کد خبر: ۱۳۱۷۷۴
۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
0
رییس پژوهش و فناوری شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: با توجه به نیاز صنایع پالایشگاهی کشور، این شرکت با همکاری متخصصان داخلی اقدام به بومی سازی و ایجاد دانش فنی تولید ماده پرکاربرد توپانول A کرد.
پول‌نیوز- رییس پژوهش و فناوری شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: با توجه به نیاز صنایع پالایشگاهی کشور، این شرکت با همکاری متخصصان داخلی اقدام به بومی سازی و ایجاد دانش فنی تولید ماده پرکاربرد توپانول A کرد.

به گزارش روابط عمومی پالایشگاه اصفهان، اسماعیل ناظم افزود: مهمترین کاربرد توپانول A در صنعت پالایش نفت، افزودن آن به سوخت و دیگر فرآورده های نفتی به عنوان یک آنتی اکسیدان و تثبیت کننده است.

وی ادامه داد: این ماده همچنین می تواند از تشکیل صمغ در سوخت جلوگیری و به عنوان تثبیت کننده ماورای بنفش عمل کند.

وی تاکید کرد: این ماده یکی از نیازهای اساسی صنعت نفت است و در پالایشگاه ها برای تهیه سوخت جت، بنزین خودرو و بنزین هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد.

توپانول A نام تجاری ماده شیمیایی 4، 2- دی متیل 6- ترشیو بوتیل فنول با مولوکول بسته C12H18O و جرم مولوکولی g/mol 27/ 178 است.

با توجه به ساختار مولکولی، این ماده متشکل از حلقه بنزنی شامل یک گروه هیدروکسیل و دو گروه متیل و یک گروه ترشیوبوتیل است.

پالایشگاه اصفهان حدود 23 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: