کد خبر: ۱۳۴۵۷۱
۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
0
بر اساس نرخ های اعلام شده جدید، بهای هر بلیت داخلی و خارجی بین هفت تا 50 دلار کاهش داشته است.
پول‌نیوز - خطوط هوایی فعال در منطقه جنوب شرق آسیا و بخش های دیگر این قاره با حذف هزینه سوخت از بهای تمام شده بلیت پرواز در تلاشند از کاهش بهای جهانی نفت بیشترین بهره برداری را ببرند.

خطوط هوایی داخلی، منطقه ای و بین المللی در کشورهای حوزه جنوب شرقی آسیا از اواسط ماه گذشته میلادی یکی پس از دیگری نسبت به کاهش بهای بلیت پرواز در یک رقابت اقدام کرده اند.

اندونزی، فیلیپین، تایلند و مالزی به عنوان اعضای آ.سه.آن و ژاپن و استرالیا از جمله کشورهای آسیایی و منطقه جنوب شرق آسیا هستند که اکنون بلیت پروازهای خود را بدون محاسبه هزینه سوخت به فروش می رسانند.

این اقدامات می تواند در شرایط فعلی که کاهش بهای جهانی نفت بودجه کشورها را دستخوش تغییر و اصلاح کرده است با جذب گردشگر و افزایش مسافرت های داخلی و خارجی به افزایش درآمدهای دولتی کمک کند.

در این میان خطوط هوایی که سال گذشته میلادی عملکرد مناسبی نداشته و یا اینکه با بحران مواجه شدند از جمله خطوط هوایی مالزی تاکنون رویه پیشین خود را تغییر نداده اند.

خطوط هوایی مالزی سال گذشته با تجربه دو حادثه هوایی دردناک سال پر از حادثه ای را پشت سر گذاشت و پیامدهای این بحران ها تا امروز ادامه دارد.

هکرهای موسوم به گروه مارمولک که خود را منتسب به گروه تروریستی داعش دانسته اند نیز روز گذشته پایگاه اطلاع رسانی خطوط هوایی مالزی را هدف خود قرار دادند.

خطوط هوایی مالزی در واکنش به این اقدام اعلام کرد که مورد حمله قرار نگرفته است و اطلاعات این خط هوایی در امنیت کامل هستند.

پس از این اظهارات توسط مقامات خط هوایی مالزی، هکرها تصاویری از برخی بلیط های فروخته شده از جمله بلیت پرواز مصطفی محمد، وزیر تجارت این کشور را انتشار دادند تا ضمن تایید ادعای خود مبنی بر هک کردن پایگاه اطلاع رسانی مالزی ایرلاین، اظهارات مقامات این خط هوایی را نیز رد کنند.

بهای سوخت از جمله هزینه های خطوط هوایی است که حدود 30 تا 50 درصد از هزینه های عملیاتی را به خود اختصاص می دهد.

در خبری که در روزنامه استار مالزی روز سه شنبه منتشر کرد به نقل از برخی مسافران ذکر شده است که خطوط هوایی هنگامی که بهای سوخت افزایش می یابد، به طور ناگهانی بهای بلیت خود را افزایش می دهند اما در صورتی که بهای سوخت کاهش یابد تمایلی به پایین آوردن قیمت ها ندارند و یا اینکه آن را به تدریج انجام می دهند.

بر اساس نرخ های اعلام شده جدید، بهای هر بلیت داخلی و خارجی بین هفت تا 50 دلار کاهش داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: