کد خبر: ۱۳۲۱۶۴
۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
0
عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: تعقیب فروشندگان غیرقانونی سهام و جرائم عمومی منوط به طرح شکایت شاکی خصوصی نیست و دادستان در جرائمی از این دست به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شود.
پول‌نیوز- عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: تعقیب فروشندگان غیرقانونی سهام و جرائم عمومی منوط به طرح شکایت شاکی خصوصی نیست و دادستان در جرائمی از این دست به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شود.

"علی حامدتوسلی" در گفتگویی با اشاره به فروش غیرقانونی سهام از سوی برخی شرکت‌ها اظهارداشت: تمامی شرکت‌ها مطابق اساسنامه، مقرراتی دارند و مطابق آن اقدام به فعالیت‌های مورد نظرشان می‌کنند، لذا هیچ معامله‌ای بدون در نظر گرفتن اساسنامه و خارج از ضوابط تعیین شده مورد قبول نیست و وجاهت قانونی ندارد.

وی ادامه داد: چنانچه فروش سهام غیرقانونی و مطابق با اساسنامه نباشد، در جرم بودن این امر تردیدی وجود ندارد و ورود دادستان به عنوان مدعی‌العموم ضروری به نظر می‌رسد.

حامد توسلی افزود: فلسفه وجودی دادستان این است که مانع بروز هر نوع عمل خلاف قانون شود و لذا در صورت نبود شاکی خصوصی، دادستان در جرائمی که جنبه عمومی دارد وارد می‌شود و این در حالی است که حتی با شکایت شاکی خصوصی و اعلام گذشت وی پرونده بسته نمی‌شود، اما این احتمال می‌رود که در مورد پرونده دادسرا تخفیف قائل شود.

وی تاکید کرد: تعقیب فروشندگان غیرقانونی سهام و جرائم عمومی منوط به طرح شکایت شاکی خصوصی نیست و دادستان در جرائمی از این دست به عنوان مدعی‌العموم وارد می‌شود.
 
گفتنی است؛ چندی پیش دادستان عمومی و انقلاب مشهد به دلیل فروش غیرقانونی سهام، اقدام به پلمپ دفاتر فروش سهام پدیده شاندیز کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: