کد خبر: ۱۳۷۲۲۶
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
0
وزیر نفت نیجریه اعلام کرد که کشورش در صورت کاهش بیشتر قیمت نفت خواستار نشست اضطراری اوپک خواهد شد.
پول‌نیوز - وزیر نفت نیجریه اعلام کرد که کشورش در صورت کاهش بیشتر قیمت نفت خواستار نشست اضطراری اوپک خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، اعلام این خبر از سوی وزیر نفت اوپک در مصاحبه با فایننشال تایمز نشان از آن دارد که زنگ خطر ناشی از تاثیر سقوط قیمت نفت بر اقتصادهای کشورهای تولید کننده به صدا در آمده است.

دیزانی آلیسون مادویکه گفت : ما در حال مذاکره با اعضای اوپک هستیم. به عنوان رییس اوپک، وی مسئول ارتباط با کشورهای عضو و دبیر کل این گروه تولید کننده در مورد یک اجلاس فوق العاده است .

وی گفت :درصورت لغزش بیشتر قیمت ها، بسیار احتمال دارد که من مجبور به درخواست برگزاری نشست فوق العاده اوپک طی شش هفته آینده یا در همین حدود شوم .

وزیر نفت نیجریه گفت : تقریبا تمام کشورهای اوپک ، شاید غیر از بلوک عرب ، بسیار ناراحت هستند.

این اظهارات نخستین نشانه علنی از عمیق تر شدن ناراحتی ها در مورد بحران نفت از زمان تاکید ماه گذشته ونزوئلا و ایران بر کاهش تولید این کارتل نفتی در تلاش برای بالابردن قیمت ها و جبران افت 50 درصدی قیمت نفت از ژوئن سال گذشته تا کنون است.

دوازده عضو اوپک در ماه نوامبر تصمیم گرفتند سقف تولید نفت خود را در همان حد روزانه 30 میلیون بشکه در روز نگه دارند . نشست رسمی بعدی این گروه قرار است در ماه ژوئن برگزار شود.

با این اظهارات، قیمت جهانی نفت خام برنت مدت کوتاهی بیش از یک دلار افزایش داشت ولی بعدا سریعا تنزل یافت چرا که معامله گران در مورد چشم انداز هرگونه اقدام سریع اوپک با توجه به عدم تمایل برخی از اعضا و در راس آنها عربستان سعودی برای مهار تولید ابراز تردید کردند.

جیمز ویلیامز یک تحلیلگر اقتصادی انرژی در شهر لندن گفت : بدیهی است که نیجریه بابت نفت خود پول بیشتری نیاز دارد ولی اگر سعودی ها که کنترل یک سوم تولید اوپک را در دست دارند همراهی از خود نشان ندهند چه کاری از دست نیجریه ساخته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: