April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۹۳۶
۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
0
وی با بیان این که شورای رقابت بر اساس همین اساسنامه وارد حوزه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی شده است، خاطرنشان کرد: از هفته گذشته با مصوبه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار خودروهای وارداتی نیز انحصاری شده است.
پول‌نیوز-رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: با توجه به انحصاری شدن واردات خودرو، مسوولیت قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی برعهده شورای رقابت قرار گرفته است.

محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شورای رقابت بر اساس اساسنامه و وظایف ذاتی خود، وظیفه قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری را برعهده دارد.

وی با بیان این که شورای رقابت بر اساس همین اساسنامه وارد حوزه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی شده است، خاطرنشان کرد: از هفته گذشته با مصوبه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار خودروهای وارداتی نیز انحصاری شده است.

رییس انجمن ملی حمایت از مصرف کنندگان ادامه داد: البته نکته مهم این است که انحصار شکل گرفته در بازار خودروهای وارداتی شدیدتر و پیچیده‌تر از انحصار در بازار خودروهای داخلی است. بنابراین وظیفه شورای رقابت در این حوزه سنگین‌تر خواهد بود.

وی افزود: یک خانواده نمایندگی واردات سه برند خودرویی خارجی را در اختیار دارد و به همین دلیل با منحصر شدن واردات خودرو به نمایندگی‌های رسمی، هم اکنون این خانواده بیش از 70 درصد بازار خودروهای وارداتی را در اختیار گرفتند.

جعفری با بیان این که شورای رقابت در گام نخست باید نسبت به قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی اقدام کند، تصریح کرد: پس از آن شورای رقابت باید با توجه به قوانین ضد انحصار، در جهت خارج شدن روند واردات خودرو از وضعیت انحصاری فعلی تلاش کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: