April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۲۱۳
۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
0
پکن که در سال های گذشته سرمایه گذاری های هنگفتی در بخش جاذبه های توریستی داشت، اینک تلاش خود را بر سرمایه گذاری در حوزه جاده ابریشم متمرکز کرده است.
پول‌نیوز - دولت چین درصدد است با توسعه بخش توریسم جاده ابریشم در مناطق غربی این کشور، گردشگران بسیاری را از آسیا و اروپا به این مناطق جذب کند.

پکن که در سال های گذشته سرمایه گذاری های هنگفتی در بخش جاذبه های توریستی داشت، اینک تلاش خود را بر سرمایه گذاری در حوزه جاده ابریشم متمرکز کرده است.

چین پیشتر اعلام کرده بود که به واسطه اهمیتی که جاده ابریشم آبی و زمینی برایش دارد، 40 میلیارد دلار برای احیای مجدد آن هزینه خواهد کرد و قصد دارد با ارائه کمک های مالی مورد نیاز به کشورهای حاشیه جاده ابریشم زمینی و آبی، نخستین گام را در این مسیر بردارد.

پکن، اجرای طرح جاده ابریشم را به عنوان یکی از آخرین تلاش های خود برای توسعه همکاری های صنعتی و زیرساخت های بازرگانی در اقتصاد قاره آسیا می داند.

دولت چین سال 2015 را به عنوان سال گردشگری جاده ابریشم اعلام کرده است.

«شی جین پینگ» رییس جمهوری چین یک ماه پیش، از همه کشورهای آسیایی خواسته بود با توجه به تغییرات قابل توجه در این قاره، در طرح احیای جاده ابریشم مشارکت داشته باشند.

روزنامه «چاینا دیلی» روز سه شنبه در گزارشی از طرح دولت چین خبر داد که قصد دارد، با سرمایه گذاری در زیر ساخت ها، توریسم و صنایع وابسته به آن، جاده ابریشم را به عنوان یک نماد سنتی گردشگری احیا کرده و گردشگران بسیاری را به این مناطق جذب کنند.

بنا بر این گزارش، مقامات محلی استان «شاآنشی» چین با مرکزیت شهر «شی آن» که مبدا جاده ابریشم است، روز گذشته - دوشنبه - اعلام کردند که در راستای این طرح پنج میلیارد یوان (معادل 804 میلیون دلار) در بخش توریسم خود سرمایه گذاری کرده اند.

«بای آینگ» معاون فرماندار استان «شاآنشی» گفت: با توجه به رشد قابل توجه بخش توریسم مناطق غربی چین، استان «شاآنشی» نیز در سال های اخیر با رشد سریع و با ثبات در این زمینه مواجه بوده است.

وی تاکید کرد که در حال حاضر طرح های بسیاری در این استان با هدف توسعه بخش توریسم و با نگاه به جاذبه های جاده ابریشم در حال انجام است.

روزنامه چاینا دیلی همچنین اعلام کرد: بیش از هزار و 600 کیلومتر از جاده ابریشم از این استان می گذرد و به همین خاطر مقامات این استان در تلاش هستند شبکه حمل و نقل خود را با سرعت بهبود بخشند.

این روزنامه به نقل از یک مقام بخش توریسم استان «گانسو» خاطرنشان کرد که در راستای توجه ویژه به صنعت توریسم در کشور، این استان در مدت پنج سال آینده، به نقاط مهم کشور، شهرها، شهرستان ها و جاده های اصلی مرتبط می شود.

بنا بر این گزارش، این استان همچنین در تلاش برای توسعه دو فرودگاه «دونهوانگ» و «جیایوگوان» است تا پرواز های بین المللی را از طریق آنها انجام دهد.

«شی جین پینگ» رییس جمهوری چین همچنین در سال گذشته طرحی با عنوان کمربند اقتصادی به منظور احیای جاده تاریخی ابریشم ارائه کرد که بر اساس این طرح، راه مواصلاتی جاده ابریشم از اقیانوس آرام تا دریای بالتیک کشیده خواهد شد.

همچنین سازمان ملی گردشگری چین که سال جاری میلادی را به عنوان «سال گردشگری جاده ابریشم» در نظر گرفته، اعلام کرد: انتظار می رود با احیای این جاده، زمینه همکاری های منطقه ای، تعمیق فهم مشترک و منافع چندجانبه همه کشورهای اطراف این جاده فراهم شود.

به گفته «لی شی هونگ» رییس دپارتمان همکاری بین المللی سازمان ملی گردشگری چین، این سازمان طرح سه ساله ای را به منظور توسعه بخش توریسم جاده ابریشم در سراسر کشور در نظر گرفته است.

کارشناسان صنعت توریسم چین بر این باور هستند احیای جاده ابریشم فرصت های جدیدی برای توسعه توریسم در مناطق غربی چین فراهم کرده و خدمات و زیرساخت های آنان را به روز می کند.

«جاده ابریشم دریایی» به مسیر حمل و نقل دریایی ای اطلاق می شود که به گواه منابع تاریخی چینی قدمتی همزمان با اوایل دوره امپراطوری چین در حدود 200 سال قبل از میلاد مسیح داشته و در دوره امپراطوری سونگ در سال های 960 میلادی تا 1279 میلادی) و دوران حاکمیت مغولان موسوم به عصر یوآن از 1271 میلادی تا 1368 میلادی تقویت شده است.

این مسیر، چین و مناطق آسیای جنوب شرقی را از طریق اقیانوس هند به بنادر اروپایی متصل می کرد و مناطق نزدیک به بندعباس ایران نیز یکی از توقفگاه های مهم آن بود.

این جاده؛ شبکه راه های به هم پیوسته ای با هدف بازرگانی در آسیا بود که خاور و باختر و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و خاور اروپا پیوند می داد؛ مسیری که تا سده 15 میلادی به مدت هزار و 700 سال، بزرگ ترین شبکه بازرگانی دنیا بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: