April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۶۰۹
۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
0
با توجه به اينكه پيشرفت هاي به دست آمده در صنعت برق بر ساير بخش ها نيز تاثيرگذار است، متخصصين و مديران صنعت برق بايد گام هاي ارزنده اي در جهت توسعه هوشمندسازي شبكه هاي برق بردارند و هوشمندسازي را به جديت دنبال كنند.
پول‌نیوز- با حضور دكتر محمدرضا عارف عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس انجمن علمي شبكه هوشمند انرژي ايران، سيستم هوشمند شبكه روشنايي معابر كه توسط شركت توزيع نيروي برق استان تهران انجام شده بود، راه اندازي شد.

دكتر عارف در حاشيه اين مراسم در گفت و گويي اظهار داشت: هوشمندسازي شبكه برق در همه جاي دنيا در اولويت است و اين مهم در شركت توزيع برق استان تهران به خوبي در نظر گرفته شده است كه ساير شركت هاي توزيع نيز مي توانند از تجربيات آنها بهره بگيرند.

وي از همكاري خوب اين انجمن با وزارت نيرو و صنعت برق خبر داد و گفت: با توجه به اينكه پيشرفت هاي به دست آمده در صنعت برق بر ساير بخش ها نيز تاثيرگذار است، متخصصين و مديران صنعت برق بايد گام هاي ارزنده اي در جهت توسعه هوشمندسازي شبكه هاي برق بردارند و هوشمندسازي را به جديت دنبال كنند.

مهندس سيدعلي بربند مدير عامل شركت توزيع برق استان تهران نيز در خصوص اين پروژه گفت: طراحي، ساخت و پياده سازي سيستم جامع اتوماسيون، تشخيص خطا و كنترل بهينه و هوشمند شبكه روشنايي معابر همكاري مشترك تيم تحقيقاتي دانشكده مهندسي برق دانشگاه تهران و شركت توزيع برق استان تهران است كه به صورت پايلوت در خيابان شهيد رجايي شهرستان ري و بر روي 25 پايه انجام شده است.

وي افزود: اجراي اين پروژه مي تواند سرعت در فعاليت ها را بالا برد و اين امكان را به وجود مي آورد كه همه و يا دسته اي از لامپ ها در ساعات مختلف شبانه روز در يك معبر براساس فرامين ارسالي از مركز توزيع براساس يك الگوريتم هوشمند برنامه ريزي شده و اطلاعات ارسالي از حسگرها روشن و خاموش شوند.

همچنين مي توان ولتاژ اعمالي به لامپ ها در ساعات مختلف شبانه روز به منظور كنترل و كاهش توان مصرفي و نيز افزايش طول عمر لامپ ها و كمك به پايايي شبكه را انجام داد و تشخيص سوختگي لامپ ها، محل و زمان دقيق آن به طور اتوماتيك و ارسال گزارش آن به مركز جهت تعويض نيز به راحتي امكان پذير مي شود.

وي تشخيص مسايل و مشكلات غيرمترقبه از قبيل سرقت كابل و دستكاري درب پايه ها و ... را از ديگر مزاياي بهره گيري از سيستم هوشمند شبكه عنوان كرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: