کد خبر: ۱۳۴۱۳۲
۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
0
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در کشور برای عبور از مشکلات رکود و توسعه اقتصادی ناچار به مقابله با مساله قاچاق هستیم، زیرا قاچاق، آفت شرایط موجود است و در مسایلی مانند بهداشت، سلامت و امنیت مشکلات عدیده ای ایجاد و همه تلاش ها را نابود می کند.
پول‌نیوز- رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در کشور برای عبور از مشکلات رکود و توسعه اقتصادی ناچار به مقابله با مساله قاچاق هستیم، زیرا قاچاق، آفت شرایط موجود است و در مسایلی مانند بهداشت، سلامت و امنیت مشکلات عدیده ای ایجاد و همه تلاش ها را نابود می کند.

'حبیب الله حقیقی' روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله 'سید هاشم حسینی بوشهری' مدیر حوزه های علمیه کشور، با تاکید بر انجام کار فرهنگی در زمینه مبارزه با کالای قاچاق اظهار کرد: با تبلیغات هوشمندانه باید قبح مساله قاچاق هم برای قاچاقچی کالا و هم برای مصرف کننده آن مشخص شود، چرا که قاچاق و استفاده از کالای قاچاق در سبک زندگی مردم تاثیر دارد و موجب فاصله گرفتن مردم از سبک زندگی اسلامی می شود.

وی با اشاره به تاثیر لقمه حلال در زندگی افراد گفت: در این حوزه باید از ظرفیت مبلغان استفاده کنیم و مبلغان روحانی قبح قاچاق و نیز عدم گرایش به مصرف کالاهای قاچاق را برای مردم بیان کنند تا رغبت مردم به استفاده از کالاهای قاچاق کاهش یابد و در این زمینه از رهنمودهای مراجع تقلید و علما استفاده می کنیم.

حقیقی خاطر نشان کرد: در حوزه مسایل فرهنگی در این زمینه می توانیم اقدامات موثری انجام دهیم و می تواند از برخی اقدامات اقتصادی نیز موثرتر باشد.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هیات همراه امروز در قم با حضرات آیات مراجع تقلید 'لطف الله صافی گلپایگانی'، 'حسین نوری همدانی' و 'ناصر مکارم شیرازی'؛ آیت الله 'سید محمدعلی علوی گرگانی' از استادان برجسته حوزه علمیه قم و حجت الاسلام و المسلمین 'سید محمد سعیدی' تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دیدار می کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: