April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۲۳۷
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
۲
در کنار موفقیت های شهرهای بزرگ و پیشرفته جهان در بهره برداری از مترو، نمونه های بسیاری نیز در برخی کشورها وجود دارند که مترو و استفاده از آن همانند یک کابوس فراموش نشدنی است!
پول‌نیوز، مازیار دانیالی - مترو(قطار شهری) برای شهرهای شلوغ همانند کلیدی در بازگشایی قفل ترافیک شهری عمل می کند. از این رو برنامه ریزی ها و کیفیت خدمات ارائه شده توسط این سرویس حمل و نقل شهری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تاریخچه احداث اولین خط متروی جهان به سال 1863 و شهر لندن باز می گردد. بدنبال لندن دیگر شهرهای مهم اروپا چون پاریس، بوداپست، گلاسکو و استانبول نیز به مترو مجهز شدند و این موج با سرعت زیادی در سایر کشورهای جهان فراگیر شد. هم اکنون اکثر شهرهای بزرگ جهان به این سیستم حمل و نقل مجهز هستند و در این میان مسکو، توکیو و سئول پرترافیک ترین خطوط متروی جهان را به خود اختصاص داده اند.

همانطور که عنوان شد احداث و آماده سازی خطوط مترو یک مبحث و کیفیت ارائه خدمات در هنگام عملیاتی شدن مبحث دیگری است. البته هر دو بخش کار اهمیت بسیار بالایی دارند اما در این مبحث بیشتر به بخش دوم خواهیم پرداخت. هم اکنون در خطوط پیشرفته مترو جهان ارائه خدمات مناسب به مسافران از اولویت های اداره کنندگان هر شهر به شمار می رود. بدیهی است فراهم سازی امکانات مناسب زیرزمین و توانایی در مدیریت و ساماندهی حجم بالایی از مسافران بدون تدابیر لازم، نتایج مطلوبی بدنبال نخواهد داشت. در کنار موفقیت های شهرهای بزرگ و پیشرفته جهان در بهره برداری از مترو، نمونه های بسیاری نیز در برخی کشورها وجود دارند که مترو و استفاده از آن همانند یک کابوس فراموش نشدنی است.

یکی از کشورهایی که طی سالیان اخیر توجه ویژه ای به توسعه خطوط مترو داشته و در این راه الگوبرداری های مناسبی نیز از سایر کشورهای موفق در این زمینه داشته ؛ کشور پهناور چین است.  در میان شهرهای چین سفری با مترو به استان هنان و مرکز آن، شهر ژنگ ژو خواهیم داشت. با توجه به عملیاتی شدن خط یک مترو مرکز استان هنان در دسامبر2013، این خط نوپا با ترافیک قابل توجهی از مسافر مواجه بوده و در دسامر2014 رکورد 61.8 میلیون مسافر را به ثبت رسانده است. مترو ژنگ ژو طبق چشم اندازها تا سال 2020 صاحب 5 خط خواهد بودو طول کل مسیر برابر با 166.9 کیلومتر برآورد شده است. حال نگاهی نزدیک تر به فعالیت های روزانه برای اداره خط 1 متروی مذکور خواهیم داشت.

ساعت 3 بامداد: کنترل سیستم ها
ساعت 7 صبح: تحویل تلفن های همراه توسط پرسنل شیفت صبح
ساعت 8 صبح: شیفت شب، پست را تحویل داده و به منزل می روند
ساعت 11 پیش ازظهر: ماموران امنیتی سلامت کابین ها را کنترل می کنند
ساعت 3 بعدازظهر: شارژ مجدد دستگاههای ارائه دهنده بلیط به مسافران
ساعت 4 بعدازظهر: کنترل درهای ورودی سالن توسط راننده و اطمینان از بسته بودن آن/این کار پیش از هر بار حرکت توسط راننده انجام می شود
ساعت 7 عصر: مامور مترو در حال مشاهده و کنترل در ورودی/این کار پیش از هربار حرکت توسط ماموران مربوطه انجام می شود
ساعت 8 شب: مامور مترو در حال راهنمایی مسافران/ مامورانی مشخص پیوسته در سالن برای هدایت مسافران و کمک به آنها حضور دارند
ساعت 9 شب: راننده در کابین به کنترل قطار مشغول است
ساعت 10 شب: آخرین قطار

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
تینا
Iran, Islamic Republic of
09:31 - 1393/11/14
شبیه مترو خودمونه خخخخخخخخخخخ
فرهنگي بارنشسته
Iran, Islamic Republic of
15:43 - 1393/11/15
بياين مترو شيراز ببينيد انوقت ميفهميد فاجعه يعني چه؟من كه ميترسم از مترو استفاده كنم.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: