April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۷۲۲
۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
0
وزیر صنایع ترکیه از آمادگی این کشور در افزایش همکاری ها در صنعت خودروسازی با ایران و کشورهای عضو خبر داد.
پول‌نیوز- وزیر صنایع ترکیه از آمادگی این کشور در افزایش همکاری ها در صنعت خودروسازی با ایران و کشورهای عضو خبر داد.

سیکری ایشیک در چهارمین نشست وزرای صنعت کشورهای دی 8، با تاکید بر لزوم گسترش تجارت بین اعضای گروه دی 8، گفت: این سازمان از زمان تصویب توجه ویژه ای به توسعه همکاری های بخش های خصوصی کشورهای عضو داشته است.

وی با بیان اینکه، در تلاشیم تا همکاری های کشورهای عضو دی هشت را در اقتصاد جهانی افزایش دهیم، افزود: بخشی از پروژه های مشترک کشورهای عضو دی هشت به مرحله اجرا رسیده است.

وزیر صنایع ترکیه تصریح کرد: به عنوان نمونه می توان از توافق ترجیحی میان کشورهای عضو درسال 2012 و تسهیل روادید میان کشورها در سال 2008 یاد کرد.

وی اظهار داشت: حجم تجاری میان کشورهای دی هشت در سال 2011 حدود 130 میلیارد دلار اعلام شده که این رقم نشان می دهد سطح تجارت میان کشورهای عضو 4 درصد بوده البته در حال حاضر سهم تجارت خارجی کشورهای عضو دی هشت درسال 2011 به 8 درصد رسیده که امیدواریم این رقم در سال 2018 به 15 تا 20 درصد افزایش پیدا کند.

وی با تأکید براینکه کشورهای دی هشت باید اهمیت ویژه ای به همکاری های مشترک با یکدیگر بدهند، اظهار داشت: ترکیه نسبت به هرگونه همکاری در زمینه صنعت با کشورهای عضو به ویژه ایران استقبال می کند درحال حاضر هفت جلسه از نشست وزرای صنایع دی هشت و سه جلسه در کشورهای عضو با حضور وزرای صنعت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه، پیشرفت همکاری های کشورهای عضو در بخش صنعتی مکانیزم های مختلفی را می طلبد، افزود: باید از همکاری های سیاست گذاری به سمت اجرایی حرکت کنیم در حال حاضر ترکیه این آمادگی را دارد که از طریق پروژه های عملی با ایران همکاری های خود را افزایش دهد.

وزیر صنایع ترکیه اضافه کرد: در صددیم در تصمیم گیری های خود تمرکز زیادی را به افزایش بودجه دی هشت قرار دهیم، البته تأسیس یک بانک مشترک در سال 2015 نیز از جمله برنامه های دی 8 به شمار می آید که امیدواریم به این هدف دست پیدا کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: