April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۷۲۲
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
0
میزان اشتغال ایجادشده از محل صدور پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده در چهارماهه 93 به میزان یک هزار و 553 نفر ثبت شده است.
پول‌نیوز - وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: آمار تعداد گواهی های کشف معدنی در دوره هشت ماهه 93 (منتهی به آبان) 483 فقره بود و تعداد پروانه های اکتشاف معدنی به رقم 642 فقره رسید.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، شمار پروانه های بهره برداری معدنی نیز به رقم 527 فقره رسید.

این وزارتخانه طی چهار ماهه منتهی به تیر ماه 93 تعداد 209 فقره پروانه بهره برداری معدنی در سطح کشور صادر کرده بود.

میزان اشتغال ایجاد شده از محل صدور پروانه بهره برداری معدنی صادر شده در چهارماهه 93 به میزان یک هزار و 553 نفر ثبت شده است.

آمار پروانه های اکتشاف معدنی صادره در مدت چهار ماهه نخست امسال 294 فقره بود که در دوره هشت ماهه رشد 348 فقره پروانه را نشان می دهد.

همچنین تعداد گواهی کشف معدنی در چهارماهه ابتدایی امسال 225 فقره بود که در دوره هشت ماهه 258 فقره گواهی جدید صادر شد.

براساس این گزارش، پروانه های بهره برداری صادر شده طی هشت ماهه امسال در زمینه استخراج کانه های فلزی سه فقره، استخراج سایر معادن 81 فقره، ساخت فلزات اساسی 76 فقره و محصولات فلزی فابریک(غیر از ماشین آلات و تجهیزات نظیر سازه ها، تانکرها، مخزن ها، مولدهای برق، ابزارآلات برنده و غیره) 162 فقره بود.

سهم آبان ماه از گواهی های کشف معدنی، پروانه اکتشاف معدنی و پروانه بهره برداری به ترتیب تعداد 64، 18 و 61 فقره در سطح کشور اعلام شد.

هزینه عملیات اکتشافات معدنی در استانهای کشور در مدت چهار ماهه نخست امسال 93 میلیارد و 200 میلیون ریال ذکر شد.

ایران با توجه به داشتن سهم سه درصدی از ذخایر معدنی در جهان، ارقام بسیار ناچیزی از سهم معدن را در اقتصاد کشور سرمایه گذاری می کند آمارها حاکی است در سال 2011 میلادی در جهان 18 میلیارد دلار در بخش اکتشافات هزینه یا سرمایه گذاری شد، در حالی که سهم ایران در این سال بالغ بر 60 میلیون دلار بود و به این ترتیب سهم ایران در این بخش حدود چهار درصد از کل سرمایه گذاری صورت گرفته اکتشافی در جهان بود.

سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو) برنامه اکتشاف 200 هزار کیلومتر از مساحت کشور را برنامه ریزی کرده که ظرف سه سال انجام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: