کد خبر: ۱۳۷۲۶۴
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
0
دكتر شهيدزاده بر هم سویی حرکت بانك با سیاست‌های دولت تأکید کرد و گفت: در اجرای همین سیاست‌ها، اضافه برداشت از بانک مرکزی را نه‌ فقط ممنوع که حرام اعلام کردیم و تصمیم گرفتیم با تلاش بیشتر، سهم خود را از منابع مالي در بازار پول و سرمایه بیشتر کنیم و بر مبنای همین سهم بیشتر، تسهیلات بدهیم.
پول‌نیوز- دكتر مرتضی شهيدزاده رئيس هيات مديره و مدير عامل بانك كشاورزي روز چهارم اسفند 1393 با رابطان امور مجلس در سازمان ها و واحد هاي وابسته به وزارت امور اقتصاد و دارایی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، در این نشست که در سالن شهید اکبری بانک کشاورزی و با حضور دكتر  یوسف نژاد معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد، دكتر شهيدزاده، نقش رابطان امور مجلس را بسیار حساس، مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: مجموعه مجلس که عصاره تفکر ملت است، بسیار مورد احترام است و ما در بانک کشاورزی وظیفه خود می‌دانیم با این مجموعه هماهنگ و در تعامل باشیم. البته رابطان امور مجلس می‌توانند در این تعامل و توجیه و هماهنگ سازی نقش اساسی ایفا کنند.

 وي افزود:در جامعه‌ای که روابط اجتماعی نظام‌مند و قانونمندی دارد، مردم به نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات خود مراجعه می‌کنند و نمایندگان سواي قانون‌گذاری، حلقه‌های ارتباطی بین مردم و نهادهای اجرایی و اقتصادی هستند و همین  جایگاه ارزشمند، ایجاب می‌کند که ما در کنار نمایندگان مجلس برای برطرف ساختن موانع و مشکلات مردم تلاش کنیم .

مدیرعامل بانك کشاورزی به نشست مشترک بانک کشاورزی با نمایندگان کمیسیون‌های اقتصادی و کشاورزی مجلس اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه نمایندگان مجلس با علم و درایت کافی بر تنگناها و تحدیدهای نظام مالی و شرایط خاص کشور و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی و تأثیر آن بر نظام بانکی وقوف دارند و با چنین شناختی مشکلات نظام بانکی را به خوبی درک می‌کنند و این نشست‌های مشترک کمک می‌کند که این آگاهی و شناخت بیشتر هم بشود تا همه در کنار هم به حل مشکلات بپردازيم .

مدیرعامل بانک کشاورزی: اضافه برداشت از بانک مرکزی را به صفر رسانده‌ایم

دكتر شهيدزاده بر هم سویی حرکت بانك با سیاست‌های دولت تأکید کرد و گفت: در اجرای همین سیاست‌ها، اضافه برداشت از بانک مرکزی را نه‌ فقط ممنوع که حرام اعلام کردیم و تصمیم گرفتیم با تلاش بیشتر، سهم خود را از منابع مالي در بازار پول و سرمایه بیشتر کنیم و بر مبنای همین سهم بیشتر، تسهیلات بدهیم.

وي اضافه كرد: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی همکاران و طی همین مدت کوتاه 3 ماهه، توانستیم  با افزايش منابع، اضافه برداشت  از بانک مرکزی را در همین بازه زمانی به حد صفر برسانیم. البته آنچه از اضافه برداشت ها باقی مانده است، مربوط به دولت‌های نهم و دهم و سیاست‌های گذشته است که باید تلاش کنیم، آن را هم به حداقل برسانیم. در این زمینه پیشنهادهایي هم به بانک مرکزی ارايه داده ايم و امیدواریم با قبول پیشنهادهای بانک کشاورزی به ساختار مالي بانك كمك شود.

رئيس هيات مديره بانك كشاورزي به نتیجه يك تحقیق دانشگاهی در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: طبق این تحقیق مشخص شده است اثر رابطه حجم پول و سرمایه گذاری بیش از اثر نرخ پول در سرمایه‌گذاری است و همین تحقيق ما را موظف و مکلف می‌کند که در پرداخت تسهیلات در مسیر این تحقيق علمی حرکت کنیم و خوشبختانه با تلاش همکاران ساعی در بانک کشاورزی و حمایت‌های دولت تدبير و امید این حرکت را آغاز كرده ايم.

دكتر شهيدزاده ضمن اشاره به اقداماتی که طی 3 ماه گذشته در بانك آغاز شده است افزود: وظیفه داريم كه با كمك  هاي فني و مالي به واحد هاي توليدي كه طي سال هاي اخير افت توليد داشته اند رسالت اقتصادي واجتماعي خود را ايفا كنيم. يكي از اين واحدها ، شرکت معظم کشت و صنعت کارون است که سال 1384  بیش از 182  هزار تن تولید شکر داشت ولی با سوء مدیریت و تدابیر نادرست و سیاست‌های غلط اقتصادی در سال1392 به81 هزار تن تولید رسیده است.

وي خاطر نشان كرد: ما کار سختی داریم که دوباره این شرکت را در مسیر رسیدن به خودکفایی قرار دهیم و به همين  منظور برنامه 3 ساله اي تنظیم کرده ایم تا به این هدف برسیم.

مديرعامل بانك كشاورزي در پایان بر نقش رابطان امور مجلس و سازمان ها و واحد هاي وابسته به  وزارت امور اقتصاد و دارایی و تعامل با نمایندگان محترم مجلس تأکید کرد و گفت: بانك كشاورزي تابع سیاست‌های دولت است و این سیاست‌ها، متاثر از سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هدف مهمی چون رضایت مردم و خدمت به آنان را در اولویت قرار داده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: