کد خبر: ۱۳۴۷۸۳
۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
0
استفاده از رنگ قرمز مات و مشکی برای درپوش موتور با آن ورودی های هوای پره ای که شورولت آنرا به یکی از قبایل سرخ پوست آمریکای شمالی نسبت داده بسیار چشم نواز و مطلوب است.

پول‌نیوز، مازیار دانیالی - نام کامارو برای بسیاری از علاقه مندان دنیای ماشین یاد آور ماجراجویی های دهه 70 میلادی با آن عضلانی های دوست داشتنی است. شاید اتومبیل هایی چون داج چلنجر، چارجر، پلیموت باراکودا و.. در دنیای خودرو محبوبیت بیشتری داشته باشند اما در این میان شورولت کامارو و فورد ماستنگ در ایران شناخته شده تر هستند و شاید این مساله شاید به علت وارادات بیشتر این دو مدل در دهه های گذشته باشد.

 هر چند این ها در بازارهای جهانی نیز جز سرآمدهای دوران خود و دوره حاضر با محصولات جدید هستند. کامارو در 29 سپتامبر 1966 روی خط تولید رفت و به عنوان مدل 67 به فروش رسید و برای رقابت با فورد موستانگ طراحی شده بود. این خودرو در پلت فرم و قطعات متعددی با پونتیاک فایربرد مشترک بود. تولید 5 نسل از کامارو دیلی بر محبوبیت این طراحی بی نظیر از جانب جنرال موتورز آمریکا است. نسل اول : تولید از 1967 میلادی تا 1969 م.نسل دوم : تولید از 1970 میلادی تا 1981 م.نسل سوم : تولید از 1982 میلادی تا 1992 م.نسل چهارم : تولید از 1993 میلادی تا 2002 میلادی و نسل پنجم از سال 2010 تا کنون تولید می شود.

 اما امروز قصد داریم از یک مدل ویژه در دنیای کاماروها برای شما بگوییم. شوالیه ای قدرتمند از نسل پنجم کامارو با نام زد ال وان.
زد ال وان با آن نگاه خشمگین مختص خانواده خود مجهز به قوی ترین موتور 8 سیلندر جنرال موتور در گروه ال اس ای شده است. قلب تپنده 6.2 لیتری با سوپرشارژر قدرتمند مجموعه ای را تشکیل می دهد که دستیابی به 580 اسب بخار را امکان پذیر ساخته است. برای چنین موتور قدرتمندی گشتاور 556 پوندفوت بسیار ایده آل بوده و حقیقتا بیانگر قدرتمندی زد ال وان 2015 است.
در اینجا نگاهی به گذشته خالی از لطف نیست.  اولین عضو خط تولید زد ال وان در سال 1969 نیز با موتور 427 اسب بخاری خود حرف های زیادی برای گفتن داشت و البته دارد!
شورولت توجه ویژه ای به تغییرات موتور ال اس اِی در راستای افزایش توانایی های آن برای زد ال وان 2015 داشته ایست. بهبود مکش هوا و افزایش هماهنگی موتور با سوپرشارژر به نحو شایسته ای مهندسی شده است. استفاده از جعبه دنده شش سرعته دستی TR-6060 نیز بااین مجموعه بسیار هماهنگ نشان داده و در افزایش قابلیت های خودرو نقش موثری داشته است. البته امکان سفارش جعبه دنده خودکار نیز برای این مدل فراهم است. هر چند برای هیولای قدرتمندی چون زد ال وان چندان مهم به نطر نمی رسد اما شورولت برنامه مصرف سوخت بهینه را نیز در برنامه ریزی سیستم سوخت رسان خودرو قرار داده است.
در اینجا باید رویکرد طراحان زد ال وان 2015 در نصب کیت های بدنه را تحسین کنیم. استفاده از رنگ قرمز مات و مشکی برای درپوش موتور با آن ورودی های هوای پره ای که شورولت آنرا به یکی از قبایل سرخ پوست آمریکای شمالی نسبت داده بسیار چشم نواز و مطلوب است و نمایه ای از قدرتمندی و جدیت زد ال وان به شمار می رود.
در فضای داخل کابین همان قواعد کاماروهای نسل پنجم رعایت شده با این تفاوت که روکشی مرغوب با حالت مخملی زینت بخش فضای داخل شده است. انتخاب دوخت درشت با رنگ قرمز و فضای تیره رنگ داخل نیز کاملا با مجموعه هماهنگی دارد.نمایشگر بزرگ لمسی در قسمت میانی کنسول جلو امکانات کنترلی را در اختیار راننده قرار داده است.

زد ال وان 2015 با قدرت وارد میدان رقابت با محصولاتی چون شلبی جی تی 500 از فورد و داج چلنجر اس آر تی هل کت شده است. هر چند انتخاب از میان این خودروهای دوست داشتنی کار دشواری است و ترجیح می دهیم تمام این مدل ها را در اختیار داشته باشیم.

در آن سو رقابت بین المللی میان زد ال وان با مدل هایی چون نیسان جی تی آر و پورشه 911 کررا اس برقرار است.

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: