April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۶۵۰۴
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
0
قیمت نفت هنوز 50 درصد نسبت به رکورد سال میلادی گذشته کمتر است، زیرا تولید آمریکا در بالاترین سطح خود از 30 سال پیش تا کنون است و سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) نیز در ماه ژانویه (دی) برای هشتمین ماه متوالی، بیشتر از سهمیه خود نفت تولید کرد.
پول‌نیوز - خبرگزاری رویترز اعلام کرد: اگرچه قیمت نفت روز دوشنبه در بازارهای جهانی تغییر چندانی نداشت اما بازرگانان می گویند با توجه به خارج شدن اقتصاد ژاپن از رکود، شتاب اخیر افزایش قیمت نفت ادامه پیدا خواهد کرد.

اقتصاد ژاپن در سه ماهه چهارم سال گذشته از رکود خارج شد، هر چند رشد اقتصادی آن کمتر از پیش بینی بود.

قیمت آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت امروز در ساعت 06:20 به وقت گرینویچ در بازار نیویورک 5 سنت کاهش یافت و به 52.73 دلار در هر اونس رسید. در بازار آیس فیوچرز اروپا واقع در لندن نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 3 سنت افزایش، به 61.55 دلار در هر بشکه رسید.

با این حال، بنا به اعلام بلومبرگ آمار کمیسیون معاملات آتی نفت آمریکا نشان داد، صندوق های سرمایه گذاری و دیگر اداره کنندگان پول از 13 ژانویه (23 دی) تا کنون، خرید سهام نفت وست تگزاس اینترمدیت به امید افزایش قیمت آن در آینده را 9.1 درصد کاهش داده اند.

قیمت نفت در معاملات آتی هفته گذشته برای سومین هفته بالا رفت زیرا شرکت ها از جمله شرکت نفتی آپاچی و توتال اعلام کردند مخارج خود را کاهش می دهند.

آب و هوای بد نفت کش ها را از بارگیری در جنوب عراق باز داشته و تولید نفت لیبی نیز کاهش یافته است. شرکت نفتی بین المللی بیکرهافس آمریکا اعلام کرد، تعداد دکل های نفتی آمریکا به کمترین سطح خود در تقریبا 5 سال اخیر رسیده است.

فیل فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز شیکاگو در تاریخ 13 فوریه (جمعه گذشته) تلفنی به بلومبرگ گفت: برای حفظ نرخ رشد تولید نفت، باید تعداد دکل های نفتی افزایش یابد ضمن اینکه مساله بارگیری در عراق و مشکلات تولید نفت در لیبی وجود دارد.

بانک بین المللی گلدمن ساچز آمریکا در تاریخ 10 فوریه (21 بهمن) اعلام کرد: قیمت نفت هنوز 50 درصد نسبت به رکورد سال میلادی گذشته کمتر است، زیرا تولید آمریکا در بالاترین سطح خود از 30 سال پیش تا کنون است و سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) نیز در ماه ژانویه (دی) برای هشتمین ماه متوالی، بیشتر از سهمیه خود نفت تولید کرد.

بانک یاد شده افزود: قیمت آتی نفت باید بیش از این کاهش یابد تا رشد تولید نفت در آمریکا به اندازه ای کاهش یابد که برای به تعادل رسیدن عرضه و تقاضای جهانی نفت لازم است.

قیمت آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته گذشته در بازار تجاری نیویورک 8.1 درصد بالا رفت و به 52.78 دلار رسید. قیمت نفت در 5 روز منتهی به 13 فوریه 5.7 درصد کاهش یافته بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: