تیونیگی برای BRZ
کد خبر: ۱۳۲۲۵۸
۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
۲
تولیدکنندگان خودرو که از استقبال و کشش بازار نسبت به خودروهای سریع و پرقدرت آگاه هستند همواره کوشیده اند تا آن حس سواری سوپر اسپرت را در محصولات با حجم موتور کمتر نیز ارائه دهند.
پول‌نیوز، مازیار دانیالی - بی شک تا صحبت از سرعت و قدرت در دنیای خودرو مطرح می شود، ذهن مخاطب به سمت خودروهای 8 سیلندر و بالاتر از آن متمرکز می شود. البته این واکنشی کاملا طبیعی است زیرا موتورهای قدرتمند 8 و 12 سیلندر با همراهی توبورشارژر های اختصاصی حاکمان بلامنازع دنیای خودرو هستند، البته استفاده از بلوک های دوقلو و افزایش تعداد سیلندرها بیشتر از تعداد مذکور نیز امری آزمایش شده و دست یافتنی برای مهندسان خودرو بوده است، اما استانداردها بر همان مبنای شرح داده شده استوار هستند.
بدیهی است استفاده از خودروهای قدرتمند با موتورهای بزرگ و غرش های مهیب در حالت عادی مشکلات خاص خود را دارد و از طرفی موتورهای پر زرق و برق هزینه تمام شده محصول را نیز به شدت افزایش می دهند. اما تولیدکنندگان خودرو که از استقبال و کشش بازار نسبت به خودروهای سریع و پرقدرت آگاه هستند همواره کوشیده اند تا آن حس سواری سوپر اسپرت را در محصولات با حجم موتور کمتر نیز ارائه دهند.

انصافا در این زمینه نیز موفقیت های چشمگیری را شاهد بوده ایم که شاید شناخته شده ترین آنها برای کاربران ایران هیوندای جنسیس کوپه و تویوتا 86 باشد. از این همواره گزینه هایی برای بر هم زدن معادلات ثابت وجود دارند و اصولا این موارد خاص بسیار هم جذاب و خواستنی هستند. محصولات لاین جی تی از خانواده گلف و سوبارو را نیز نمی توان فراموش کرد.

با توجه به موارد فوق؛ در نظر داریم تا تیونینگی مناسب از یک محصول محبوب خانواده سوبارو را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

سوبارو بی آر زد خودرویی در کلاس اسپرت های 4 سیلندر، بسیار کم وزن، با کیفیت و قیمت مناسب است. این خودرو در اولین نگاه شما را به یاد تویوتا جی تی 86 خواهد انداخت. اما علت چیست؟ تویوتا جی تی 86، سایون اف آر- اس و سوبارو بی آر زد دقیقا از یک پلت فرم مشترک توسعه یافته میان کمپانی های تویوتا و سوبارو استفاده می کنند که نتیجه این همکاری ارائه محصولاتی شبیه هم و البته کارآمد بوده است.

موتور بی آر زد رد شرایط استاندارد دارای خروجی برابر 200 اسب بخار و گشتاور 151 پوند فوت است. اما گروه تیونیگ پراپر تلاشی برای متفاوت ساختن یک بی آر زد آبی در پروژه ای به نام "اژدهای آبی" داشته است. توان موتور با استفاده از سوپرشارژرهای ورتک تا 265 اسب بخار و گشتاور نیز تا 206 پوند فوت افزایش یافته است. تغییرات در سیستم ایی سی یو، کاهش وزن قطعات سطحی موتور و تقویت خنک کننده پمپ روغن از اولین تغییرات اعمالی در موتور هستند.

تعویض رادیاتور استاندارد خودرو با برند ای پی آر به همراه افزایش توان باتری نیز مدنظر قرار داشته است. در سیستم ترمز از برند کمپانی فیوچرا با پیستون های 6 کالیپر به رنگ آبی و لوگوی مشکی در چرخ های جلو استفاده شده است تا بر زیبایی های خودرو اضافه کند. در سیستم ترمز عقب نیز از پیستون های 4 کالیپر با همان رنگ و لوگو استفاده شده است.

در قسمت کیت بدنه تکیه شرکت بر طراحی ساده و در عین حال زیبا استوار بوده است از این رو پکیج آئرو فیبرکربن در قسمت جلو، پهلو و بامپر عقب استفاده شده است. دیفیوزر عقب نیز از کیت فیبر کربن ای پی آر بهره می برد که زیبایی خاص خود را دارد. در قسمت چرخ ها نیز اصل سادگی به خوبی رعایت شده است. رینگ های اس اس آر مشکی مات و آلومنیوم آندونایز بادوام به اندازه 19 اینچ استفاده شده است. لاستیک های جلو از کمپانی هانکوک 215 و عقب 225 انتخاب شده است.

 

 

 

 

 

 

اژدهای آبی

 

 

برای طراحی داخل خودرو سعی بر آن شده تا رنگ آبی نمای مناسبی دشته باشد. صندلی های اسپرت براید استرادیا با لوگوی آبی جلب نظر می کنند. رنگ دوخت در قسمت کنسول و تو دری ها نیز آبی انتخاب شده تا با خودرو کاملا هماهنگ باشد. سیستم صوتی کمپانی سونی نیز اژدهای آبی را همراهی می کند.

 

 
 
 
 

 

البته این قوی ترین تیونیگ انجام شده بر مدل بی آر زد نیست و سایر موسسه های تیونینگ نمونه هایی به مراتب حرفه ایی تر در موتور و بدنه را نیز ارائه کرده اند. اما به هرترتیب برای خودرویی با قیمتی زیر 27 هزار دلار! همه چیز کاملا مطلوب و آرمانی به نظر می رسد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
سمیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
16:33 - 1393/10/14
واقعا هر روز بیشتر عاشق تولیدات خودروسازان عزیزمون می شم
سمیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
16:33 - 1393/10/14
واقعا هر روز بیشتر عاشق تولیدات خودروسازان عزیزمون می شم
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: