April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۱۳۳
۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
0
بحث های فراوانی در شورای پول و اعتبار انجام شده است و با حمایت سران قوا، نظارت بانک مرکزی بر قوانین بانکی و عملکرد نظام بانکی تقویت خواهد شد.
پول‌نیوز - رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: دوره توسعه دولت سالار بر اقتصاد ایران به پایان رسیده است و عزم دولت بر توسعه مردم محور و واگذاری همه امور به مردم است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، محمد نهاوندیان با بیان اینکه وظیفه دولت سیاستگذاری است و باید از تصدی گری فاصله بگیرد، گفت: البته این موضوع به معنای جایگزین شدن شبه دولتی ها نیست و باید از این آفت جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر واحد تولیدی با مزاحمت های بی دلیل و غیرشفاف مواجه شود، وظیفه دولت و نظام، کمک به آن واحد تولیدی است، از دستور اکید رئیس جمهوری برای پیگیری بدون ملاحظه ماجرا خبر داد و گفت: برای حل مشکلات، دولت هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه پس از ابلاغ سیاست های اصل 44 باید انقلاب اقتصادی در کشور رخ می داد، گفت: تصریح رهبر معظم انقلاب در این ابلاغیه بازنگری در وظایف دولت بود و باید تلاش شود تا همه عقب افتادگی ها جبران شود.

نهاوندیان از اعضای اتاق های بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی کشور خواست تا پیشنهادهای مشخص و جامع نگر درخصوص مسائل اقتصادی، صنعتی و تجاری کشور داشته باشند و با پیش بینی مسایل پیش رو، راه حل ارائه دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان دیدگاه های دولت درخصوص نظام بانکی گفت: از دستاوردهای خوب دولت یازدهم، قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار است که در آن قراردادهای بانک ها و شرکتها بازنگری می شود و در این ارتباط باید اتاق ها مشارکت فعال داشته باشند.

نهاوندیان حل بیماری مزمن تورم و خروج از دور باطل تورم و سود بانکی را نیازمند پشتیبانی همه بخش ها دانست و گفت: بحث های فراوانی در شورای پول و اعتبار انجام شده است و با حمایت سران قوا، نظارت بانک مرکزی بر قوانین بانکی و عملکرد نظام بانکی تقویت خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه حرکتی که برای شکستن تحریم ها آغاز شد هدفش شکوفایی اقتصاد و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان است، خواستار کمک بخش خصوصی به دولت در پیشبرد دیپلماسی اقتصادی شد و گفت: اشتیاق برای کار کردن و سرمایه گذاری در ایران در 18 ماهه گذشته بسیار رشد کرده است و بخش خصوصی می تواند حرف اعتماد را به طرف خارجی بزند.

نهاوندیان بر آمادگی بخش خصوصی برای حضور فعال در عرصه توسعه اقتصادی و روابط دو سویه با کشورهای دیگر پس از توافق عزتمندانه و منطبق بر منافع ایران را خاطر نشان ساخت و در عین حال گفت: همه چیز ما در گرو و در حین مذاکرات نیست و اتاق ها باید راهکارها و تدابیر لازم در سطح بنگاه ها و تشکل ها و امیدآفرینی در سطح اقتصاد کشور داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه در تحول و توسعه تجارت ایران با دنیا باید رویکرد منصفانه حاکم شود، اظهارداشت: کم کردن موانع تجاری با کشورهای دیگر اگر منصفانه انجام شود سود طرفین را بدنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دولت از صنایع پایه حمایت خواهد کرد، گفت: حمایت از صنایع پایه باید هدفمند و زماندار باشد و نمی توان بدون قید و شرط از صنایع حمایت کرد چرا که توسعه و صادرات پایدار بدنبال نخواهد داشت.

پیش از سخنان رئیس دفتر رئیس جمهوری چند تن از اعضای اتاق ضمن تبریک دهه مبارک فجر و قدردانی از حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری به مشکلات پیش روی تولیدکنندگان نظیر واردات بی رویه، مالیات بر ارزش افزوده، نرخ سود بانکی، مشکلات روابط تجاری با کشورهای دیگر، نگاه تبعیض آمیز به صنایع مختلف، تعرفه ترجیحی و موازنه تجاری اشاره کردند و خواستار کمک دولت به حل مشکلات واحدهای تولیدی شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: