
وضعیت معاملات مسکن در آذرماه نسبت به ماه قبل از آن، باز هم سیر افزایشی داشت و این نشان دهنده تحقق پیش بینی ها در راستای افزایش حجم معاملات مسکن طی ماه های آتی است.
پول‌نیوز - رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران از افزایش حجم کل معاملات مسکن در شهر تهران طي آذرماه امسال نسبت به ماه آبان خبر داد.

به گزارش گروه مسکن و عمران پول‌نیوز، حسام عقبایی اعلام كرد: خوشبختانه همانگونه که پیش‌بینی می‌شد وضعیت معاملات مسکن در آذرماه نسبت به ماه قبل از آن، باز هم سیر افزایشی داشت و این نشان دهنده تحقق پیش بینی ها در راستای افزایش حجم معاملات مسکن طی ماه های آتی است.

وی با بیان اینکه به رغم افزایش حجم معاملات مسکن در تهران، قیمت مسکن افزایش محسوسی نداشته و می‌توان گفت هم اکنون بازار مسکن در وضعیت ثبات قیمت به سر می برد، خاطرنشان کرد: در آذرماه 93، معادل 14 هزار و 418 مبایعه‌نامه برای معاملات خرید و فروش مسکن در تهران تنظیم شده است که این میزان در آبان سال 93، برابر با 12 هزار و 234 مورد و در مدت مشابه سال قبل  يعني در آذر ماه پارسال 12 هزار و 240 فقره بوده است.

بنابراین تعداد معاملات خرید و فروش مسکن علاوه بر اینکه در آذرماه امسال نسبت به یک ماه قبل نزديك به 18 درصد افزایش داشته، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز به همين ميزان رشد كرده است.

عقبایی افزود: همچنین در آذرماه 93، در شهر تهران، 14 هزار و 59 قرارداد اجاره تنظیم شده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 13 هزار و 659 مورد و در آبان 93 برابر 12 هزار و 956 مورد بوده است.

به این ترتیب، تعداد قراردادهای اجاره در آذرماه امسال نیز نسبت به دو دوره زمانی یک ماه قبل و مدت مشابه سال گذشته، در تهران افزایش داشته است.

رئيس اتحاديه صنف مشاوران املاك تهران با اشاره به افزایش رقم کل حجم معاملات مسکن انجام شده در آذرماه 93 نسبت به آبان امسال و مدت مشابه سال قبل، در شهر تهران گفت: تعداد کل قراردادهای مسکن اعم از مبایعه نامه، اجاره نامه، پیش فروش، صلح و هبه، اجاره به شرط تملیک، سرقفلی و ... در آذرماه امسال، معادل با 29 هزار و 781 مورد بوده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 27 هزار و 501 قرارداد و در آبان ماه امسال، 26 هزار و 405 قرارداد بوده است. بنابراين همسو با افزايش معاملات خريد در آخرين ماه پاييز، ساير معاملات مسكن نيز با رشد مواجه شده است.

 سیر متفاوت معاملات مسکن در کشور

 رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک شهر تهران تصریح کرد: با این وجود، تعداد کل معاملات مسکن در کشور در مقایسه با تعداد کل قراردادهای مسکن در تهران، در آذرماه 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل، به طور نسبی کاهش داشته است.

به گفته وی، در آذرماه 93، مجموعا 144 هزار و 934 قرارداد در كل كشور تنظیم شده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل، 148 هزار و 115 مورد و در آبان 93، برابر با 134 هزار و 248 قرارداد بوده است.

عقبایی افزود: قفل شدن معاملات پیش فروش به دلیل عدم امکان اجرایی شدن قانون پیش فروش و ضوابط آن به اضافه کاهش طبیعی حجم معاملات در ایام محرم دو دلیل عمده این کاهش محسوب می شود.

وی ادامه داد: در آذرماه 93، مجموعا 89 هزار و 494 مبایعه نامه برای معاملات خرید و فروش مسکن در کشور تنظیم شده است که این تعداد در مدت مشابه سال قبل، 88 هزار و 824 قرارداد و در آبان ماه امسال، 81 هزار و 917 مورد بوده است.

همچنین، در آذرماه 93 در کل کشور، 49 هزار و 89 فقره اجاره نامه تنظیم شده است.

این تعداد در مدت مشابه سال قبل، 51 هزار و 430 مورد و در آبان ماه امسال، 46 هزار و 380 مورد بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: