April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۷۲۰
۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
0
به گفته مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، با توجه به شرایط اقتصادی کشور و رکود به وجود آمده در این حوزه اگر کسی به دنبال کسب سودهای کلان در این بخش باشد، سخت در اشتباه است.
پول‌نیوز - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با توجه به نرخ رشد جمعیت، وضعیت خانوارهای کشور و روند کنونی ساخت و سازها، در حال حاضر با کسری 1.5 میلیونی واحد مسکونی در ایران مواجه هستیم.

به گزارش گروه مسکن و عمران پول‌نیوز، سید محمد پژمان افزود: برای جبران این کمبود می بایست از سال 94 بین یک میلیون تا یک میلیون و 100 واحد مسکونی بر تعداد واحدهای مسکونی کشور بیافزایم.

وی گفت: این بدان مفهوم است که انبوه سازان و تمام افراد حقیقی و حقوقی باید برای کمک به دولت، آستین همت بالا بزنند.

پژمان افزود: همچنین برای تامین مسکن افراد دهک های پایین، طرحی در دست داریم که در مرحله تصمیم گیری و برنامه ریزی می باشد.

وی همچنین گفت: اولویت کاری فعلی دولت تعیین تکلیف کارهای نیمه تمام می باشد و در تلاشیم تا کارهای اجرایی مسکن مهر در کشور به اتمام برسند.

پژمان با بیان اینکه هدف گذاری به منظور اتمام پروژه های مسکن مهر برای سال 94 است، افزود: بیش از دو میلیون واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که تاکنون یک میلیون و 400 واحد به بهره برداری رسیده است.

وی ضمن رد سوداگری در بخش صنعت ساختمان کشور، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و رکود به وجود آمده در این حوزه اگر کسی به دنبال کسب سودهای کلان در این بخش باشد، سخت در اشتباه است، در عین حال اگر اقتصاد کشور درمان شود، این یک امر طبیعی است که به میزان آورده نقدی، بایستی انتظار کسب سود را نیز داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: